• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

در حین واکسینه نمودن یک قلاده سگ علیه هاری رخ داد؛
مصدومیت واکسیناتور دامپزشکی اندیکا بر اثر حمله سگ در حین انجام واکسیناسیون هاری

  • کد خبر : 56827
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶

رویش زاگرس: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا از مصدومیت واکسیناتور دامپزشکی اندیکا بر اثر حمله سگ در حین انجام واکسیناسیون هاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس رضا متوسل با اعلام این خبر افزود: واکسیناتور این اداره در حین واکسینه نمودن یک قلاده سگ علیه بیماری هاری مورد حمله این حیوان قرار گرفت […]

رویش زاگرس: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اندیکا از مصدومیت واکسیناتور دامپزشکی اندیکا بر اثر حمله سگ در حین انجام واکسیناسیون هاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس رضا متوسل با اعلام این خبر افزود: واکسیناتور این اداره در حین واکسینه نمودن یک قلاده سگ علیه بیماری هاری مورد حمله این حیوان قرار گرفت و از ناحیه ران پا دچار گزش و مصدومیت گردید.

رئیس اداره دامپزشکی اندیکا در ادامه گفت: پس از این گاز گرفتگی، با تلاش همکارانی که در منطقه حضور داشتند، محل مورد گزش با آب و صابون شستشو و همکار مصدوم بلافاصله به بیمارستان منتقل و اقدامات کامل سرم تراپی و درمانی در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری و کزاز صورت گرفت.

متوسل با اشاره به این موضوع که حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور و تامین بهداشت و سلامت مردم جامعه از وظایف اصلی دامپزشکی است گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و حیوان می باشد که سیستم عصبی را مورد هدف قرار می دهد و ویروس عامل این بیماری در بزاق حیوان آلوده وجود دارد که از طریق گاز گرفتن، بیماری به دام یا انسان سالم قابل منتقل می شود، که تنها راه پیشگیری از این بیماری واکسیناسیون سگ های گله توسط اکیپ های دامپزشکی است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.