• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

ضرورت مرمت قلعه تاریخی لیت در اندیکا

  • کد خبر : 56824
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵

رویش زاگرس: قلعه لوت یا لیت” از قلعه‌های بسیار قدیمی است که قدمت آ‌ن به دوره ساسانیان برمی گردد و در دوره‌های بعد به ویژه دوره اسلامی مرمت و‌بازسازی شده است. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اندیکا گفت: قلعه لوت یا لیت از قلعه‌های بسیار قدیمی […]

رویش زاگرس: قلعه لوت یا لیت” از قلعه‌های بسیار قدیمی است که قدمت آ‌ن به دوره ساسانیان برمی گردد و در دوره‌های بعد به ویژه دوره اسلامی مرمت و‌بازسازی شده است. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اندیکا گفت: قلعه لوت یا لیت از قلعه‌های بسیار قدیمی است که قدمت آ‌ن به دوره ساسانیان برمی گردد و در دوره‌های بعد به ویژه دوره اسلامی مرمت و‌بازسازی شده است.

موسوی افزود: این قلعه کاربری نظامی داشته و برای دفاع از مردم منطقه به کار می‌رفت. وی گفت: از جمله مصالح به کار رفته در این قلعه می‌توان به گچ کوره‌ای و سنگ لاشه‌ای اشاره کرد.او افزود: قطر دیواره‌های این قلعه سه تا چهار متر است و این قلعه شامل اصطبل و آب انبار بوده و وسعت آن تقریبا به دو هکتار می‌رسد.

در این قلعه اتاق‌های متعددی برای استراحت و محوطه بسیار بزرگی برای آموزش نظامی وجود دارد و از دیگر ویژگی‌های این قلعه وجود برج‌ها و بارو‌های بسیار آن است.  رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اندیکا گفت: “قلعه لیت” در سال ۸۷ به ثبت ملی رسید، اما فوق‌العاده آسیب دیده و به مرمت فوری نیاز دارد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.