• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
2

مهاجر مسجدسلیمانی فرودگاه شارل دوگل به آرامش ابدی رسید

  • کد خبر : 56737
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

رویش زاگرس/فرشید خدادادیان: مهران ناصری کریم وند، پناهنده ایرانی که هجده سال در فرودگاه شارل دوگل پاریس زندگی کرد، روز شنبه بیست و یکم آبان۱۴۰۱ به مرگ طبیعی درگذشت. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مرحوم ناصری که هجده سال پیش در یک معضل مهاجرتی گرفتار شده بود، قادر به ورود به خاک فرانسه نشد […]

رویش زاگرس/فرشید خدادادیان: مهران ناصری کریم وند، پناهنده ایرانی که هجده سال در فرودگاه شارل دوگل پاریس زندگی کرد، روز شنبه بیست و یکم آبان۱۴۰۱ به مرگ طبیعی درگذشت. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مرحوم ناصری که هجده سال پیش در یک معضل مهاجرتی گرفتار شده بود، قادر به ورود به خاک فرانسه نشد و جایی هم برای رفتن نداشت. او نام خود را «سر آلفرد» گذاشت، در فرودگاه پاریس ماندگار شد و رفته رفته شهرتی جهانی پیدا کرد.
داستان عجیب زنده یاد ناصری، مورد توجه «استیون اسپیلبرگ» کارگردان مشهور هالیوود قرار گرفت و الهام بخش فیلم «ترمینال» محصول سال ۲۰۰۴ با بازی «تام هنکس» و «کاترین زیتا جونز» شد. هنکس در این فیلم، نقش مردی را بازی کرد که در پی انقلاب در کشورش در فرودگاه «جی اف‌کی» نیویورک گرفتار شده است.
تهیه کننده فیلم اسپیلبرگ، حق کپی رایت داستان زندگی ناصری کریم وند را البته به او پرداخت کرد. مرحوم مهران ناصری متولد سال ۱۳۲۴ در مسجدسلیمان بود و داستان مهاجرتی او پیچیده است. او در نوامبر ۱۹۸۸ پس از پرواز از ایران به لندن رسید از آنجا به برلین و آمستردام رفت و در نهایت در فرودگاه پاریس اقامت گزید!
ناصری، به دلیل عدم همکاری دولت های مدعی حقوق بشر اروپایی در پذیرش پناهندگی اش از هر کشوری که به آنجا می‌رفت اخراج می‌شد. او اما دست از تلاش برنداشت و سرانجام در سال ۱۹۹۹ توانست وضعیت پناهندگی و حق ماندن در فرانسه را بگیرد، اما به نشانه اعتراض و البته نگرانی از تغییر مجدد قوانین مهاجرتی در فرودگاه شارل دوگل ماند.
کریستین بورگه، وکیل او در آن زمان گفت: «او دیگر نمی‌خواهد فرودگاه را ترک کند چون از رفتن می ترسد.»
مهران ناصری هنگام مرگ ۷۷ سال داشت و سرانجام در فرودگاه شارل دوگل پاریس به آرامش ابدی رسید.روحش شاد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56737

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. سلام درود .چه قدر زندگی ایشان داستانی محزون ،عجیب و،جالب و… داشته است …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.