• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
2

یادواره اسطوره ملی، سردار شهید بهنام محمدی و شهدای دانش آموز شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد+ تصاویر

  • کد خبر : 56584
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
یادواره اسطوره ملی، سردار شهید بهنام محمدی و شهدای دانش آموز شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد+ تصاویر

رویش زاگرس: یادواره اسطوره ملی، نوجوان سیزده ساله مسجدسلیمان سردار شهید بهنام محمدی و شهدای دانش آموز شهرستان مسجدسلیمان با حضور جمعی از مسئولین و دانش آموزان بسیجی شهرستان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حجت الاسلام داودی امام جمعه موقت مسجدسلیمان در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا خصوصاً شهدای […]

رویش زاگرس: یادواره اسطوره ملی، نوجوان سیزده ساله مسجدسلیمان سردار شهید بهنام محمدی و شهدای دانش آموز شهرستان مسجدسلیمان با حضور جمعی از مسئولین و دانش آموزان بسیجی شهرستان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حجت الاسلام داودی امام جمعه موقت مسجدسلیمان در سخنانی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا خصوصاً شهدای دانش آموز گفت: بیش از ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور داریم که در برهه‌های حساس و سرنوشت ساز کشور نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند. وی ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس بیشترین حماسه از این دانش آموزان را به تصویر کشید که یکی از شهدای سرآمد و شاخص دانش اموز شهید بهنام محمدی می باشد. امام جمعه موقت مسجدسلیمان گفت: دانش آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی و در طول هشت سال جنگ تحمیلی فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه خود قرار داده و برابر دشمنان ایستادند تا امروز شاهد رشد و شکوفایی کشور و تعلیم و تربیت اسلامی در سطح مدارس باشیم.

این مراسم به همت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مسجدسلیمان، حوزه مقاومت بسیج شهید بهنام محمدی و با همکاری اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شهرستان در محل فرهنگسرای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  برگزار گردید. در ابتدای این مراسم نمایشنامه خوانی لحظه شهادت بهنام محمدی توسط گودرز ظاهری مجری برنامه اجرا که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

لازم به ذکر است شهید بهنام محمدی در تاریخ ۱۲ بهمن سال ۱۳۴۵ در منطقه کلگه مسجدسلیمان دیده به جهان گشود و در تاریخ ۲۸ مهر سال ۱۳۵۹ در خرمشهر به شهادت رسید. این کبوتر خونین بال ابتدا در قطعه شهدای کلگه شهرستان مسجدسلیمان بخاک سپرده شد و در سال ۱۳۸۹ طی یک مراسم باشکوه و با شرکت هزاران نفر از اهالی شریف شهرستان مسجدسلیمان، مزار مطهر این شهید بزرگ به قطعه شهدای گمنام در ورودی شهر مسجدسلیمان انتقال یافت.

شهید بهنام محمدی در تمام روزهای مقاومت از ۳۱ شهریور تا ۲۸ مهر ۵۹ در خرمشهر جنگید. بهنام نمونه و تصویری کامل از حماسه آفرینی رزمندگان اسلام است که به خلق تفکر و فرهنگى غنى منجر شد، که می توان از آن به عنوان « فرهنگ مقاومت و پایدارى » یا « فرهنگ ایثار و شهادت » نام برد.

وصیت‌نامه شهید بهنام محمدی

بسم الله الرحمن الرحیم

من نمی‌دانم چه بگویم. من و دوستانم در خرمشهر می‌جنگیم و به ما خیانت می‌شود. من می‌خواهم وصیت کنم، هر لحظه در انتظار شهادت هستم. پیام من به پدر و مادرها این است که بچه‌های خود را لوس و ننر بار نیاورید از بچه‌ها می‌خواهم امام را تنها نگذارند و خدا را فراموش نکنند و به خدا توکل کنند. پدر و مادرها فرزندان خود را اهل مبارزه و جهاد در راه خدا بار بیاورید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56584

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.