• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مسجدسلیمان
ضرورت اتخاذ تصمیم فوری برای جابه جایی واحدهای در معرض خطر مسجدسلیمان

  • کد خبر : 56514
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۸
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مسجدسلیمان</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>ضرورت اتخاذ تصمیم فوری برای جابه جایی واحدهای در معرض خطر مسجدسلیمان</span>

رویش زاگرس: معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا گفت: زیست انسانی در برخی از مناطق شهرستان مسجدسلیمان هم به لحاظ توپوگرافی و شیب‌های تندی که وجود دارد و هم به لحاظ آلودگی مناطق به نفت و گاز، ناممکن شده و باید هر چه سریعتر برای جابجایی این […]

رویش زاگرس: معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا گفت: زیست انسانی در برخی از مناطق شهرستان مسجدسلیمان هم به لحاظ توپوگرافی و شیب‌های تندی که وجود دارد و هم به لحاظ آلودگی مناطق به نفت و گاز، ناممکن شده و باید هر چه سریعتر برای جابجایی این مناطق تصمیم‌گیری شود.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سفر به استان خوزستان و بازدید از شهرهای مسجد سلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا بر جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی برای جابه جایی هرچه سریع‌تر ساکنان از مناطق در معرض خطر تاکید کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص جزئیات بازدید خود از شهرهای مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا با اعلام اینکه زیست انسانی در برخی از مناطق شهرستان مسجدسلیمان ناممکن شده و باید هرچه سریعتر برای جابه جایی این  مناطق تصمیم گیری شود، گفت: بحث اصلی در شهرستان مسجد سلیمان موضوع محلات هدف بازآفرینی شهری و محلاتی است که مشکلاتی هم در حوزه نوسازی دارند و هم عمدتا مشکلشان بحث جابجایی است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: نیازمند یک تصمیم شجاعانه برای جابجایی ویژه‌ در شهر مسجدسلیمان هستیم که در نوع خود در کشور به لحاظ حجم و وسعت، بی نظیر است و در هیچ جای کشور چنین کاری صورت نگرفته است.

آئینی ادامه داد:  هم به لحاظ موضوعات توپوگرافی و شیب‌های تندی که وجود دارد و هم به لحاظ آلودگی مناطق به نفت و گاز، واقعا زیست انسانی در این مناطق ناممکن شده و باید هر چه سریعتر برای جابجایی این مناطق تصمیم گیری شود.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی با فعال شدن ستاد بازآفرینی شهرستان مقرر شد کارگروهی در این زمینه شکل گیرد و تصمیم لازم در این حوزه گرفته شود، زمین مناسبی برای این کار باید فراهم شود و از مکانیزم‌هایی که سریع‌تر می‌شود این واحدها را ساخت بهره برد.

تکلیف شهرداری‌ها برای ارایه تخفیف حداقل ۵۰  درصدی در عوارض پروانه و تراکم ساخت

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه دولت و شهرداری‌های سراسر کشور مشوق‌های بسیار خوبی برای نوسازی واحدهای فرسوده در نظر گرفته‌اند، اظهارکرد: در محدوده های مصوب بافت های فرسوده  شهرداری‌ها موظف هستند حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بدهند و انتظار بر این است  تا ۱۰۰ درصد تخفیف دهند.

دعوت از سازندگان برای نوسازی و مقاوم‌سازی بناهای ناپایدار بافت‌های فرسوده

آئینی در ادامه از مالکان، توسعه‌گران و سازندگان دعوت کرد به نوسازی و مقاوم سازی بناهای ناپایدار و لرزان واقع در بافت‌های فرسوده ورود کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات بانکی نیز برای اینکار فراهم شده و افراد ساکن در محدوده‌های بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری می‌توانند از تمامی تسهیلات، حمایت‌ها و تخفیف‌های نهضت ملی بدون رعایت شرایط چهارگانه نهضت ملی استفاده کنند.

آئینی افزود: در شهرهای این حوزه انتخابیه، وام نوسازی به صورت ویژه برای این کار با سقف ۳۵۰ میلیون تومان که ۱۵۰ میلیون تومان آن به صورت صفر درصد درنظر گرفته شده است و علاوه بر آن یک وام ودیعه اسکان موقت به مبلغ ۴۵ میلیون تومان با نرخ ۴ درصد نیز قابل پرداخت است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56514

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.