• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان:
مسمومیت ۶ عضو خانواده با قرص برنج در مسجدسلیمان/ جزییات

  • کد خبر : 56502
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان: </span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>مسمومیت ۶ عضو خانواده با قرص برنج در مسجدسلیمان/ جزییات</span>

رویش زاگرس: دکتر یاسر جلیلی،با اشاره به مسمومیت اعضای یک خانواده با قرص برنج، در این خصوص توضیحاتی ارائه داد. به گزارش رویش زاگرس، دکتر یاسر جلیلی، مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در خصوص مسمومیت اعضای یک خانواده اظهار کرد: روز گذشته یک خانواده ۶ نفره با علائم گوارشی و علائم معمول مسمومیت با […]

رویش زاگرس: دکتر یاسر جلیلی،با اشاره به مسمومیت اعضای یک خانواده با قرص برنج، در این خصوص توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش رویش زاگرس، دکتر یاسر جلیلی، مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در خصوص مسمومیت اعضای یک خانواده اظهار کرد: روز گذشته یک خانواده ۶ نفره با علائم گوارشی و علائم معمول مسمومیت با قرص برنج به بیمارستان مراجعه کردند که سریعا اقدامات درمانی برای این افراد انجام شد.
وی با اشاره به چگونگی مسمومیت اعضای این خانواده، افزود: این خانواده در انبار منزل‌شان باکس‌های نگهداری زنبور داشتند که در این باکس‌ها قرص برنج قرار داده بودند. با توجه به اینکه انبار به محل استراحت خانواده نزدیک بود، در پی باز ماندن در انبار، اعضای این خانواده به دلیل استشمام گاز قرص برنج دچار مسمومیت شدند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان گفت: استنشاق گاز برنج نیز می‌تواند منجر به مرگ فرد شود اما با توجه به اینکه اعضای این خانواده به موقع از مسمومیت خود آگاه شدند و به بیمارستان مراجعه کردند، هیچ کدام فوت نکرده و همه از بیمارستان مرخص شده‌اند.
جلیلی با اشاره به ارائه آموزش‌های لازم به اعضای این خانواده به منظور پیشگیری از مسمومیت توسط نیروهای مرکز بهداشت، عنوان کرد: مردم باید از نگهداری قرص برنج در محل زندگی خود پرهیز کنند و کسانی که می‌خواهند از قرص برنج برای کار کشاورزی استفاده کنند باید آموزش‌های لازم را از طریق نیروهای بهداشت دریافت کنند.
وی در خصوص خطرات قرص برنج بیان کرد: قرص برنج با آزاد کردن نوعی گاز در بدن، متابولیسم سلولی را غیر فعال می‌کند و بخش ریوی و قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس از این روند نیز کلیه‌ها و کبد را درگیر می‌کند.
مسمومیت با قرص برنج پس از سه تا چهار ساعت موجب مرگ فرد می‌شود
جلیلی افزود: معمولا مسمومیت با قرص برنج پس از سه تا چهار ساعت موجب مرگ فرد می‌شود و معمولا احتمال برگشت به زندگی کسانی که از قرص برنج استفاده می‌کنند، بسیار کم است.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اکثر افراد از خطرات قرص برنج آگاه هستند به ندرت مسمومیت بر اثر استنشاق گاز قرص برنج رخ می‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.