• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

تجمع تعدادی از مالباختگان مسکن مینا مقابل فرمانداری مسجدسلیمان
۱۴سال بلاتکلیفی ۱۳۰ خانواده در مسجدسلیمان/ یک نفر پاسخگو باشد! چرا این پرونده با گذشت بیش از ۱۴ سال هنوز به نتیجه نرسیده است ؟!

  • کد خبر : 56488
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>تجمع تعدادی از مالباختگان مسکن مینا مقابل فرمانداری مسجدسلیمان</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>۱۴سال بلاتکلیفی ۱۳۰ خانواده در مسجدسلیمان/ یک نفر پاسخگو باشد! چرا این پرونده با گذشت بیش از ۱۴ سال هنوز به نتیجه نرسیده است ؟!</span>

رویش زاگرس- تعدادی از خانواده های مالباخته که در سال ۱۳۸۶ در یکی از پروژه های مسکن به نام پروژه مسکن مینا ثبت نام و مبالغی به حساب یکی از شرکت های پیمانکاری واریز کرده بودند با تجمع روبروی فرمانداری مسجدسلیمان خواهان تعیین وضعیت خود پس از ۱۴ سال شدند. به گزارش پایگاه خبری رویش […]

رویش زاگرس- تعدادی از خانواده های مالباخته که در سال ۱۳۸۶ در یکی از پروژه های مسکن به نام پروژه مسکن مینا ثبت نام و مبالغی به حساب یکی از شرکت های پیمانکاری واریز کرده بودند با تجمع روبروی فرمانداری مسجدسلیمان خواهان تعیین وضعیت خود پس از ۱۴ سال شدند.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس  در سال ۹۹ امیرحسین پناهی معاون وقت مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان خوزستان در این باره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۰ سال پیش زمینی توسط سازمان راه و شهرسازی به شرکتی جهت ساخت مسکن سپرده شد و مقرر گردید بخشی از وجه را به صورت اقساط به سازمان پرداخت کند.

وی افزود: شرکت مذکور به طور متوسط با اخذ ۶ میلیون تومان از متقاضیان مسکن مهر عضو گیری نمود و اقدام به دریافت وام از بانک کرد. معاون مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی استان گفت: اکنون پس از گذشت  سال ها از ماجرا این شرکت علاوه بر عدم پرداخت بدهی خود به سازمان راه و شهرسازی و بانک، مسکنی هم برای متقاضیان نساخته است.

وی ادامه داد: با کلاهبرداری این شرکت سازمان راه و شهرسازی، بانک و مردم نسبت به ماجرای پیش آمده معترض و شکایت خود را به صورت قانونی مطرح نمودند. امیرحسین پناهی تصریح کرد: در حال حاضر نیز این شرکت باید در کشور پیدا شود و با مصادره اموالش بدهی طلبکاران پرداخت گردد. وی بیان کرد: این موضوع، مشکل مسکن مهر مینا مسجدسلیمان در شورای تامین استان مطرح شد و مقرر گردید بصورت ویژه کار از طریق محاکم قضایی پیگیری شود.

پناهی اذعان کرد: متقاضیانی که همچنان فاقد مسکن و مطابق قانون سامان‌دهی واجد شرایط هستند این امکان توسط سازمان راه و شهرسازی برای شان مهیا شده که در قالب گروه‌های سه یا چهار نفره زمینی برایشان در نظر گرفته شود و اقدام به ساخت و ساز مسکن نمایند.

یکی از مالباختگان در گفتگو با خبرنگار پایگاه رویش زاگرس  اظهار کرد: تعداد ۱۳۰ خانواده در فراخوان اینترنتی جهت مسکن مهر در سال ۸۶ ثبت نام و مبلغ ۱ میلیون تومان در تاریخ ۲/۹/۸۷ به حساب تعاونی هایی که توسط اداره تعاون تایید شده بودند واریز نمودیم و در تاریخ ۱/۱۰/۹۰ اداره مسکن و شهرسازی سابق مسجدسلیمان در تماسی تلفنی شماره حساب شرکت عمران توسعه مسجدسلیمان نزد بانک سپه را به ما دادند که هر نفر از ۳ الی ۱۵ میلیون تومان به ترتیب متراژ که خود مسکن و شهرسازی محاسبه کرده بود واریز کردیم وی ادامه داد: با گذشت چند سال و علیرغم نامه نگاری های فراوان با نمایندگان محترم وقت مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل راه و شهرسازی، معاونت وزیر وقت، فرمانداران و… همچنان بلاتکلیف مانده ایم….

وی ادامه داد: چرا صدای ما را کسی نمی شنود؟!بیش از ۱۲ سال است که درگیر این پرونده هستیم و فریادمان به جایی نرسیده است! بارها شکایات متعدد خود را به مسئولان ذیربط اعلام کرده ایم که همگی در ابتدا قول همکاری اما پس از مدتی به دلایل نامعلوم پیگیری ها به فراموشی سپرده می شود که برای ما جای سوال دارد؟!

یکی دیگر از مالباختگان گفت: شورای تامین شهرستان مسجدسلیمان در تاریخ ۵ اسفند ۹۸ مصوب کرد ۱۳۰ واحد به مالباختگان تحویل داده شود و این مصوبه را به استان ارسال کردند اما استانداری هیچ پاسخی نداد. مجدداً به فرمانداری مراجعه کردیم و از عدم پاسخ استانداری گلایه نمودیم که مجدداً همان مصوبه به استانداری ارسال شد اما متاسفانه باز هم پاسخی داده نشد! به همین دلیل امروز حدود ۹۰ نفر روبروی استانداری تجمع و خواهان ملاقات با استاندار شدیم که متاسفانه استاندار خوزستان حاضر نشد با ما ملاقات کند و قرار شد با آقای عبیات معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری دیدار داشته باشیم که ایشان هم به دلایل نامعلوم با ما ملاقات نکرد و در نهایت آقایان زمانپور، نظری، خانم دهناشی و حاج آقا ظاهری به نمایندگی از مالباختگان با یکی از معاونان استانداری دیدار که ایشان حتی از مصوبه شورای تامین شهرستان اطلاعی نداشت! در نهایت مقرر شد طی هفته آینده جلسه ای در این رابطه برگزار شود…

وی ادامه داد: من مطمئنم بدون دخالت قوه قضائیه و شخص ریاست محترم این قوه این پرونده به سرانجام نمی رسد. به همین دلیل از حجت الاسلام رئیسی ریاست محترم قوه قضائیه درخواست می کنیم با ورود خود به مشکل ۱۴ ساله ما رسیدگی و ما را از این بلاتکلیفی خارج کنند…

یکی دیگر از این مالباختگان اظهار کرد: ما تابع قانون هستیم. ما می خواهیم یک نفر در این کشور صدای ما را پس از این همه سال بشنود. وی ادامه داد: با پولی که من در آن مقطع برای خرید آپارتمان پرداخت کردم می شد ۲ خودرو پراید خریداری کرد اما امروز با سه برابر آن نمی شود یک پراید خرید. وی ادامه داد: در این مدت هر چه فریاد زده ایم زندگی امان بر باد رفت گوش شنوایی نبود اما اگر فکر می کنند با فرسایشی کردن این موضوع می توانندحقوق مان را پایمال کنند کور خوانده اند. وی گفت: حدود ۲سال پیش نیز با حضور دادستان وقت جلسه ای در فرمانداری برگزار و حتی در آن جلسه با آقای…. تلفنی صحبت شد و مقرر گردید این مسئله حل شود که متاسفانه این اتفاق نیفتاد…

همچنین یک فرد مطلع در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این پروژه به صورت مشارکتی با یکی از بانک ها آغاز شد. اولین سوال این است که وام حدود ۶ الی ۷ میلیارد تومانی که به شرکت پرداخت شده است اولاً با توجه به پیشرفت فیزیکی می بایست به صورت پلکانی پرداخت می شد آیا این اتفاق افتاده است یا خیر؟ دوم این که شنیده شده است بانک مربوطه سند در اختیار را اجرایی کرده است تا به پول خود برسد آیا ارزش سند به اندازه وام پرداختی می باشد یا خیر؟

لازم به ذکر است مطابق قراردادشماره ۱۱۹۷۳/۱۶ مورخ ۲۲/۶/۸۴ قطعه زمین با مساحت ۱۹/۲۸۰۴۶ متر مربع تحت پلاک ۱۵۵۲۰/۱ جهت ساخت ۲۲۳ واحد مسکن استیجاری خصوصی به شرکت فوق الذکر واگذار گردید آن شرکت نیز اقدام به اخذ تسهیلات و انعقاد قرارداد مشارکت مدنی با بانک سپه و شروع به ساخت و ساز نمود سپس شرکت عمران و توسعه طی درخواست شماره ۱۱۸ مورخ ۲۵/۸/۸۹ خواستار واگذاری واحدهای خود به واجدین شرایط مسکن مهر و استفاده از تسهیلات اعتباری مسکن مهر شد که این درخواست طی نامه شماره ۰۱/۱۱۰/۵۱۸۱۸ مورخ ۲۷/۹/۸۹ مدیرکل دفتر وزارتی مورد موافقت واقع گردید که در همین راستا صورت جلسه مورخ ۲۰/۹/۸۹ فی مابین شرکت فوق و سازمان مسکن و شهرسازی استان منعقد گردید که این امر منجر به واریز وجه توسط اعضا معرفی شده ( میانگین شش میلیون تومان توسط هر عضو) به حساب شرکت گردید اما تاکنون نه هیچ گونه واحدی به افراد تحویل داده شده است و نه وجه واریزی مسترد شده است…

متاسفانه با گذشت سال ها این مالباختگان تعیین تکلیف نشده اند و همین بلاتکلیفی باعث شده است تعدادی از این افراد با تجمع در مقابل فرمانداری خواهان روشن شدن وضعیت خود شوند.

این سوال مطرح است چرا این پرونده با گذشت این همه سال هنوز به نتیجه نرسیده است ؟!

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.