• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
4

روابط عمومی حلقه اتصال یک نهاد، مجموعه، شرکت یا اداره با جهان پیرامون خود است

  • کد خبر : 56031
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
روابط عمومی حلقه اتصال یک نهاد، مجموعه، شرکت یا اداره با جهان پیرامون خود است

فروتنی و تواضع در کنار ارتباطات گسترده دو اصل اساسی در کنار دیگر ویژگی های انتخاب یک مسئول روابط عمومی/ روابط عمومی حلقه اتصال یک نهاد ، مجموعه ، شرکت یا اداره با جهان پیرامون خود است رویش زاگرس/ رضا بختیاری کیان: مسئول این دایره چشم بینای مدیر مجموعه و مشاور امین اوست. مدیران موفق، […]

فروتنی و تواضع در کنار ارتباطات گسترده دو اصل اساسی در کنار دیگر ویژگی های انتخاب یک مسئول روابط عمومی/ روابط عمومی حلقه اتصال یک نهاد ، مجموعه ، شرکت یا اداره با جهان پیرامون خود است

رویش زاگرس/ رضا بختیاری کیان: مسئول این دایره چشم بینای مدیر مجموعه و مشاور امین اوست. مدیران موفق، مدیرانی هستند که بین آنان و مسئولین دوایر روابط عمومی مجموعه تحت مدیریت شان علاوه بر ارتباط رسمی، ارتباطی بر مبنای اعتماد و صداقت وجود دارد. تنها یکی از وظائف مسئولین روابط عمومی نظارت دقیق بر اخبار ، آمار و اطلاعاتی است که از یک مجموعه به بیرون صادر و در نشریات، فضای حقیقی (مانند سمینارها و جلسات منطقه ای و بین بخشی) و مجازی انتشار داده می شود.

هرگونه محتوای منتشر شده در فضای حقیقی و مجازی بدون داشتن نظارت و تایید دایره روابط عمومی، تحت هر عنوان و توسط هر مقام اداری بجز مدیر مجموعه نمی تواند مورد تایید ارگان نهاد یا همان روابط عمومی باشد. بی تردید روابط عمومی آینه تمام نمای یک مجموعه بوده، اختصاص به انعکاس فعالیت یک بخش از مجموعه ندارد و اعضاء سازمان نباید به ارگان روابط عمومی به چشم ابزار تبلیغاتی دایره خود نگریسته، شرح وظیفه روابط عمومی را انعکاس چهره کلی یک مجموعه، اصطلاحا انعکاس آیینه ای و نه انعکاس ذره بینی بدانند.

گذشته از ارتباط با رسانه ها و نشر خبر از دیگر وظایف دایره روابط عمومی ارتباط با دیگر ادارات و نهادها ، همچنین شرکت در جلسات، همایش ها و مراسمات به نیابت از مدیر مجموعه می باشد. تنها عضو یک نهاد که بصورت عمومی حق شرکت در جلسات خارج از مجموعه به نیابت از مدیر مجموعه و نهاد را دارد مسئول دایره روابط عمومی است.

با توجه به این وظیفه خطیر، مسئول روابط عمومی در حقیقت نماینده ویژه مدیر مجموعه محسوب شده و نظرات رسمی، همچنین آمارها و مستندات ارائه شده توسط مسئول روابط عمومی به عنوان سخنگوی مجموعه، نظرات رسمی مدیر و کلیت نهاد می باشند.

بنابراین و با توجه به این جایگاه رفیع ، تواضع ، فروتنی و مردمداری اصلی ترین خصیصه مسئول روابط عمومی در کنار ارتباطات اجتماعی قوی محسوب می گردد. داشتن احاطه عملی و علمی به مجموعه محل خدمت نیز یکی از ویژگی های یک مسئول روابط عمومی شایسته، محسوب می گردد؛ لیکن این خصیصه به تنهایی و بدون فاکتور فروتنی، سمی مهلک در انجام وظایف دایره روابط عمومی خواهد بود. غرور و خود بزرگ بینی در هر جایگاه و با هر نگاه مردود و غیرقابل پذیرش بوده و در روابط عمومی سمی کشنده جهت کل سیستم خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=56031

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.