• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
2

انحلال شورای شهر مسجدسلیمان در گرو تصمیم وزارت کشور/ بزودی رای وزارت کشور اعلام خواهد شد/ شورای شهر بماند یا برود تصمیم گیرندگان با یک انتخاب صحیح، و با نگرشی مبتنی بر عقلانیت، مهم‌ترین شاخص انتخاب شهردار آینده را، شایستگی او قرار دهند نه زدو بندهای سیاسی!

  • کد خبر : 55821
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۳
انحلال شورای شهر مسجدسلیمان در گرو تصمیم وزارت کشور/ بزودی رای وزارت کشور اعلام خواهد شد/ شورای شهر بماند یا برود تصمیم گیرندگان با یک انتخاب صحیح، و با نگرشی مبتنی بر عقلانیت، مهم‌ترین شاخص انتخاب شهردار آینده را، شایستگی او قرار دهند نه زدو بندهای سیاسی!

انحلال شورای شهر مسجدسلیمان در گرو تصمیم وزارت کشور/ بزودی رای وزارت کشور اعلام خواهد شد/ شورای شهر بماند یا برود تصمیم گیرندگان با یک انتخاب صحیح، و با نگرشی مبتنی بر عقلانیت، مهم‌ترین شاخص انتخاب شهردار آینده را، شایستگی او قرار دهند نه زدو بندهای سیاسی! رویش زاگرس/سعید مرادی: ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۰ وقتی […]

انحلال شورای شهر مسجدسلیمان در گرو تصمیم وزارت کشور/ بزودی رای وزارت کشور اعلام خواهد شد/ شورای شهر بماند یا برود تصمیم گیرندگان با یک انتخاب صحیح، و با نگرشی مبتنی بر عقلانیت، مهم‌ترین شاخص انتخاب شهردار آینده را، شایستگی او قرار دهند نه زدو بندهای سیاسی!

رویش زاگرس/سعید مرادی: ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۰ وقتی اسامی اعضای جدید شورای شهر توسط فرمانداری مسجدسلیمان اعلام شد بسیاری از مردم امیدوار بودند با توجه به ترکیب اعلام شده شاهد شورایی پویا باشند، امیدی که با گذشت یک سال و با توجه به عملکرد ضعیف آنان تبدیل به یأس شد تا ابرهای سیاه بدبینی بالای سر اعضای دوره ششم نیز به حرکت درآید.

۱۴ مرداد ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور آئین تحلیف شورای شهر دوره ششم برگزار شد. از آن به بعد اعضای شورای شهر مسجدسلیمان تاکنون نتوانستند به مهم ترین وظیفه خود یعنی انتخاب شهردار واجد الشرایط موفق عمل کنند و صلاحیت هر کدام به دلایلی از جمله نداشتن ۵ سال سابقه مدیریت میانی رد شد.

طی یک سال گذشته ابراهیم جعفری شهنی، امیر عارف کیانی، ابراهیم بهرامی و روح الله جلیلی با رای اعضای شورای شهر به عنوان شهردار مسجدسلیمان انتخاب اما صلاحیت آنان به دلایل مختلف! به تائید مقامات استانداری نرسید.

بی شک تزلزل در تصمیم گیری میان اعضای شورا، تقسیم بندی های مرسوم سه و چهار، عدم استفاده از نظر مشاوران و دلسوزان شهر، عدم استفاده از نیروهای تحصیلکرده و با تجربه شهرداری و کنار گذاشتن آن ها، دخالت نیروهای سیاسی و… در این فرایند نقش اساسی داشته است و باعث شد خیلی زود مردم از شورای ششم ناامید شوند.

اول شهریور سال ۱۴۰۰ ابراهیم جعفری شهنی با ۷ رای، به عنوان شهردار منتخب شورای شهر به استانداری معرفی که حدود دو ماه بعد صلاحیت ایشان مورد تائید قرار نگرفت. پس از آن اعضای شورای شهر با روی آوردن به یک سنت دیرینه به دو گروه ۳ و ۴ تقسیم و به دلیل عدم حضور گروه ۳ در جلسات، روزها جلسات انتخاب شهردار به تعویق افتاد. طبق شنیده ها یکی از مهمترین دلایل عدم حضور گروه ۳ در جلسات انتخاب از پیش تعیین شده امیر عارف کیانی توسط چهار عضو دیگر شورای شهر اعلام شد چرا که آنان معتقد بودند کیانی نه تنها غیر بومی بلکه فاقد رزومه است که مهمترین سابقه وی مسئولیت فضای سبز در شهرداری ایذه عنوان شده است اگر چه در نهایت این سه نفر با یک چرخش ۱۸۰ درجه ای همگام با ۴ عضو دیگر رای به امیر عارف کیانی دادند که بازتاب منفی گسترده ای نیز در فضای مجازی داشت. پس از حدود ۱ ماه امیرعارف کیانی نیز به دلیل عدم سوابق مدیریتی ۵ ساله نتوانست رای اعتماد استانداری را به دست آورد تا عملاً فرصت سوزی ها ادامه و پروسه انتخاب شهردار نیز ادامه داشته باشد!

شورای شهر در سومین انتخاب خود ابراهیم بهرامی معاون عمرانی فرمانداری را به عنوان گزینه شهرداری انتخاب و معرفی کردند که این گزینه نیز پس از حدود سه ماه نتوانست تأئیدیه خود را از استانداری دریافت کند…

پس از آن روح الله جلیلی عضو سابق شورای شهر مسجدسلیمان به عنوان شهردار منتخب به استانداری معرفی گردید و حدود ۷ ماه به عنوان سرپرست شهرداری بر این مسند تکیه زد اما در نهایت ایشان نیز به سرنوشت سه نفر دیگر دچار تا یک اتفاق تاریخی در شهرستان مسجدسلیمان رقم بخورد. بعضی از کارشناسان، مسائل سیاسی را در رد صلاحیت بعضی از این گزینه ها عنوان می کنند! اما…

حدود یک هفته است گمانه زنی در باره آغاز روند انحلال شورای شهر مسجدسلیمان به صورت جدی مطرح و همین مسئله نیز باعث شده است نام افرادی سیاسی به عنوان گزینه های جدید شهرداری مطرح تا شاید با این انتخاب و استفاده از نفوذ آنان از انحلال شورای شهر جلوگیری شود! بنا بر شنیده ها استانداری نظرات خود را در ارتباط با وضعیت شورای شهر به وزارت کشور ارسال و به زودی رای نهایی جهت ادامه کار یا انحلال شورای شهر مسجدسلیمان از سوی این وزارتخانه اعلام خواهد شد.

طبق قانون تصمیم گیری در رابطه با انحلال شوراهای شهر را هیأت حل اختلاف استان که ریاست آن بر عهده استاندار است و نمایندگان قوای مقننه و قضائیه هم در آن شرکت دارند پیشنهاد و هیأت استانی در صورت تأیید پیشنهاد، آن را برای تأیید نهایی به هیات کشوری مستقر در وزارت کشور ارسال می‌کند که شنیده می شود این فرآیند برای شورای شهر مسجدسلیمان طی و بزودی رای وزارت کشور در این رابطه اعلام خواهد شد. در صورت صحت این موضوع سوالی که پیش می آید این است تا پیش از اعلام رای نهایی وزارت کشور آیا شورای شهر می تواند شهردار جدید انتخاب کند یا خیر؟

علی ایحال انتظار می رود مسئولان استان هر چه زودتر تکلیف شهردار آینده مسجدسلیمان را مشخص کنند و البته انتظار دارند با یک انتخاب صحیح، و با یک نگرش مبتنی بر عقلانیت، مهم‌ترین شاخص انتخاب شهردار آینده را، شایستگی او قرار دهند نه زدو بندهای سیاسی!

آن چه مشخص است نیروهای متخصص،تحصیل کرده و دارای سوابق روشن در شهرداری مسجدسلیمان کم نیستند. نیروهایی که هم از لحاظ علمی دارای مدارک عالیه هستند و هم از لحاظ تجربه و توان مدیریتی و اجرایی امتحان خود را پس داده اند که علی رغم وعده های قبل از انتخابات اعضای شورای شهر،همچنان حاضر به استفاده از این متخصصان نیستند!

بنابراین امیدواریم چه شورای شهر بماند و چه برای اولین بار در تاریخ مسجدسلیمان منحل شود که دور از انتظار هم نیست مسئولان تصمیم گیرنده نسبت به انتخاب شهرداری دارای حسن شهرت و سابقه و برخوردار از سلامت مالی و اخلاقی مبادرت ورزیده و به دور از جنجال ها و فضا سازی های سیاسی و اعمال نفوذ برخی افراد ذینفع دست به انتخابی درست و درخور مردم بزنند تا گام اول برای توسعه شهرستان مسجدسلیمان صحیح و روشن برداشته شود و البته فراموش نکنیم که امروز زمان آن قدر برای خدمت به این مردم کم، میدان کار وسیع و کارهای بر زمین مانده بسیار است که نباید با انتخاب های غیرکارشناسانه زمان را برای خدمت صادقانه به مردم که همیشه خالق بهترین حماسه ها هستند هدر داد. بهتر است بجای آن که بدنبال افراد ضعیف، امتحان پس داده و غیر متخصص باشیم به نیروهای جوان، توانمند و بی ادعای شهرمان اعتماد کنیم…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=55821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.