• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

صدا و سیما وارد بازی خطرناکی با بختیاری ها شده است

  • کد خبر : 5571
  • ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ محمدرضا مکوندی: اصرار صدا و سیمای ضرغامی بر پخش قسمت های جدید سه ریال سرزمین کهن تاکیدی بر ایجاد تشتت و اختلاف اندازی قومی در کشور و توهین های مکرر به قوم شریف بختیاری است. متاسفانه در این سه ریال که کاملا با اهداف قوم پرستانه کارگردان قوم زده آن کمال […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ محمدرضا مکوندی: اصرار صدا و سیمای ضرغامی بر پخش قسمت های جدید سه ریال سرزمین کهن تاکیدی بر ایجاد تشتت و اختلاف اندازی قومی در کشور و توهین های مکرر به قوم شریف بختیاری است.

متاسفانه در این سه ریال که کاملا با اهداف قوم پرستانه کارگردان قوم زده آن کمال تبریزی با روایت هدفدار و کذب تاریخ در ضدیت با بختیاری ها ساخته و در حال پخش است. هجمه های مکرری به حیثیت و هویت قوم بختیاری و خطاب نمودن قوم با عزت بختیاری با القاب ناپسند و نادیده گرفتن نقش موثر بختیاری ها در تحولات یک صد ساله اخیر کشور همراه شده است.

حالا دیگر کسی نمی تواند مدعی شود که دشمنان این مرز و بوم قصد اختلاف اندازی دارند بلکه این صدا و سیما است که در آستانه راهپیمایی بزرگ ۲۲ بهمن بر طبل اختلافات قومی می زند و قوم شریف بختیاری که صفحات کتابش مملو از وطن پرستی و دینداری است را با القاب ناپسند خطاب و توصیف می نماید.

از مشاور محترم اقوام رییس جمهوری که تاکنون در قبال این هجمه صدا و سیما به قوم بختیاری عکس العملی نشان نداده خواهان موضع گیری قاطع و شفاف هستیم. از هیات نظارت بر صدا و سیما درخواست اکید برخورد با مدیریت صدا و سیما و توقف پخش این سه ریال تفرقه افکنانه داریم.

از کلیه نمایندگان اقوام در مجلس شورای اسلامی درخواست اکید داریم در جهت تقویت وحدت اقوام ایرانی ورد هرگونه سوءاستفاده دشمنان از این خبط محض و مغرضانه صدا و سیما در جلوگیری از ادامه پخش این سه ریال قاطعانه اقدام و از مردم رنجیده قوم بختیاری حمایت و دلجویی نمایند.

این مهم نشان از استفاده ابزاری تفکر افراد خاص در جهت هجمه حساب شده به بختیاری هاست. آن از برنامه معتضد و دیگر نمونه واضح و دردآور آن سریال سراپا دورغ پردازی سال های مشروطه بوده است و سعی در نادیده گرفتن سهم سترگ بختیاری ها در پایان دادن به استبداد قاجاریه بوده.

آقای ضرغامی وارد بازی خطرناکی با قوم بختیاری شده اید یا دانسته به حیثیت بختیاری ها می تازید یا ندانسته از مدیریت بر صدا و سیما عاجز و ناتوان هستید با توقف پخش این روایت کذب تاریخی و بازنگری در ساخت برنامه های اختلاف انداز از اهالی ایل بختیاری نیز شخصاً معذرت خواهی کنید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 11در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 11
  1. تشکر فراوان از مطلب صریح و زیبای استاد عزیزآقای مکوندی چند قسمت سریال سرزمین کهن نه تنها بار تاریخی ندارد که سراسر توهین به بختیاریها است قلم بدستان بختیاری باید روشنگری کنند

  2. انتظارمی رود ائمه جمعه شهرهای بختیاری هم درجهت صیانت از حیثیت قوم شریف بختیاری این سریال را محکوم کنند

  3. توهین به هر یک از اقوام ایرانی یعنی توهین به تمام اقوام ایرانی، چراکه هیچ قومی از سایر اقوام جدا نیست. پس اگر کسانی با توهین به قوم بختیاری افکار پلیدی در سر دارند بهتر است بدانند که با این کار خود را خوار و خفیف نموده اند و چیزی از عزت بختیاری کم نمی شود.
    چراکه که تاریخ این قوم نشان می دهد که بختیاری همیشه و تحت هر شرایطی با عزت و پاپرجاست.

  4. خدا نگهدار بختياري هاست چون دلي صاف و زندگي ساده و بي شيله پيله اي دارن و هميشه وطن پرست وبا اصالت بودن وهستن وخواهند بود

  5. درد است حمله پی در پی صدا و سیما به فرهنگ اجدادی بختیاریها پاک ترین و وطن پرست ترین قوم ایرانی ضرغامی گر این زخم رو باز کن مرحمش مجازات شدید دشمنان بی مغز بختیاریاست

  6. با تشکر از زحمات شما

  7. ما نباید کوتاه بیاییم
    اعتراضات خود را تا قطع و متوقف شدن سریال موهن و بودار و تاریخ تحریف کن ادامه میدهیم

  8. تازمانی که پخش این سریال {سرزمین کهن } از طریق کانال های صداوسیما متوقف نشده باشد ما بختیاری ها باید اعتراض خود را به گوش مسولین و نماینده های خود در مجلس برسانیم تا مانع پخش مجدد این سریال توهین آمیز شوند . اعتراض های خود را از طریق پیامک و فضای مجازی اینترنت شدت ببخشیم .

  9. توهین به بختیاری توهین به نظام جمهوری اسلامی است
    قوم بختیاری ساکت نمی شیند ما خواهان قطع این سریال هستیم

  10. جناب اقای مکوندی در صورتی که لرستان مثل شما به شمارش انگشتان دست داشت وضعیت این قوم اینطور نبود که تمام جوانانش در استانهای دیگر زجر و بدبختی میکشند وشمائی که باید با غرور وبزرگی ندای لرهای قوم بزرگ وکوچک را به تمام دنیا برسانی و درخواست همفکری و کمک کنی در رابطه با بختیاری ها نیز حضور پر قوت شما را اجر نهاده و ارزوی موفقیت برای شما دارم بهرام گودرزی با تشکر

  11. کهنه سوار زاگرسم به گرد من نمی رسد هیچ سوار کهنه ای …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.