• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
0

سفره خالی کارگران شهرداری قلعه خواجه در روز جهانی کارگر

  • کد خبر : 54615
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
سفره خالی کارگران شهرداری قلعه خواجه در روز جهانی کارگر

رویش زاگرس: کارگران شهرداری قلعه خواجه بارها و بارها برای احقاق حقوق خود دست به اعتراض و اعتصاب زدند. این کارگران نسبت به عدم پرداخت چندین ماه حقوق و بیمه و مزایا از سنوات پیش و همچنین نداشتن شهردار، بی عدالتی و بی قانونی معترض و خواستار ورود مسئولان شهرستان و استان شدند. این شهرداری […]

رویش زاگرس: کارگران شهرداری قلعه خواجه بارها و بارها برای احقاق حقوق خود دست به اعتراض و اعتصاب زدند. این کارگران نسبت به عدم پرداخت چندین ماه حقوق و بیمه و مزایا از سنوات پیش و همچنین نداشتن شهردار، بی عدالتی و بی قانونی معترض و خواستار ورود مسئولان شهرستان و استان شدند.
این شهرداری طی چند ماه چندین شهردار و سرپرست انتخاب کرده و تاکنون هیچ کدام نتوانسته اند این ارگان را از بن بست خارج کند. یکی از کارکنان این شهرداری به خبرنگار ما گفت: ما از سال نود و شش تاکنون چندین ماه حقوق و بیمه و مزایا طلبکار هستیم و بارها اعتراض کردیم و حتی در پایان سال گذشته نزدیک دو ماه در اعتصاب بودیم، اما این اعتراضات راه به جایی نبرد و متاسفانه شورای شهر و عوامل این شهرداری نسبت به حق و حقوق پرسنل بی اعتنا هستند و هر روز میزان نارضایتی از شورای شهر و عوامل شهرداری افزایش می باید و کارکنان به ستوه آمده اند.
یکی دیگر از کارکنان معترض این شهرداری گفت: مدیران و عوامل این شهرداری هر کدام شغل های دوم و سومی دارند بنابراین نگرانی ندارند، تنها ما کارگران در تکاپوی نان شب و آینده زن و فرزندان خود هستیم و تکلیفمان مشخص نیست و نمیدانیم دردمان را به چه کسی بگوییم.

فلسفی مدیرکل امورشهری و شوراهای استان خوزستان دیشب در گفتگو با شبکه خبر خوزستان در ارتباط با حقوق معوق کارگران شهرداری لالی، قلعه خواجه و آبژدان گفت؛ امسال عوارض ارزش افزوده و آلایندگی دو و نیم برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و این می توانست کفایت کند ،اما مشکلی که بعضی شهرداریهای شهرهای کوچک با آن مواجه اند این است که شهرداریها و شورای شهر طی سالیان گذشته نیروهای زیادی جذب کرده اند و اکنون در پرداخت حقوق و بیمه آنها مانده اند و جهت رفع این مشکلات شهرداریها باید دنبال راه حل های درآمدزایی برای کاهش معوقات و اجرای پروژه های عمرانی باشند.
فلسفی همچنین افزود: از سال ۱۴۰۰ و شروع شورای ششم تاکیدات و اقدامات بازدارنده ای برای کنترل و ورود نیرو به شهرداریها شده و اگر شورا و شهرداریها در این زمینه قصوری انجام دهند با آنها به شدت برخورد خواهد شد‌.
فلسفی در پاسخ به سوال گوینده خبر در ارتباط با زمان حل مشکلات شهرداریها و پرداخت معوقات افزود؛اگر ورود نیروها کنترل شود و تکلیف افراد بازنشسته مشخص شود و شهرداریها درآمد زایی داشته باشند مسلما امسال مشکلات شهرداریها وپرداخت معوقات تا حدودی مرتفع خواهد شد

در پایان در این روز بزرگ( روز جهانی کارو کارگر) کارگران شهرداری قلعه خواجه با چشمانی اشکبار و سفره ای خالی از استاندار محترم دکتر خلیلیان،مهندس فلسفی مدیرکل امورشهری و شوراهای استان خوزستان،نماینده محترم جناب آقای ورناصری و فرماندار شهرستان عاجزانه درخواست می کنند برای مشکلات بیشمار کارکنان شهرداری قلعه خواجه فکری اساسی کنند و این شهرداری را از بن بست نجات دهند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=54615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.