• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
3

با تلاش کاروان رهروان راه شهدا
ویژه برنامه نور فاریاب گرامی داشت شهدای افغانستانی برگزار شد+ تصاویر

  • کد خبر : 54497
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

رویش زاگرس: با تلاش کاروان رهروان راه شهدا، هیئت فرهنگی مذهبی حضرت رقیه بنت الحسین (ع) ویژه برنامه نور فاریاب گرامی داشت شهدای افغانستانی شهیدان: نورمحمد مولایی، محمد نوروزی و نسیم افغان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس این مراسم با حضور جمعی از مردم، مسئولین، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، جامعه روحانیت، […]

رویش زاگرس: با تلاش کاروان رهروان راه شهدا، هیئت فرهنگی مذهبی حضرت رقیه بنت الحسین (ع) ویژه برنامه نور فاریاب گرامی داشت شهدای افغانستانی شهیدان: نورمحمد مولایی، محمد نوروزی و نسیم افغان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس این مراسم با حضور جمعی از مردم، مسئولین، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، جامعه روحانیت، خانواده معزز شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی و… در گلزار شهدای کلگه برگزار شد.

حجت الاسلام علی قندعلی رئیس اداره تبلیغات مسجدسلیمان در سخنانی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: بعد از حدود ۴۰ سال مراسم گرامی داشت این شهدا برگزار شده است. وی ادامه داد: اقدامات خوبی در باب مسائل فرهنگی در گذشته انجام و برنام ههایی نیز در دست اقدام است. وی ضمن گلایه از بعضی مسئولان شهرستان گفت: مداحان و قاریان بسیار ارزنده ای در شهر وجود دارد که متاسفانه مورد توجه قرار نمی گیرند و در چنین مراسماتی از مداحان و قاریان دیگر شهرها استفاده می کنیم … وی ضمن گلایه از وضعیت گلزار شهدای کلگه گفت: متاسفانه سال هاست وضعیت نامناسب روشنایی گلزار شهدای کلگه مورد انتقاد است اما تاکنون توجهی به آن نشده است که این وضعیت در شأن شهدا نیست. وی از زحمات فرزین سلطانی برگزار کننده این مراسم تقدیر و گفت: تمامی زحمت این مراسم بر عهده ایشان بوده است که جا دارد از وی تشکر و قدردانی نمایم. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان مسجدسلیمان  در پایان سخنان خود گفت: سعادت در دنیا و آخرت مسیری است که شهدا طی کردند و خدا‌وند خودش از شهیدان تجلیل کرده است، شهدا زنده اند و نزد پروردگار روزی می خورند و هنگامی که به خون می غلتند اثرات خودشان را در جامعه می گذارند.

حجت الاسلام سید احمدی امام جمعه مسجدسلیمان نیز در سخنانی با بیان این که خداوند شهدا را گلچین کرده است  چرا که آنان به مقام بنده گی دست یافته اند گفت: توفیق شهادت نصیب هر کسی نمی شود. این شهدا برای حفظ کیان تشیع از افغانستان و عراق و… به ایران آمدند و علیه دشمن جنگیدند .امام جمعه مسجدسلیمان ادامه داد: مقام شهادت اتفاقی نیست اول باید مقام شهادت را در زندگی امان احیاء نمائیم. سید احمدی گفت: استکبار جهانی و دشمنان اسلام

 برای نابودی انقلاب برنامه ریزی دارند اما کور خواندند، انقلاب اسلامی ایران‌ ‌به برکت ایثار شهدا به جهان صادر شده است و دشمنان بدانند که ملت انقلابی ایران اهل سازش نیست و اهل مقاومت است.

سردار کریمپور فرمانده گردان سلمان در دفاع مقدس نیز در سخنانی اظهار کرد: به جای آن که بگوئیم یاد شهدا را زنده نگه داریم باید راه شهدا را ادامه بدهیم چرا که جنگ میان حق و باطل تمامی ندارد. وی ادامه داد: برگزاری  یادواره شهدا یادآور همه فضیلت‌ها و ارزش‌هاست و شهدا عصاره همه این فضیلت‌ها هستند. سردار کریمپور گفت: شهدا کسانی بودند که عمر خود را در راه جهاد و مبارزه صرف کردند و آزادی کشور و ارزش های ملی و اسلامی را به دست آوردند

وی با بیان این که برگزاری یادواره های شهدا با اثرگذاری بالا از مهم ترین رهنمودهای ولایت است که به آن تأکید بسیار شده، تصریح کرد: شهدا مظهر راه حق و صحیح هستند و به وسیله توسل به آن ها می توانیم به اوج برسیم.

لازم به ذکر است مجری گری این مراسم بر عهده روزبه بهداروند بود. همچنین در بخشی از این مراسم موسی قاضی از مداحان قدیمی شهرستان به اجرای نوحه خوانی پرداخت.

فرزین سلطانی مسئول برگزاری این مراسم در پایان از همکاری سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان، کمیته خادمین شهدای شهرستان، مسجد صاحب الزمان کلگه، دفتر امام جمعه، شرکت بهره برداری نفت و گاز، بنیاد شهید و امور ایثارگران، جامعه کارگری و سپاه ناحیه مقاومت مسجدسلیمان جهت همکاری در این مراسم تشکر و قدردانی نمود.

لازم به ذکر است شهید نورمحمد مولایی در گلزار شهدای کلگه و شهید علی محمد نوروزی نیز در گلزار شهدای نفتون بخاک سپرده شده اند. همچنین شهید نسیم افغانی مهاجر افغان مقیم ایران و از شهدای شاخص افغانستان در دفاع مقدس می باشد که پیکر پاک ایشان پس از ۳۷ سال کشف که به دستور مقام م عظم رهبری در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=54497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.