• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

یک شهر معطل شورا
اعضای شورای شهر در وادی پر ابهام انتخاب شهردار

  • کد خبر : 53200
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>یک شهر معطل شورا</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>اعضای شورای شهر در وادی پر ابهام انتخاب شهردار</span>

رویش زاگرس/سعید مرادی: با گذشت حدود ۶ ماه از آغاز به کار شورای شهر، جمعی از شهروندان و کنشگران اجتماعی خواستار تسریع در تعیین تکلیف شهردار مسجدسلیمان شده اند، موضوعی که تاکنون به دلیل عدم تایید سه گزینه قبلی شورای شهر توسط استانداری همچنان لاینحل مانده است. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، اول شهریور […]

رویش زاگرس/سعید مرادی: با گذشت حدود ۶ ماه از آغاز به کار شورای شهر، جمعی از شهروندان و کنشگران اجتماعی خواستار تسریع در تعیین تکلیف شهردار مسجدسلیمان شده اند، موضوعی که تاکنون به دلیل عدم تایید سه گزینه قبلی شورای شهر توسط استانداری همچنان لاینحل مانده است.
به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس، اول شهریور امسال بود که ابراهیم جعفری شهنی با ۷ رای، به عنوان شهردار منتخب شورای شهر به استانداری معرفی که حدود دو ماه بعد صلاحیت ایشان مورد تائید قرار نگرفت. پس از آن اعضای شورای شهر با روی آوردن به یک سنت دیرینه به دو گروه ۳ و ۴ تقسیم و به دلیل عدم حضور گروه ۳ در جلسات، روزها جلسات انتخاب شهردار به تعویق افتاد. طبق شنیده ها یکی از مهمترین دلایل عدم حضور گروه ۳ در جلسات انتخاب از پیش تعیین شده امیر عارف کیانی توسط چهار عضو دیگر شورای شهر اعلام شد چرا که آنان معتقد بودند کیانی نه تنها غیر بومی بلکه فاقد رزومه است که مهمترین سابقه وی مسئولیت فضای سبز در شهرداری ایذه عنوان شده است اگر چه در نهایت این سه نفر با یک چرخش ۱۸۰ درجه ای همگام با ۴ عضو دیگر رای به امیر عارف کیانی دادند که بازتاب گسترده ای نیز در فضای مجازی داشت.
بسیاری از کنشگران اجتماعی در آن مقطع معتقد بودند افراد بسیار توانمندتر با رزومه ای قوی تر از کیانی در بدنه ی شهرداری مسجدسلیمان وجود دارد که شورای شهر می توانست آنان را انتخاب کند اگر چه در همان مقطع نیز بسیاری از همشهریان در فضای مجازی اعلام کرده بودند صلاحیت کیانی نیز به دلیل نداشتن سوابق مدیریتی به تائید استانداری نخواهد رسید اما در نهایت ۷ عضو شورای شهر بدون توجه به این نظرات وی را به عنوان شهردار مسجدسلیمان معرفی که پس از حدود ۱ ماه امیرعارف کیانی نیز به دلیل عدم سوابق مدیریتی ۵ ساله نتوانست رای اعتماد استانداری را به دست آورد تا عملاً فرصت سوزی ها ادامه و پروسه انتخاب شهردار نیز ادامه داشته باشد!
شورای شهر در سومین انتخاب خود ابراهیم بهرامی که سال ها سابقه معاونت عمرانی فرمانداری را در کارنامه خود داشت به عنوان گزینه شهرداری انتخاب و معرفی کردند که این گزینه نیز پس از حدود سه ماه نتوانست تأئیدیه خود را از استانداری دریافت کند…
واقعیت این است این یک اتفاق تاریخی در شهرستان مسجدسلیمان است که در همین مدت کوتاه سه شهردار انتخاب که هیچ کدام از آنان نتوانسته است بر صندلی شهرداری بنشیند. مردم از وضعیت به وجود آمده خسته شده اند، از پاسخ های تکراری دوستان مان در شورای شهر همچون «ما به وظیفه خود که انتخاب شهردار باشد عمل می کنیم و ادامه آن دیگر دست ما نیست و…!» شهروندان از اعضای شورای شهر می خواهند هر چه زودتر تکلیف شهردار آینده مسجدسلیمان را مشخص کنند و البته انتظار دارند با یک انتخاب صحیح، و با یک نگرش مبتنی بر عقلانیت، مهم‌ترین شاخص انتخاب شهردار آینده را، شایستگی او قرار دهند. بسیاری از کارشناسان معتقدند اگر چه ملاک انتخاب باید شایستگی و توانمندی فرد باشد نه بومی یا غیر بومی بودن آن اما ذات شهرداری به گونه‌ای است که در شرایط مساوی یک مدیر بومی و البته متخصص می‌تواند بهره‌وری بالاتری نسبت به یک مدیر غیربومی غیر متخصص داشته باشد. آن ها معتقدند یک مدیر غیربومی برای این که در شهرداری موفق شود، نیازمند آن است که حداقل چندین ماه خود را برای شناسایی وضعیت موجود شهر، نیازسنجی امکانات، آشنایی با مشکلات و شناخت پرسنل بگذارد و عملاً در این مسیر شاهد یک دوران گذار چندین ماهه و بلاتکلیفی خواهیم بود.
تجربه گذشتگان نشان داده است که در حوزه شهری در شرایط مساوی مدیران بومی به دلیل آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم و با قدمت و سابقه معابر و خیابان ها و اماکن شهری، آشنایی بهتر با محله ها و مشکلات مردم در بخش های مختلف، برخورداری از روحیه ی مضاعف با مردم بودن، بهتر می توانند امورات شهری را مدیریت و به پیش براند. در این میان مدیرانی که در این شهر زندگی نکرده اند ناگزیرند بیشتر وقت شان را معطوف به شناخت بهتر و صرف رفت و آمدهای غیر ضرور کنند.
نیروهای متخصص و تحصیل کرده و دارای سوابق روشن کم نیستند که به شهر خویش عشق بورزند. نیروهایی که هم از لحاظ علمی دارای مدارک عالیه هستند و هم از لحاظ تجربه و توان مدیریتی و اجرایی امتحان خود را پس داده اند.
بنابراین حداقل خواست و مطالبه مردم و به جا ترین انتظار از اعضای شورای شهر این است که نسبت به انتخاب شهرداری دارای حسن شهرت و سابقه، برخوردار از سلامت مالی و اخلاقی مبادرت ورزیده و به دور از جنجال ها و فضا سازی های سیاسی و اعمال نفوذ برخی افراد ذینفع دست به انتخابی درست و درخور مردم بزنند تا گام اول برای توسعه شهرستان مسجدسلیمان صحیح و روشن برداشته شود و البته فراموش نکنیم که امروز زمان آن قدر برای خدمت به این مردم کم، میدان کار وسیع و کارهای بر زمین مانده بسیار است که نباید با انتخاب های غیرکارشناسانه زمان را برای خدمت صادقانه به مردم که همیشه خالق بهترین حماسه ها هستند هدر داد. بهتر است بجای آن که بدنبال کارمندان شهرداری شهرهای اطراف باشیم! به نیروهای بومی، توانمند و جوان مسجدسلیمانی اعتماد کنیم…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=53200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.