• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
0

نشست سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر مسجدسلیمان با خانواده های اتیسمی+تصاویر

  • کد خبر : 52890
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰

رویش زاگرس: سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر مسجدسلیمان با حضور در اداره بهزیستی این شهرستان در دیدار با بیماران اتیسمی  در جریان فعالیت توانمندسازی بیماران اوتیسمی قرار گرفتند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس به مناسبت گرامی داشت دهه مبارک فجر روح الله جلیی به همراه عزیز قلی زمانپور و غضبان حکمت نژاد دو […]

رویش زاگرس: سرپرست شهرداری و اعضای شورای شهر مسجدسلیمان با حضور در اداره بهزیستی این شهرستان در دیدار با بیماران اتیسمی  در جریان فعالیت توانمندسازی بیماران اوتیسمی قرار گرفتند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس به مناسبت گرامی داشت دهه مبارک فجر روح الله جلیی به همراه عزیز قلی زمانپور و غضبان حکمت نژاد دو عضو شورای شهر مسجدسلیمان با حضور در اداره بهزیستی این شهرستان با جمعی از بیماران اتیسم دیدار و ضمن شنیدن مشکلات آنان قول همگاری دادند.

علی رضا ورناصری رئیس اداره بهزیستی شهرستان مسجدسلیمان در سخنانی ضمن تبریک ایام دهه فجر گزارشی از آمار جامعه هدف ارئه و گفت: ۳۵۰۰ معلول در سطح شهرستان وجود دارد و ۶۰ نفر بیمار اتیسمی تاکنون شناسایی شده است. ورناصری با اشاره به افراد طیف اوتیسم شهرستان تاسیس مرکز آموزشی روزانه اوتیسم و موسسه خیریه نغمه اوتیسم و پارک اوتیسم را تنها بخشی از فعالیت های این اداره خواند و از تداوم تلاش این اداره در راستای رفع مشکلات این بیماران خبر داد. وی  همچنین اظهار کرد: با توجه به جمعیت سه نفری معلولین شهرستان مسجدسلیمان از افراد خیر و نیکوکار درخواست می کنم تا اداره بهزیستی را در راه رفع مشکلات معلولین یاری کنند. وی از اعضای شورای شهر و سرپرست شهرداری نیز خواست در محصور کردن و تجهیز پارک بیماران اتیسم در مسیر نمره ۸ – بی بیان با این اداره همکاری کنند.

عزیزقلی زمانپور رئیس شورای شهر مسجدسلیمان نیز در سخنانی با بیان این که بیماران اتیسمی نیازمند حمایت ویژه مسئولین و خیرین در بحث تامین وسایل، امکانات و فضاهای آموزشی هستند ابراز امیدواری کرد با تقویت و حمایت از مراکز بیماران اتیسمی شاهد بهبود شرایط و افزایش کیفیت زندگی کودکان نیازمند باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مسجدسلیمان با اعلام آمادگی شورا و شهرداری برای خاطرنشان کرد:شورا و شهرداری آماده کمک و همکاری برای تسهیل مشکلات این بیماران می‌باشند که امیدواریم در این راه حمایت خیرین و دیگر مسئولین شهرستان را نیز داشته باشیم…

روح الله جلیلی سرپرست شهرداری مسجدسلیمان نیز با بیان این که کودکان طیف اوتیسم نیازمند توجه و خدمات ویژه هستند، اظهار داشت:شهرداری مسجدسلیمان تلاش می کند با همراهی و همکاری اداره بهزیستی و انجمن اوتیسم و ایجاد ظرفیت‌های لازم برای بهره‌مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود بهره مند شوند. وی با تاکید بر مشارکت شهروندان با خانواده‌های بیماران اوتیسمی اظهار داشت: بچه‌های اوتیسم انتظار دارند که سایر شهروندان با آن ها به گونه‌ای برخورد و رفتار کنند که باعث نشود این افراد در اتاق تنهایی خود زندگی کنند.

غضبان حکمت نژاد عضو شورای شهر مسجدسلیمان نیز اظهار کرد: تعاملات شورای شهر و شهرداری با بهزیستی در ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهزیستی پررنگ تر از گذشته خواهد بود. وی ادامه داد: حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم و ایجاد فضای شهری مناسب با نیازهای آنها، حرکتی ارزشمند برای احیای حقوق شهری این افراد است که شورای شهر آماده هرگونه همکاری در این ارتبط خواهد بود…

داریوش رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این جلسه ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: کودکان اوتیسم می‌توانند در جامعه و در کنار مردم زندگی آرامی داشته باشند و ما برای رسیدن به این جایگاه و فرهنگ سازی این مسئله مهم احتیاج داریم که این فرشتگان در مکان‌های عمومی حضور یابند، شادی کنند و از بودن در کنار مردم لذت ببرند. وی ادامه داد: اداره بهزیستی کارشناسان مجربی دارد و امیدوارم تفاهم نامه ای با اداره آموزش و پروزش منعقد و همکاری های دوجانبه برای حمایت از این بیماران انجام شود…در پایان این مراسم به تعدادی از خانواده های بیماران اتیسم شهرستان هدایایی از سوی شهرداری و شورای شهر اهداء گردید. این برنامه با پیگیری انجمن اتیسم شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=52890

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.