• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11764اخبار امروز : 0
2

در نشست خبری مدیر آبفا مسجدسلیمان با اصحاب رسانه عنوان شد:
حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات آب در حوزه های شهری و روستایی نیاز است/ در سالجاری حدود ۱۷ روستا آباد دار شده و اجرای پروژه جهت تامین آب شرب ۵ روستای دیگر در حال انجام است / در بحث علاج بخشی بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم/در صورت مراجعه مردم جرائم انشعابات غیر مجاز تا پایان بهمن ماه بخشیده خواهد شد

  • کد خبر : 52776
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>در نشست خبری مدیر آبفا مسجدسلیمان با اصحاب رسانه عنوان شد:</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات آب در حوزه های شهری و روستایی نیاز است/ در سالجاری حدود ۱۷ روستا آباد دار شده و اجرای پروژه جهت تامین آب شرب ۵ روستای دیگر در حال انجام است / در بحث علاج بخشی بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم/در صورت مراجعه مردم جرائم انشعابات غیر مجاز تا پایان بهمن ماه بخشیده خواهد شد</span>

حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات آب در حوزه های شهری و روستایی نیاز است / ماهانه ۳ و نیم میلیارد تومان فروش آب به مردم  صورت می گیرد که متاسفانه دریافتی ما حدود ۱ میلیارد تومان می باشد که کفاف حقوق پرسنل را هم نمی دهد/در حال حاضر به ۶۰ روستا با […]

حدود ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات آب در حوزه های شهری و روستایی نیاز است / ماهانه ۳ و نیم میلیارد تومان فروش آب به مردم  صورت می گیرد که متاسفانه دریافتی ما حدود ۱ میلیارد تومان می باشد که کفاف حقوق پرسنل را هم نمی دهد/در حال حاضر به ۶۰ روستا با تانکر آبرسانی می شود/ طی برآوردی که صورت گرفته حدود ۷ هزار انشعاب غیر مجاز در شهرستان وجود دارد/ در صورت مراجعه مردم جرائم انشعابات غیر مجاز تا پایان بهمن ماه بخشیده خواهد شد/ در حوزه فاضلاب بعد از گذشت سالیان متمادی امسال پروژه کم نظیر و بزرگ طرح جامع فاضلاب مسجدسلیمان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در آذرماه سالجاری شروع بکار کرد/ در سالجاری حدود ۱۷ روستا آباد دار شده و اجرای پروژه جهت تامین آب شرب ۵ روستای دیگر در حال انجام است / در بحث علاج بخشی بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته ایم

رویش زاگرس: به همت روابط عمومی اداره آبفا شهرستان مسجدسلیمان و بمناسبت دهه مبارک فجر نشست خبری سید بهروز صالحی مدیر این اداره  با جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس سید بهروز صالحی مدیر آبفا شهرستان مسجدسلیمان ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد همگان در راستای اهداف عالیه نظام مقدس اسلام گام برداریم. وی در ابتدای سخنان خود گفت: شرکت آب و فاضلاب یک شرکت خصوصی است که هیچ گونه اعتباری از محل اعتبارات دولتی در راستای بهره برداری و هزینه های جاری دریافت نمی کند و همه هزینه های این شرکت  از محل دریافت آب بهاست اما پروژه های عمرانی و توسعه ای از محل اعتبارات دولتی است.

وی گفت: شبکه آب شرب مسجدسلیمان قدیمی، فرسوده و غیر استاندارد است  که از سال ۱۳۷۹ استارت اصلاح و بازسازی خطوط و شبکه آن زده شد و با توجه به این که کل شبکه ۴۳۰ کیلومتر می باشد ۲۵۰ کیلومتر آن اصلاح و بازسازی و ۱۸۰ کیلومتر از آن باقی مانده است که از این ۱۸۰ کیلومتر ۵۷ کیلومتر انجام اما هنور بخاطر یکسری نواقص وارد مدار نشده است مثل شبکه کلگه و مرادآباد.

بنابر مطالعات انجام شده جهت تکمیل مابقی شبکه به اعتباری بالغ یر ۲۱۰ میلیارد تومان نیاز می باشد.

صالحی ادامه داد: تعدادی مخازن با قدمت بیش از ۷۰ سال در شهرستان وجود دارد که اکثراً فرسوده و نیاز به اصلاح و بازسازی و بعضاً نیاز به احداث مخزن جدید می باشد که این موضوع به اعتباری معادل ۱۲۰ میلیارد تومان نیاز دارد بنابراین سرجمع اعتبار مورد نیاز برای تکمیل شبکه و اصلاح مخازن بالغ بر ۳۳۰ میلیارد تومان می باشد…

مدیر آبفای مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از سال گذشته با پیگیری های نماینده محترم شهرستان جهت تامین اعتبار اقداماتی در بحث علاج بخشی و اصلاح شبکه صورت گرفته است که نتیجه آن منجر شروع کار پروژه علاج بخشی که شامل اجرای خط انتقال نفتک به ریل وی، چهاربیشه و مالجونکی و دیگری پروژه اصلاح شبکه هشت بنگله، تکمیل شبکه کلگه- مرادآباد، اصلاح شبکه نمره۲ شده و محموعاً با اعتباری بالغ بر ۷/۱۲ میلیارد تومان بوده که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و از این مبلغ امسال حدوداً ۶ میلیارد و هفتصد میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شد. در حال حاضر پیمانکار در منطقه کلگه – مرادآباد حضور دارد و در حال برطرف کردن نواقص است که امیدوار هستیم تا قبل از پایان سال شبکه کلگه وارد مدار شود.

اگر اعتبار پیشنهادی( ۳۳۰ میلیارد تومان) تخصیص داده شود قطع به یقین بیش از ۹۰ درصد مشکلات کم آبی شهرستان طی سال آینده مرتفع خواهد شد.

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود در بحث پروژه های روستایی نیز گفت: تعداد ۵ پروژه در حوزه آبرسانی روستایی مطرح است که عبارتند از: ۱- پروژه آبرسانی فاز اول جهانگیری که روستاهای حدفاصل کریم آباد، تلبزان تا هفت شهیدان را در برمی گیرد. درسالجاری حدود ۱۷ روستا آب دار شده و اجرای پروژه جهت تامین آب شرب ۵ روستای دیگر در حال انجام است که ان شالله تا پایان بهمن ماه عملیات اجرایی آن به اتمام خواهد رسید. اعتبار صرف شده جهت این پروژه معادل ۷ میلیارد تومان بوده است.

۲- پروژه آبرسانی فاز۲ جهانگیری که شامل منطقه هفت شهیدان و عنبر است که نیاز به احداث تاسیسات و سیستم تصفیه و احداث مخازن ذخیره دارد. طرح مطالعات آن انجام شده و به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

۳- پروژه آبرسانی به منطقه تمبی – چم فراخ که شامل ۱۲ روستا است و طی مشارکتی با قرارگاه امام حسن(ع) صورت گرفته و ۳۶ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده، مناقصه آن برگزار، پیمانکار مشخص و انعقاد قرارداد صورت گرفته و ان شالله تا پایان بهمن ماه عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

۴- پروژه جریک تاچگر، از دیگر پروژه های تعریف شده است که با مطالعات صورت گرفته مقرر  شد از رودخانه کارون و دریاچه پشت سد مسجدسلیمان برداشت آب صورت گیرد. طبق طرح مطالعاتی آن نیاز به احداث یک واحد تاسیسات برداشت آب و اجرای خط انتقال بطول ۱۰ کیلومتر می باشد که با اجرای این پروژه  مشکل ۳۴ روستای منطقه جریک و تاچگر در زمینه آب شرب مرتفع خواهد شد. اعتبار مورد نیاز این پروژه نیز ۹۱ میلیارد تومان می باشد.

۵- پروژه دیگری که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است پروژه آبرسانی به روستاهای منطقه لهبری با ۱۶ روستا است که جهت این پروژه مبلغ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب گردید که ان شالله در صورت تخصیص تا پایان سال عملیات آن آغز خواهد شد.

صالحی ادامه داد: جهت آبرسانی به روستاها و تکمیل پروژه های روستایی نیاز به اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان و در مجموع با اعتبارات مورد نیاز شهر ۶۵۰ میلیارد تومان می باشد و با این اعتبار تمام مشکلات آب شهرستان مرتفع و وضعیت مطلوبی را در حوزه آبرسانی شاهد خواهیم بود. وی تعداد روستاهایی که در حال حاضر فاقد شبکه آب هستند را ۶۰ روستا اعلام کرد که با تانکر به آنان آبرسانی می شود…

سید بهروز صالحی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در بحث بهره برداری شبکه آبرسانی و توزیع آب کل هزینه هایی که انجام می شود از محل درآمدهای  حاصله از فروش آب است که اگر مردم در پرداخت به موقع قبوض اقدام کنند قطعاً خدمات بهتری به آنان ارائه خواهد شد. وی ادامه داد: ماهانه ۳ و نیم میلیارد تومان فروش آب به مردم  صورت می گیرد  که متاسفانه دریافتی ما حدود ۱ میلیارد تومان می باشد که کفاف حقوق پرسنل را هم نمی دهد.

صالحی با بیان این که حدود ۷۰ هزار متر مکعب آب وارد شبکه شهر می شود اما ۳۵ هزار متر آن از کنتور مشترکین رد می شود نیز گفت: یکی از دلایل این پرتی انشعابات غیر مجاز است و طی برآوردی که صورت گرفته حدود ۷ هزار انشعاب غیر مجاز در شهرستان وجود دارد. وی با بیان این که به مناسبت گرامی داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر تا پایان بهمن ماه در صورتی که مردم مراجعه نمایند جرائم انشعابات غیر مجاز بخشیده خواهد شد. صالحی همچنین تعداد کنتورهای خراب شهرستان را حدود ۴ هزار و ۵۰۰ کنتور اعلام کرد.

مدیر آبفای مسجدسلیمان در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با شکستگی لوله ها در سطح شهر نیز گفت: ۴ اکیپ عملیاتی جهت رفع شکستگی ها داریم. که طبق آمار سامانه ۱۲۲در آذر ماه ۵۲۸ مورد و در دی ماه ۴۹۷ مورد شکستگی ثبت گردید که با همین چهار اکیپ ۹۸ درصد رفع شکستگی صورت گرفته است. صالحی در ارتباط با حفاری های انجام شده در سطح شهر نیز گفت: طی توافق با شهرداری هزینه ترمیم و آسفالت نقاط حفاری شده از طریق تهاتر محاسبه و پرداخت می شود.

وی در ارتباط با بحث فاضلاب نیز گفت: مسجدسلیمان فاقد شبکه فاضلاب استاندارد است و طبق ماده ۲ قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب موضوع شرکت آبفا ایجاد تاسیسات مرتبط با جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب و بهره برداری از شبکه های آب و فاضلاب را بر عهده دارد که ما در مسجدسلیمان فاقد شبکه فاضلاب می باشیم و هیچ مشترکی تحت عنوان مشترک فاضلاب نداریم و عملا پولی از این بایت دریافت نمی کنیم به همین دلیل نمی توان خدماتی ارائه داد. اما در حوزه فاضلاب بعد از گذشت سالیان متمادی امسال پروژه کم نظیر و بزرگ طرح جامع فاضلاب مسجدسلیمان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در آذرماه سالجاری شروع بکار کرد. این پروژه با توجه به حجم بالای آن در سطح استان بی نظیر و به نوعی پروژه ملی بحساب می آید که به اتمام آن تقریباً ۶۵ درصد مشکل فاضلاب شهر مرتفع خواهد شد. در جذب و تخصیص این اعتبار و شروع پروژه ها تلاش ها و پیگیری های بسیاری در سطح ملی و استانی صورت گرفته که جا دارد از پیگیری های نماینده محترم شهرستان و مدیرعامل محترم و جهادی شرکل آبفای خوزستان که نقش بسزایی در این خصوص داشته اند تقدیر و تشکر نمایم.

مدیر اداره آب و فاضلاب مسجدسلیمان در بخش پایانی سخنان خود گفت: شهرستان مسجدسلیمان فعالان فرهنگی، هنری و رسانه ای بسیاری دارد که در زمینه فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب و… می توانند نقش بسزایی ایفا و تاثیرگذار باشند که می توان با در اختیار قرار دادن محتوای مناسب در امر فرهنگ سازی و مدیریت مصرف قدم های موثری برداشت. اداره آبفا نیز آمادگی دارد ایده های قابل اجرا را در این ارتباط اجرایی کند وی با بیان این که منکر کمبودها نیستیم  از رسانه ها خواست در راستای تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی صحیح و دقیق به مردم نقش خود را مثل همیشه بخوبی ایفا کنند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=52776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. از اردیبهشت ماه سال‌جاری یک مورد شکستگی لوله أب در محله بازار چشمه علی را به سامانه ۱۲۲بیش از ده بار گزارش کردم ولی تاکنون اقدامی نکردند. و جالب اینکه بعد از هر بار گزارش پس از چند روز سامانه ۱۲۲ اعلام میکند که پرونده بسته شده است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.