• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
4

آمار نگران کننده خودکشی در مسجدسلیمان همچنان رو به افزایش است
دختر جوان در مسجدسلیمان خود را حلق آویز کرد/ بیش از ۴۰ مورد خودکشی از سال گذشته تاکنون در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 52598
  • ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>آمار نگران کننده خودکشی در مسجدسلیمان همچنان رو به افزایش است</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>دختر جوان در مسجدسلیمان خود را حلق آویز کرد/ بیش از ۴۰ مورد خودکشی از سال گذشته تاکنون در مسجدسلیمان</span>

یک آسیب‌شناس مسائل اجتماعی: خودکشی نتیجه انواع فشارهایی است که شهروندان در زندگی روزمره شان تجربه می‌کنند/ عوامل متعددی در رواج خودکشی تاثیر دارد که مهم‌ترین عاملی که باعث این اقدام می‌شود نا امیدی و بی اعتمادی نسبت به آینده و اوج استیصال در زمان حال است. رویش زاگرس: یک دختر جوان ۲۴ ساله مسجدسلیمانی […]

یک آسیب‌شناس مسائل اجتماعی: خودکشی نتیجه انواع فشارهایی است که شهروندان در زندگی روزمره شان تجربه می‌کنند/ عوامل متعددی در رواج خودکشی تاثیر دارد که مهم‌ترین عاملی که باعث این اقدام می‌شود نا امیدی و بی اعتمادی نسبت به آینده و اوج استیصال در زمان حال است.

رویش زاگرس: یک دختر جوان ۲۴ ساله مسجدسلیمانی در منزل مسکونی در یکی از مناطق این شهرستان خود را حلق آویز کرد و به زندگی خود پایان داد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس یک مورد خودکشی در یک منزل مسکونی به سامانه ۱۱۵ گزارش شد که بلافاصله امدادگران با حضور در محل حادثه با پیکر بی جان یک دختر جوان ۲۴ساله روبه رو شدند که با یک حلقه طناب خود را حلق آویز کرده بود. تحقیقات روی این موضوع جریان دارد و علت این حادثه در دست بررسی است. لازم به ذکر است به گفته علی اسکندری رئیس دادگستری مسجدسلیمان آمار خودکشی در این شهرستان بسیار بالاست به نوعی که در سال گذشته ۲۰ مورد خودکشی و امسال نیز تاکنون که دو ماه به پایان سال باقی مانده است نیز ۲۰ نفر بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده اند که عمدتاً از مشکلات اقتصادی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس آمار نگران کننده خودکشی در مسجدسلیمان جایگاه بحرانی این شهرستان را در میان دیگر شهرهای استان نشان می دهد. بنوعی که از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰ مورد خودکشی موفق و دهها اقدام به خودکشی ناموفق داشته ایم. یک جامعه‌شناس و آسیب‌شناس مسائل اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ما در این ارتباط گفت: عوامل متعددی در رواج خودکشی تاثیر دارد که مهم‌ترین عاملی که باعث این اقدام می‌شود نا امیدی و بی اعتمادی نسبت به آینده و اوج استیصال در زمان حال است. راه های رسیدن به امتیازات اجتماعی برای عده ای از افراد جامعه بسیار هموار است و می‌توانند به راحتی به مزایای اجتماعی دست یابند، این در حالی است که بیشتر افراد جامعه نمی توانند به حداقل های زندگی دست یابند این گونه افراد اگر شخصیت شکننده ای داشته باشند و مدام در رویارویی با مشکلات با بن بست رو برو شوند ممکن است اقدام به خودکشی کنند.

وی ادامه داد: خودکشی در واقع به معنی خشونت علیه خود است. وقتی در جامعه ای که نحوه رویارویی با خشونت را آموزش نمی‌بیند و به طور مداوم در مدارس، خانواده‌ها، صداو سیما و رسانه‌ها شاهد رواج خشونت است ممکن است خشونت را یاد بگیرد و آن را علیه خودش به کار بگیرد. متاسفانه نهادهای مدنی و دولتی مناسبی هم وجود ندارند وقتی که فردی با مشکل خشونت مواجه می‌شود بتوانند در این زمینه کمک‌اش کنند. در نتیجه افراد تنها می‌شوند و به هیچ کس اعتماد نمی‌کنند و خشونت را در تنهایی علیه خودشان اعمال می‌کنند.

وی ادامه داد: خودکشی نتیجه انواع فشارهایی است که شهروندان در زندگی روزمره شان تجربه می‌کنند. زمانی که افراد این فشارها را غیرقابل‌تحمل تصور می‌کنند و یا در فائق آمدن بر آن‌ها احساس ناتوانی و درماندگی می‌کنند، برای رهائی از فشار، راه خودکشی را در پیش می‌گیرند.

اجرای برنامه‌های فقرزدایی، تلاش برای توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات و تسهیلات، عنایت بیش‌تر به عدالت در ابعاد گوناگون زندگی مردم، حساس سازی شهروندان و تلاش برای افزایش میزان احساس مسئولیت در قبال یکدیگر، تقویت سرمایه اجتماعی از طریق افزایش و تقویت سازمان‌های غیردولتی در زمینه‌های مختلف، آموزش مهارت‌های زندگی به اقشار گوناگون، آموزش مهارت های کنترل خشم و اجرای برنامه‌های متنوع با هدف افزایش نشاط اجتماعی از جمله مواردی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مجدداً و برای سومین بار طی یک سال گذشته اعلام می کنیم نهادهای ذی‌ربط یک بانک اطلاعاتی ایجاد، و در نشستی با محوریت فرمانداری، بهزیستی، شبکه‌ ی بهداشت، روانشناسان، پزشکان و کارشناسان اورژانس اجتماعی(۱۲۳)، نیروی انتظامی، دادستانی، اساتید دانشگاه و… حلقه ای ایجاد شود تا این آمار بررسی و طی ارزیابی اقدامات روان‌شناختی و جامعه شناختی بر روی قشر آسیب پذیر شناسایی شود. همچنین محققان، صاحب‌نظران و دستگاه‌های ذی‌ربط با مسئولیت و دخالت و حمایت شخص استاندار  و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید وارد عرصه شوند و برنامه‌ای جامع برای پیشگیری از خودکشی تنظیم و اجرا کنند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=52598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.