• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11718اخبار امروز : 2
2

حجت الاسلام قندعلی در یادواره شهدای کربلای ۵ در جمع مردم  کوی شهید سلیمانی:
گروه های مردمی تاریخ شفاهی شهدای عزیز و مفاخر ایل بختیاری را ثبت کنند

  • کد خبر : 52550
  • ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۳
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>حجت الاسلام قندعلی در یادواره شهدای کربلای ۵ در جمع مردم  کوی شهید سلیمانی:</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>گروه های مردمی تاریخ شفاهی شهدای عزیز و مفاخر ایل بختیاری را ثبت کنند</span>

رویش زاگرس: یادواره شهدای کربلای پنج و بزرلگداشت شهید قاسم سلیمانی  توسط پایگاه بسیج مسجد امام محمد تقی مالجونکی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس در این همایش حجت الاسلام تاجمیری امام جماعت مسجد محله مالجونکی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ شهادت دانست. […]

رویش زاگرس: یادواره شهدای کربلای پنج و بزرلگداشت شهید قاسم سلیمانی  توسط پایگاه بسیج مسجد امام محمد تقی مالجونکی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس در این همایش حجت الاسلام تاجمیری امام جماعت مسجد محله مالجونکی هدف از برگزاری این نشست را آشنایی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با فرهنگ شهادت دانست.
حجت الاسلام علی قندعلی رئیس اداره تبیلغات اسلامی مسجدسلیمان به عنوان سخنران ویژه این نشست
با اشاره به مکاتب مختلف فکری و فلسفی در جهان، به تبیین گفتمان امامین انقلاب و تلاش جهت ارائه یک الگوی تمدن ساز به مردم اشاره و خاطر نشان کرد: حاج قاسم سلیمانی حاصل تربیت این مکتب والای اخلاقی است که امروزه جهان زیر پرچم عدالت و استکبار ستیزی آن شهید والا مقام به آرامش رسیده است هر چند شیطان بزرگ و ایادی استکباری از ایجاد آشوب و بی نظمی در جهان بخصوص در کشور های مسلمان دست بردار نیست.
قندعلی در ادامه با اشاره به ۱۹دی سالروز شهادت جمعی از رزمندگان گردان سلمان، و شهدای جاوید الاثر، این شهدای عزیز را سرمایه های مکتب انسان ساز اسلام دانست که باید این الگوهای اسطوره ای به صورت مستند در اختیار نسل های مختلف قرار بگیرد.
وی با در خواست از گروه های مردمی در خصوص ثبت آثار تاریخ جنگ‌ تحمیلی، بخصوص آثار مستند شفاهی و روایت وقایع و زندگی نامه رزمندگان و شهدای عزیز افزود: گروه های مردمی علاقه مند به اسلام و انقلاب در ثبت آثار شفاهی و روایتگری مستند شهدای عزیز و مفاخر ایل بختیاری به صورت جهادی وارد عمل شوند.
قندعلی با اشاره به این که با درگذشت هر یک از والدین عزیز شهدا، کدخدایان، بزرگان و معتمدین گنجینه ای عظیم تر از یک کتابخانه چند هزار جلدی به زیر خاک می رود که هرگز قابل بازیابی نیستند و این وظیفه گروه مختلف مردمی را در ثبت آثار به موقع جهت انتقال به نسل های بعدی فراهم می کند و این مهم با ابزار ساده گوشی های همراه امکان پذیر است.
قندعلی در ادامه با اشاره به مکتب انسان ساز اسلام، نماز را از جمله دستورالعمل ها و عبادات برگرفته از اسلام دانست که سرور شهیدان حضرت سید الشهداء (ع) در اهمیت آن و نقش سازنده اش در شکوفایی معنوی حتی در شب پایانی ایام عاشورا و میان هیاهوی جنگ درخواست وقت نمود تا از این عبادت عظیم برای شکرگذاری به معبود استفاده کند.
وی خاطر نشان کرد شهدای ما اسرار نماز را خوب درک کردند و این رموز سر به مهر باعث شد آنان ره صد ساله را یک شبه طی کنند.
در پایان سلیمانی از مداحان اهل بیت (ع) به شعر خوانی پرداخت و بیاد شهیدان نوحه و مرثیه خوانی سرایی کرد.
گفتنی است قرائت قرآن توسط استاد امامی با مجری گری کربلایی روزبه بهداروند و حضور جوانان و نوجوانان در کنار بزرگ ترها و آواز حزین مداحان محلی و نغمه ساز چپ بختیاری بیاد شهیدان از حاشیه های این مراسم بود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=52550

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.