• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

اختصاصی/ همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (11)
گفتگو با سعید فتاح پور پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان

  • کد خبر : 52109
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>اختصاصی/ همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (11)</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>گفتگو با سعید فتاح پور پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان</span>

 رویش زاگرس: احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری […]

 رویش زاگرس: احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری می شوند. اگر چه در بیشتر مواقع از بعضی ها حتی وقتی روی تخت بیمارستان هستند نیز خبری نمی گیریم و تنها پس از مرگ شان به یک جمله “روحش شاد و یادش گرامی” بسنده می کنیم…

پایگاه خبری رویش زاگرس مدتی ست به صورت هفتگی گفتگو با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان را در رشته های مختلف آغاز کرده است که در این راه قهرمان و رکوردار ارزنده کشورمان حسین عالی محمدی به عنوان همکار ما زحمت تهیه این گفتگوها را بر عهده خواهد داشت. عالی محمدی در قسمت دهم این سلسله گفتگوها به سراغ  سعید فتاح پور پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان رفته است که می خوانید:

لطفا خودتون را معرفی کنید و بفرمائید چگونه و از چه سالی وارد فعالیت های ورزشی شدید و مشوق شما چه کسانی بودند؟

سعید فتاح پور هستم. مانند اکثر دوستان همدوره خودم در دوران دبستان از کوچه های کارگری یا همان لین های کارگری میانکوه و زمین های خاکی منطقه امیدیه فوتبال را شروع کردم. مرحوم شیرمحمد مکوندی دبیر ورزش دبیرستان ساسان امیدیه و مربی تیم تاج امیدیه بهترین مشوقان من بوده اند .

در چه تیم هایی بازی کردید و چه افتخاراتی کسب نمودید؟

در تیم های مختلفی بازی کرده ام و عناوین زیادی نیز کسب کرده ام، با تاج امیدیه قهرمانی جوانان و شهرستان، با تاج مسجدسلیمان قهرمانی شهرستان و یک دوره قهرمانی خوزستان، با جوانان تاج قهرمانی شهرستان، دو دوره عضو تیم منتخب جوانان شهرستان، دو دوره عضو تیم منتخب آموزشگاهای شهرستان مسجدسلیمان، عضو تیم منتخب آموزشگاهای خوزستان سال ۱۳۵۵ و کسب مقام سوم کشور،  دو دوره عضو تیم هخامنش مسجدسلیمان و شرکت در مسابقات دسته دوم جام تخت جمشید، قهرمانی شهرستان با استقلال مسجدسلیمان، عضو استقلال و صنعت نفت جزیره خارک و کسب چند مقام قهرمانی در جزیره خارک، دو قهرمانی در مسابقات کارگران استان بوشهر همراه تیم منتخب کارگران جزیره خارک ، عضو تیم منتخب کارگران استان بوشهر و مقام چهارم کارگران کشور در بندر انزلی، عضو تیم استقلال اهواز و قهرمان دسته سوم و دسته‌ دوم باشگاه های اهواز ( تشکیل اولین تیم استقلال اهواز بعد انقلاب به همت مرحوم حسین کمایی )، عضو تیم منتخب صنعت نفت اهواز و قهرمان سه دوره مسابقات سراسری وزارت نفت در تهران یک دوره و در محمودآباد دو دوره ، چند دوره قهرمانی شهرستان امیدیه به همراه استقلال این شهرستان، قهرمان سوم باشگاه های خوزستان به همراه استقلال امیدیه،  شرکت مسابقات و جام های دوستانه در سطح شهرستان و استان در استان های خوزستان و بوشهر و کسب مقام های مختلف که قابل ذکر نمی باشد . کسب مقام‌های مذکور فوق در مسابقات رسمی می باشد.

بهترین و بدترین خاطره ورزشی؟

بهترین خاطرات من حضور در کنار بزرگان تاج و هخامنش مسجدسلیمان در سال های ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷ می باشد که جزو بهترین تیم های استان و کشور بودند کهالبته در زمان خودشان جز بهترین ها بودند. بدترین خاطره باخت به تیم آموزشگاهای تهران در سال ۱۳۵۵ بود.

تفاوت های دیروز و امروز ورزش فوتبال را در چه می بینید ؟

در گذشته بازیکنان بیشتر تکنیکی بودند و کمتر در قالب تاکتیک تیمی کار می کردند و امروزه برعکس. ولی با توجه به شرایط مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و … در گذشته تعصب به تیم، شهر و دیار خیلی بیشتر بود و حرمت ها خیلی بیشتر حفظ می شد، کما این که بین پیشکسوتان و بزرگان این موضوع به خوبی و زیبایی دیده و حس می شود.

الگو یا الگوهای ورزشی خود را نام ببرید؟

من شانس این را داشته ام که در کنار اساتید و بزرگانی در اردوها و مسابقات مختلف باشم از هر کدام نیز بسیار آموخته ام ولی بیش همه مدیون مرحوم هوشنگ ممبینی هستم. اما بی انصافی است از اساتید بزرگ دیگر نامی برده نشود. نظیر استادان بزرگوار اصغر سلطانی، صیدال سرقلی، هرمز پورحسن، محمد لرستانی و خیلی از عزیزان دیگر که از حوصله این مقوله خارج است.

بهترین فوتبالیست های هم دوره خود را نام ببرید؟

من این شانس را داشته ام که در قبل و بعد انقلاب با تعداد زیادی از بهترین های شهرستان مسجدسلیمان و استان خوزستان همبازی باشم، اجازه بدهید نامی برده نشود تا من کمترین شرمنده بزرگان نشوم.

مهمترین مشکلات حال ورزش مسجدسلیمان از نظر شما چیست ؟

مهترین مشکل ورزش شهرستان مسجدسلیمان مشخصا مشکل مالی می باشد ولی در مورد فوتبال غیر مشکل مالی چیزی که بیش هر چیز من را آزار می دهد با توجه به وجود جوانان و استعدادهای ناب این شهرستان، غیر بومی کردن تیم نفت در مسابقات لیگ می باشد که سبب از بین بردن انگیزه و رشد و تعالی کل ورزش شهرستان خواهد شد.

چه پیشنهاداتی برای رشد یا شکوفایی ورزش و پرورش استعدادهای دیارمان دارید؟

استفاده پتانسیل موجود در شهرستان ( تجربه بزرگان و توانایی و دانایی جوان ترها ) جهت کشف و استفاده از جوانان مستعد در تیم نفت در مسابقات لیگ. من اعتقاد راسخ دارم که با بومی نمودن این تیم و مدیریت صحیح آن می توان علاقمندی و شکوفایی سایر رشته ها را نیز شاهد بود.

سخت ترین رقبای شما در زمین‌ ورزش چه کسانی بودند؟

طی سال ها بازی مدافعان خوب زیادی مقابلمان بوده اند.

 بهترین گلی را که به ثمر رساندید و بهترین مسابقه خود را ذکر کنید؟

بهترین گل فکر می کنم گلی بود که به منتخب آموزشگاههای اصفهان از فاصله دور زدم سال ۱۳۵۵.

بهترین توصیه شما به ورزشکاران امروزی چیست ؟

حرمت بزرگان و رقیب در میادین ورزشی بهترین توصیه ای می باشد که همیشه اساتید بزرگوارم به من کرده اند و بهترین توصیه برای هر ورزشکار خواهد بود .

مهمترین مشکل تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان از نظر شما؟

مهمترین مشکل نفت مسجدسلیمان را در بالا عرض نمودن اول مشکلات مالی و دوم غیربومی بودن بازیکنان و کادر فنی این تیم.

از مسئولان شهرستان چه انتظاری دارید؟

از مسئولان چه انتظاری می توان داشت به جز حمایت بی دریغ و بدون چشم داشت از کل ورزش شهرستان .

حرف آخر:

سپاسگزارم که با توجه به گذشت سال های زیاد هنوز بیاد من هستید.

برای شما و همه دست اندرکاران پایگاه خبری رویش زاگرس سلامتی، سعادت و طول عمر با عزت آرزومندم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=52109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.