• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

برگزاری کارگاه “آموزشی شیوه های بالا بردن سطح مطالعه مفید در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 51841
  • ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
برگزاری کارگاه “آموزشی شیوه های بالا بردن سطح مطالعه مفید در مسجدسلیمان

رویش زاگرس: کارگاه “آموزشی شیوه های بالا بردن سطح مطالعه مفید” در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس آناهیتا باقری رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان با اعلام این خبر افزود: از مهمترین اهداف این طرح می توان به افزایش سرانه مطالعه، تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت […]

رویش زاگرس: کارگاه “آموزشی شیوه های بالا بردن سطح مطالعه مفید” در اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس آناهیتا باقری رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان مسجدسلیمان با اعلام این خبر افزود: از مهمترین اهداف این طرح می توان به افزایش سرانه مطالعه، تقویت فرهنگ گفت‌وگو و تقویت استدلال و مهارت در بحث و بررسی و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی آشنایی با محیط‌های مرتبط با کتاب و تبدیل فضاهای عمومی موجود به فضاهایی مناسب برای مطالعه فردی و گروهی و کمک به گسترش تبلیغ و معرفی کتاب اشاره کرد.

حمزه نظرپور، مدرس و پژوهشگر پسادکتری دانشگاه مازندران و عضو انجمن ارتقای کتابخانه های عمومی، نیز در این کارگاه با بیان این نکته که «مطالعه یک مهارت است»، گفت برای موفقیت در درس و تحصیل بـه آموختن مهارت های مطالعاتی نیاز داریم. دانشجویان نخست بایستی این مهارت ها را یاد بگیرند، آنها را تمرین کنند و مهارت های مطالعاتی خود را ارتقا دهند تا موفق شوند و از بکارگیری عادات و روش های مطالعاتی بدون پشتوانه کارشناسی پرهیز کنند.

وی در ادامه افزود: عادت های خوب مطالعاتی، شامل مهارت های گوناگون مانند مدیریت زمان، نظم و انضباط خودآگاهانه، تمرکز، به حافظه سپردن، سازمان دهی، تلاش و نیز میل به موفقیت می شود.

ایشان همچنین با بیان این نکته که چگونه می توان عادات مطالعاتی را ارتقا و بهبود داد، به شش روش مؤثر خواندن اجمالی، پرسش، دقیق خوانی، فیش برداری، تفکر عمیق، بازنگری، بازگو کردن و مرور کردن به عنوان شیوه مناسب و مؤثر برای مطالعه اشاره کرد و هر یک از این مراحل را توضیح و تبیین نمود.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=51841

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.