• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

گزارش اختصاصي باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان از جلسه افتتاحيه و رونمايي بلوار شهيد عليمردان خان بختياري در دانشگاه آزاد مسجدسليمان

  • کد خبر : 5176
  • ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۷:۵۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي- سحر طاهري: آيين رونمايي و جلسه افتتاحيه بلوار شهيد عليمردان خان بختياري اسطوره مقاومت و استبداد ستيزي ملت مسلمان ايران صبح سه شنبه 24 دي 92 در دانشگاه آزاد اسلامي مسجدسليمان با حضور حضرت حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان، جمعي از اساتيد دانشگاه، اعضاي شوراي شهر، مهندس حيدري […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/ سعيد مرادي- سحر طاهري: آيين رونمايي و جلسه افتتاحيه بلوار شهيد عليمردان خان بختياري اسطوره مقاومت و استبداد ستيزي ملت مسلمان ايران صبح سه شنبه 24 دي 92 در دانشگاه آزاد اسلامي مسجدسليمان با حضور حضرت حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان، جمعي از اساتيد دانشگاه، اعضاي شوراي شهر، مهندس حيدري شهردار مسجدسليمان، به همراه جمعي از مسئولين شهري و اصحاب رسانه برگزار گرديد. مهمان ويژه اين مراسم مصطفي عليزاده گل سفيدي نويسند كتاب حماسه زاگرس( شرح زندگي شهيد علي مردان خان بختياري) بود.

نامگذاري بلوار دانشگاه آزاد به نام شهيد عليمردان خان بختياري با تلاش و پيشنهاد عليرضا بهرامي جوان فعال و پر تلاش مسجدسليماني و مسئول دفتر امور شاهد و ايثارگران دانشگاه آزاد اسلامي و تأييد شوراي معاونين واحد دانشگاه آزاد مسجدسليمان و دكتر مسعود شهبازي رييس دانشگاه آزاد مسجدسليمان صورت گرفت.

در ابتداي اين مراسم دكتر شهبازي رييس دانشگاه آزاد مسجدسليمان در سخناني ضمن خير مقدم به حاضرين گفت: همان گونه كه مستحضر هستيد وقتي در سال 1908 مته حفاري ويليام ناكس دارسي در مسجدسليمان به نفت رسيد از آن زمان مسجدسليمان پايتخت نفتي خاورميانه و دروازه ورود نوگرايي و مدرنيه به ايران و خاورميانه شد. از آن روز تاكنون در مسجدسليمان همه چيز بوي نفت مي دهد اما نفت با همه خوبي هايي كه داشت نتوانست ميانگين رضايت عمومي را جلب و در افكار عمومي نمره قبولي كسب نمايد تا اين كه در آذر 1366 دانشگاه آزاد اسلامي واحد مسجدسليمان به عنوان يك مركز علمي، آموزشي، پژوهشي بارقه ي اميد و حيات را در ديدگان دوست داران فرهنگ و علم به وجود آورد. دكتر شهبازي ادامه داد: هم اكنون اين دانشگاه با حدود 8 هزار دانشجو و حدود 200 نفر كارمند و بيش از 300 نفر هيئت علمي حق التدريس سكان دار آموزش عالي در اين شهرستان مي باشد. وي گفت: امروز در عصر ارتباطات، اينترنت، ماهواره، هواپيماهاي سريع السير و در يك كلام در دهكده جهاني زندگي مي كنيم. اگر چه عده اي معتقدند دهكده جهاني واژه ي گسترده اي ست و بهتر است بگوييم در كلبه جهاني زندگي مي كنيم و در اين كلبه جهاني قدرت هاي بزرگ با تمام تلاش خود كوشش مي كنند كه فرهنگ و انديشه و سبك زندگي خود را بر مردم جهان تحميل كنند.

اما چه بايد كرد؟ آيا بايد دور جامعه را ديوار كشيد؟ به نظر مي رسد اگر دور جامعه را ديوار بكشيم دچار جمود فرهنگي خواهيم شد و اگر ديوارها را برداريم دچار مسخ فرهنگي مي شويم كه ممكن است با هويت ما رابطه چنداني نداشته باشد. وي ادامه داد: به نظر مي رسد فرهنگي ماندگار است كه در حقيقت به لحاظ استدلال و احساس قوي تر باشد…. رييس دانشگاه آزاد اسلامي مسجدسليمان در بخش ديگري از سخنان خود گفت: امروز مي خواهيم يك تمرين شناسايي قدرت فرهنگي را در سطح شهرستان انجام بدهيم. امروزه مي خواهيم و يكي از اسطوره هاي ايل و تبار و ايران زمين را كه مهجور مانده است به همه معرفي كنيم، مي خواهيم شهيد عليمردان خان بختياري اسطوره مبارزه با استعمار را در معرض ديد همگان خصوصاً دانشجويان قرار بدهيم. وي گفت: در دانشگاه آزاد مسجدسليمان هر هفته حدوداً 10 هزار نفر ورود و خروج دارد اگر هر نفر فقط با 5 نفر در طول هفته در ارتباط باشد در هفته 50 هزار نفر نام شهيد عليمردان خان بختياري را زمزمه خواهند كرد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: حاج آقا اميني سردار فرهنگي مسجدسليمان است عزيزي كه محور همدلي در مسجدسليمان است بزرگواري كه نماز جمعه را از عبادي سياسي به عبادي ،سياسي، فرهنگي تبديل كرد و زواياي پنهان اين شهيد عزيز را به ما نشان داده است. چگونه مي شود امام جمعه مي شود محور همدلي؟ وقتي در تپه شهداي گمنام حاج آقا اميني در كنار بارگاه سردار كوچك شهيد بهنام محمدي از سردار بزرگ حاج محسن رضايي تجليل كرد و به گرمي دست ايشان را فشرد، وقتي در فرهنگ سراي جوان فرمودند: امام راحل به يك جوان 27 ساله بختياري اعتماد كرد و سكان مهم ترين نهاد نظامي را به ايشان سپرد اين براي بختياري يك سرمايه است. بارها ديده ايم كه ايشان تريبون نماز جمعه را در اختيار جناب دكتر جليلي قرار داده است تا ايشان با مخاطبين خود كه مردم شهرستان مي باشند ارتباط برقرار نمايد. وي در پايان سخنان خود خطاب به رسانه ها گفت: از رسانه ها خواهش مي كنم اين همدلي ها را منعكس و تيتر رسانه هاي خود كنند. همه ي آن هايي كه بقاي خودشان را در فاصله بين بزرگان بختياري و مسجدسليمان مي بينند و سعي دارند اين فضاي همدلي را كم رنگ كنند بايد نااميد شوند. هيئت رئيسه دانشگاه آزاد معتقد است مسجدسليمان براي عمران و آباداني بيشتر از اين كه به بودجه احتياج داشته باشد احتياج به توجه عميق به مسائل فرهنگي و استفاده صحيح از نيروهاي انساني كه از بزرگ ترين سرمايه هاي اين شهر هستند دارد. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان حجت الاسلام اميني سخنران بعدي اين جلسه بود وي با تشكر از مسئولين دانشگاه آزاد مسجدسليمان به خاطر برگزاري اين مراسم گفت: در دل كشور سرافراز ايران زلال ترين مردم قوم لر و بختياري هستند. بختياري ها ويژگي هاي اسلامي و انساني فوق العاده اي دارند. يكي ار اين ويژگي ها، خون گرمي و احساس است كه در اين قوم فوران مي زند.

براي من قابل تأمل است كه وقتي امام فرمودند عشاير ذخاير انقلابند يعني چه؟ يك بخش اين است وقتي همه بي وفايي مي كنند آن ها براي حفظ نظام اسلامي و ايران روي قولشان مي مانند.

عليمردان جوان بي آلايش و صادقي بود كه صدها ظلم فجيع را جلوي چشمانش به مردمش روا داشتند، چرا عليمردان نبايد قيام مي كرد. وقتي اميرالمومنين فهميد سپاه معاويه خلخال از پاي يك زن مسيحي برداشته اند فرمود: اگر مسلماني دق كند و بميرد نبايد او را سرزنش كرد. پس عليمردان چرا نمي بايست قيام كند. قوم لر و بختياري قوم زلال و با ظرفيتي هستند و در حقشان اجهاف زياد شده است . ايشان در ادامه فرمودند:

تشكر مي كنم از دانشگاه آزاد كه بلافاصله در ارتباط با شيرعليمردان آمد پاي كار، اصحاب علم و هنر و رسانه بايد كار را به دست بگيرند. همين جا از تمامي اصحاب هنر و رسانه تشكر مي كنم كه در اين رابطه بدون افراط و تفريط بسيار تلاش مي كنند. انتظار داريم استان هاي لر نشين و بختياري در ارتباط با شهيد شيرعليمردان تلاش كنند. نبايد افراط و تفريط كرد، نگوييم ايشان 4لنگ بوده يا 7 لنگ.نبايد از كلمه غرور انگيز بختياري و لر پايين تر بياييم. نماينده ولي فقيه و امام جمعه مسجدسليمان ادامه داد: اين يك حقيقت است كه كليد خبر رساني و بازتاب ملي و استاني در ارتباط با شهيد عليمردان از مسجدسليمان زده شده است و اين براي ما يك افتخار است كه از مسجدسليمان اين حركت آغاز شده است. هر كاري كه مي خواهد در اين رابطه انجام شود بايد با مطالعه و حساب شده باشد. به طور مثال اگر شهرداري مي خواهد ميداني به نام سردار اسعد نامگذاري كند بايد كارشناسي شده باشد. مثلاً اگر مي خواهيم ميداني را به نام سردار اسعد نامگذاري نماييم بايد كارشناسي شده باشد تا تأثير گذار باشد. اگر كسي قرار است نامش در فضاي ملي ثبت شود بايد دو ويژگي برجسته داشته باشد يا فداي اسلام شده باشد يا ايران و اين وظيفه همه ماست كه آن را به اثبات برسانيم همان بهنامي كه نامش رفت و در كتاب سوم ثبت شد ايثارگري اش براي همه ملت و اقوام بود. امام جمعه مسجدسليمان در پايان سخنان خود گفت: هفتاد و نهمين سال شهادت شيرعلي مردان خان است چارچوب كار همه ما بايد ديني-ملي، اسلامي- ايراني و بختياري – لري باشد ديگر نبايد پايين تر از اين بياييم و يا برويم در بحث هاي تيره و طايفه اي …

سخنران بعدي مصطفي عليزاده گل سفيدي بود، وي گفت: يكي از مسائلي كه انسان در دوران رشد و تكوين خود با آن مواجه است پديده هويت يابي و هويت جويي است. اين مسئله كه در علوم روانشناسي و جامعه شناسي حائز اهميت فراواني است يكي از مهم ترين تحولاتي ست كه در زندگي هر انساني اتفاق مي افتد. اما ابعاد مختلف هويت فردي و اجتماعي و ملي تحت تاثير كدام عوامل شكل مي گيرد؟

مطابق نظريه اريك اريكسون شخص در دوره نوجواني تلاش دارد تا شخصاً به بسياري از پرسش ها پاسخ داده و به هويت و ماهيت خود پي ببرد. نوجوان براي يافتن هويت خود را با قهرمانان مختلف همانند كرده و همزاد پنداري مي كند. حال اگر بخواهيم اين نظريه را با محيط پيرامون خود مطابقت دهيم بايد به اين نكته ويژه دقت كنيم كه فرهنگ بختياري خصايص زيادي دارد دو تا از اين ويژگي ها كه كاملاً ملموس است عبارتند از:

1- ميزان بالاي كنجكاوي پيرامون گذشته و علاقمندي به هويت تاريخ.

2-فراواني نمادها و اسطوره ها و علاقه خاص به اسطوره پروري و نمادسازي.

آن چه حقيقت دارد اين است جمعيت چند ميليوني بختياري ها عطش فراواني براي جستجوي هويت تاريخي از خود نشان مي دهند و كنجكاوي شاياني پيرامون گذشتگان و درگذشتگان و گذشته پرفراز و نشيب خود دارند. اين دو ويژگي جز لاينفك از هويت اجتماعي و تاريخي شخصيت و منش اساسي بختياري ست. نياز و مطالبه براي اسطوره، نماد، الگو و مدل در اين خرده فرهنگ غني و چشمگير است و در كم تر خرده فرهنگي اين خواسته و مطالبه با اين شور پيگيري مي شود.

بدون هيچ شك و شبهه اي در فرهنگ غني اسلامي و شيعي و در اصالت هاي ملي و محلي، مدل و نماد فراوان داريم اما مهم اين است كه كدام بخش بايد متولي الگو سازي باشد و رسالت معرفي مدل ها و نمادها را بر عهده داشته باشد. در بين ما بختياري ها با اين كه نياز و مطالبه براي اسطوره و نماد فروان وجود داشته است اما متأسفانه سازمان هاي علمي و فرهنگي با بي تفاوتي و بي اعتمادي اين مطالبه عمومي را بي پاسخ گذاشته اند در نتيجه عرصه براي جولان دادن مدل ها، نمادهاي غربي و گاهي نمادهاي برخاسته از افكار احساسي و ناپخته فراهم شده است كه آسيب هاي زيادي به جامعه وارد كرده است.

وي ادامه داد: رسالت مراكز علمي و فرهنگي ايجاب مي كند كه در عرصه هاي مختلف ورود كرده و نقشه راه و سيستم هاي علمي براي جامعه طراحي كنند. تجربه نشان داده هر جا عقلا و علما ورود كرده اند اعتدال، آرامش، امنيت و پيشرفت جامعه تضمين گرديده است. هر جا دانشگاه وارد شده راه پر افراط و تفريط بسته شده است، به همين دليل به حاج آقا اميني و دكتر شهبازي به خاطر زحمات شان و ورودي كه به اين عرصه داشته اند خسته نباشيد مي گويم. اين همدلي و انسجامي كه در مسجدسليمان بين روحانيون و اهالي دانشگاه هست باعث خوشحالي ست و مي تواند باعث تحولات فرهنگي در آينده شود. نويسنده كتاب حماسه زاگرس در بخش ديگري از سخنان خود گفت:

در ارتباط با شخصيت عليمردان هر چه بگوييم كم گفته ايم خيزش عمومي بختياري ها در سال 1308 هم به لحاظ شكلي و هم ساختاري از ويژگي هاي يك قيام اصيل و مردمي برخوردار بوده است، به همين دليل شخصيت سازمان دهندگان، عوامل و دست اندركاران اين قيام از چنان ظرفيتي برخوردار هستند كه بتوان اين قيام را يك قيام ملي و مردمي در راستاي مبارزه با استبداد و ظلم و احقاق حقوق شهروندي شهروندان يك كشور تلقي كرد و رهبر قيام و طرفداران او را در سطح ملي تجليل كرد.

قيام عليمردان خان چند ويژگي داشت 1- اين قيام يك حركت اصيل خودجوش مردمي بود، براي اولين بار تمام طوايف بختياري با هم متحد شدند و مقابل ظلم و استبداد صف آرايي كردند در واقع قيام عليمردان خان يك واكنش طبيعي در مقابل پايمال كردن حقوق شهروندان بود.

2- اين قيام ساده و بي ريا در جهت تقويت دين بود به هيچ وجه علامتي كه مغايرت داشته باشد با موازين ديني وجود نداشته است. قيام عليمردان خان در راستاي تقويت دين بوده است.

3-استعمار ستيزي عليمردان خان. وقتي عليمردان خان را در دادگاه محاكمه مي كنند عليمردان خطاب به سرتيپ ها و سرلشكرهاي حاضر در دادگاه مي گويد اين شما نيستيد كه من را محاكمه مي كنيد بلكه اين دولت استعماري انگليس است كه با دست شما من را محاكمه مي كند همين ويژگي هاست كه هميشه در اذهان عموم ملت ايران و تاريخ بختياري به عنوان يكي از بي نظيرترين و اصيل ترين قيام هاي مردمي ماندگار خواهد ماند. همه فبول دارند كه مسجدسليمان علاوه بر پايتخت نفتي ايران پايتخت فرهنگي و تحولات فرهنگي بختياري ها نيز مي باشد انتظار مي رود انشالله در آينده شاهد تحولات فرهنگي ديگر نيز باشيم.

در حاشيه مراسم:

استاد مصطفي گل سفيدي در قسمتي از سخنراني خود از بختياري به عنوان خرده فرهنگ ياد كرد كه اين مسئله با اعتراض استاد مسعود ورناصري مواجه گرديد.

از طرف دانشگاه آزاد لوح تقدير به حجت الاسلام اميني امام جمعه مسجدسليمان و مصطفي گل سفيدي اهداء گرديد.

استاد مسعود ورناصري هنگام رونمايي از بلوار شهيد عليمردان خان پيشنهاد داد كه تنديس شير عليمردان خان ساخته شود كه دكتر شهبازي اعلام كرد در صورتي كه تصميم بر اين شود دانشگاه آزاد آماده همكاري مي باشد.

دكتر شهبازي اعلام كرد: دانشگاه آزاد مسجدسليمان اين آمادگي را دارد كتاب حماسه زاگرس را در تيراژ 2000 نسخه توسط انتشارات دانشگاه چاپ و منتشر نمايد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 15
  1. از زحمات دكتر شهبازي كمال تشكر و سپاسگزاري داريم. انصافا ايشان در راه فرهنگ بومي و بختياري و بها دادن به جوانان مسجدسليماني سنگ تمام گذاشتند.

  2. انصافا حاج آقا اميني دارد سنگ تمام ميزاره براي بختياري ها. .. من به نوبه خودم از ايشان تشكر مي كنم. همچنين از جناب دكتر شهبازي و عليرضا بهرامي عزيز به خاطر تمامي زحماتي كه كشيده اند.

  3. اي كاش به جاي بلوار دانشگاه تنديس سردار آعليمردان خان را در فلكه دانشگاه مي زدند. اينجوري تاثيرش خيلي بيشتر بود. من به حاج آقا اميني پيشنهاد كنم پيگير اين مسئله باشند و نام خودش و عليمردان خان را اينگونه جاودان كند.

  4. دمت گرم آقاي مرادي و اقعا خسته نباشي انصافا خيلي خوب اخبار مسجدسليمان را پوشش ميدي.

  5. با تشكر از شما دوست عزيز آقاي مرادي براي انعكاس اخبار شهرم . من 5 سال است كه از ايران خارج شده ام. بختياري هستم. پدر و مادرم اهل مسجدسليمان هستند خودم هم مرتب به مسجدسليمان سفر مي كردم. پدرم خيلي خوشحال شد وقتي اين خبر را برايش خواندم. من پيشنهاد مي دهم امام جمعه محترم و يا ديگر مسئوليني كه مي خواهند تنديس سردار عليمردان خان را درست كنند. يك شماره حسابي را اعلام كنند تا همه بختياري ها داخل و خارج كه مي خواهند اين كار انجام شود در آن شراكت داشته باشند. به نظر من فلكه دانشگاه بسيار مناسب اين كار مي باشد. اما اگر قرار است تنديسي درست شود بايد در خور و شان شير عليمردان باشد.

  6. دست همگان درد نكند. از آقاي گل سفيدي هم تشكر مي كنم. در صورت امكان اطلاع رساني كنيد چگونه مي شود كتاب هاي ايشون را تهيه كرد. به جز حماسه زاگرس بقيه كتاب هاي او موجود نيست . ممنون.

  7. سلام
    ممنون از خبرتان.
    ولی من به عنوان یک دانشجو از شهبازی و مجموعه مدیریتی ایشان انتقاد دارم امیدوارم این سایت بتواند صدای اعتراض مرا به گوش ایشان برساند .
    1) ………….
    2)همزمان با این مراسم من و چندین دانشجوی بی بضاعت دیگر رفتاری را دیدیم در دفتر معاونت این دانشگاه که نمي توانم آنرفتار… را با من دانشجو بازگو کنم. کاش شهبازی بجای هزینه این همه مواد مصرفی و تبلیغاتی!!و کیک و ساندیس که به اندازه بدهی من به دانشگاه بود فکری به حال روش برخورد مجموعه خود میکرد.
    3)همزمان با این افتتاحیه من از حضور در جلسه امتحانم به مدت نیم ساعت محروم شدم چرا که آقایان بجای پاسخگویی برای مسایل مهمتر از کار من دانشجو در دفتر خود مشغول پذیرایی بودند تا صدای من دانشجو را نشنوند.
    4)من نه این دنیا و نه آن دنیا راضی نیستم از منبع شهریه من دانشجو این مانورهای تبلیغاتی انجام شود!!
    5)شهید علیمردان خان بختیاری، جایگاهش بالاتر و ارزنده تر از نامگذاری یک بلواری است که قبلا هم نامگذاری شده بود.
    6)ریاست محترم دانشگاه بجای چاپ کتاب آقای گل سفیدی که دارای ایراد ات فراوان است میتواند به چاپ کتب علمی تر و به روزتری اقدام کند نه چاپ كتبی که کپی برداری شده درحوزه روانشناسی و…
    7)امیدوارم حرمت دانشجو در این دانشگاه بعنوان یک اصل شناخته شود و از آن نه تندیس بسازند و نه نامش برای تبلیغ بر بلواری بگذارند …

  8. ماخواهان نصب تندیس مفاخر بختیاری از جمله شهید 13 ساله مسجدسلیمانی، شهید بهنام محمدی و همچین سرداراسعد و علیمردان خان بختیاری در اندازه های بیش از 7 متر در میادین شهرمان هستیم.

  9. با سلام و دعای خیر
    .بنده از تمام کسانی که دست اندركار این حرکت فرهنگی که در خورو شان بختیاری و قوم سرافراز لر بوده است را ارج مینهیم و نهایت تشکر را داریم به امید خبرهای خوش فرهنگی و توسعه پیشرفت مسجد سلیمان از سوی مسولین محترم بخصوص حاج اقای امینی

  10. من به آقاي گل سفيدي به عنوان يك محقق بسيار احترام مي گذارم اما انتقادي كه به ايشان دارم اين است كه اصلا انتقاد پذير نيستند. هر كسي به ايشان انتقاد كند مي شود دشمن و اين براي يك نويسنده و محقق خوب نيست.

  11. من متاسف هستم برای خودم که از حداقل های یک دانشگاه برخوردار نیستم.بهتر بود برای احترام نام (دانشجو)حداقل ظاهری !با آنها مشورت میشد نه اینکه بدون احترام به نظر دانشجویان نام این بلوار را که(دانشجو))بود به علل تقدیر از علیمردان خان بختیاری بردارند و نام این عزیز را بر آن گذارند…
    من اعتراض دارم.. همه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به ما بختیاری ها نیست…

  12. آقاي دانشجوي ترم آخر معلومه كه فقط مي خواي بهونه بگيري و يه چيزي گفته باشي… اتفاقا يكي از بهترين اقدامات دكتر شهبازي انجام همين كار بود. شما كه ميگيد همه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به بختیاری ها نیست كسي منكر اين مسئله نيست اما اين كه دانشگاه توي يه شهر تمام بختياري ست اين حق رو بديد كه نام يكي از اسطوره هاشو روي بلوار بزارن. اگر چه من هم شخصا نظرم اينه كه فلكه دانشگاه رو مي بايست به نام فلكه شهيد عليمردان خان نامگذاري مي كردند همراه با تنديسي از اين شهيد كه اميدوارم با تلاش هاي حاج آقا اميني اين امر محقق شود.

  13. با عرض سلام وادب خدمت همشهریهای عزیز وارجمند

    همشریان عزیز با یکی شدن و باهم بودن هر کاری میتوان کرد تلاش کنید شهری زیبا وزیبنده نام سردار بزرگ شیر علیمردان خان ودیگر بزرگان ایل غیور بختیاری داشته باشیم .

  14. درود بر فرهیختگان دیار بختیاری حاج آقا امینی و دکتر شهبازی.امیدواریم که همواره منشا همدلی و خیرخواهی باشید.بی شک نام شماها همیشه در اذهان میماند.زمانی برنو ابهت داشت، امروز قلم شما بزرگواران ابهت دارد فرهنگ بختیاری را زنده نگه می دارد.در ضمن دانشجوی آینده ساز اگر واقعا دانشجویی چرا از طریق این سایت اعتراض میکنی!!!!!!دانشگاه خودش سایت داره و تو هم که همیشه اگه اشتباه نکنیم اونجایی.لطفا جلوی زن و بچه هات این کامنتها رو ننویس، چون خیلی به فکر ساختن آینده ای،خشت اول رو کج گذاشته ای.راستی به نیک فرزندانت!!!بگو برا امتحانات مثل خودت در جواب سوالات از 7 مورد بیشتر بنویسند.ننگ بر بی بضاعتی فرهنگی و سفسطه گویی.

  15. در جواب دانشجوی آینده ساززز!!!!باید بگویم که بلوار به اسم دانشجو نبوده بلکه میدان دانشگاه به اسم دانشجوست و تابلوی آن موجود است. مراسم بسیار ساده و تعداد افراد محدود ولی سرشناس بودند. تمامی امتحانات این واحد راس ساعت مقرر برگزار و حراست اجازه ورود به مکان امتحان بعد از ساعت مقرر نمیدهد. کدام مانور تبلیغاتی؟اگر شهیدان نبودند که تو هم نبودی که بنویسی با شهریه من !!!!شهید از جان خود گذشته و تو ….
    نویسنده کتاب قابل احترام است،چرا به راحتی تهمت میزنید!!!؟وزارت ارشاد مجوز چاپ داده
    دراین واحد همواره طی یک سال گذشته و دوره روسای قبلی به دانشجو وخانواده محترم آنها احترام گذاشته شده، گواه مطالب نوشته هم خود دانشجویان هستند نه امثال شما كه مقرضانه مطلب می نویسید.
    جناب آقای مرادی بزرگوار شما از ما بهتر میدانید ،، مطالب دانشجوی آینده ساز پر از تهمت و افترا بوده، چرا اینگونه مطالب را که بی حرمتی به فرهیختگان است را پذیرش می کنید. با تشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.