• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

اختصاصی/ همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (5)
گفتگو با حیدر بارانی پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان

  • کد خبر : 51598
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>اختصاصی/ همراه با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان (5)</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>گفتگو با حیدر بارانی پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان</span>

رویش زاگرس: احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری […]

رویش زاگرس: احترام به پیشکسوت در ورزش پهلوانی و قهرمانی یکی از سنت های خوب ایرانیان بوده که متاسفانه امروز با جابجایی تعصب و پول در سطح اول ورزش حرفه ای، به فراموشی سپرده شده است. متاسفانه گویا پیشکسوتان زمانی برای ما مهم می شوند که خدای نکرده بیمار شده و روی تخت بیمارستان بستری می شوند. اگر چه در بیشتر مواقع از بعضی ها حتی وقتی روی تخت بیمارستان هستند نیز خبری نمی گیریم و تنها پس از مرگ شان به یک جمله “روحش شاد و یادش گرامی” بسنده می کنیم…

پایگاه خبری رویش زاگرس مدتی ست به صورت هفتگی گفتگو با پیشکسوتان ورزش مسجدسلیمان را در رشته های مختلف آغاز کرده است که در این راه قهرمان و رکوردار ارزنده کشورمان حسین عالی محمدی به عنوان همکار ما زحمت تهیه این گفتگوها را بر عهده خواهد داشت. عالی محمدی در قسمت پنجم این سلسله گفتگوها به سراغ حیدر بارانی پیشکسوت ورزش مسجدسلیمان رفته است که می خوانید:

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

اینجانب حیدر بارانی متولد سال ۱۳۳۶ کارمند بازنشیته صنعت نفت مسجدسلیمان.

چگونه و از چه سالی وارد فعالیت های ورزشی شدید و مشوق شما چه کسانی بودند؟

من فعالیت های ورزشی ام را مثل اکثر بچه های مسجدسلیمان از نوجوانی و با فوتبال شروع کردم و در دوران دبیرستان در رشته هایی چون والیبال، بسکتبال و پینگ پنگ ادامه دادم. در بسکتبال و والیبال استاد اسدالله خرسندی دبیر ورزش ما بود و استاد امیر سلحشور مشوق من در فوتبال و پینگ پنگ بودند.

در چه تیم هایی بازی کردید و چه افتخاراتی کسب نمودید؟

فوتبال را از تیم محلی گمرک شروع کردم و مدتی با تیم شاهین امیدیه زیر نظر مرحوم عبدالحسین بنی رشید ادامه دادم پس از شروع جنگ به مسجدسلیمان برگشتم و با تیم خدمات مستصعفین به مربیگری استاد امیر سلحشور فوتبالم را ادامه دادم و سال بعد با تشکیل تیم نفت به این تیم پیوستم در حالی که چند تیم لیگ یک از من دعوت کردن که در آن ها بازی کنم به علت شرایط کاریم در تیم نفت ماندم و درسال ۱۳۶۸با پیوستن استاد منوچهر کبیریان به نفت با تیم نفت قهرمان دسته دوم و سال بعد هم قهرمان دسته یک شدیم در حالی که ۲سال دیگر با نفت قرارداد داشتم سال ۱۳۷۰به فوتبال باشگاهیم پایان دادم.

بهترین و بدترین خاطره ورزشی؟

قهرمانی های متعددی در مسابقات مختلف داشتم امابهترین خاطره ورزشی من نایب قهرمانی با تیم منتخب نفت در مسابقات سراسری وزارت نفت و قهرمانی با تیم باشگاه نفت در مسابقات مسجدسلیمان بود.

تفاوت های دیروز و امروز ورزش را در چه می دانید؟

فوتبال در گذشته یک عشق بود و فوتبالیست ها به خاطر عشق و علاقه خود و تعصب پیراهن باشگاهش بازی می کردند اما امروزه فوتبال یک شغل پر درآمد است که فوتبالیست برای تامین مخارج زندگی اش بازی می کند و تعصب کمتری به پیراهن باشگاهش دارد.

الگوی ورزشی شما ؟

در فوتبال آقای امیر سلحشور

بهترین فوتبالیست های زمان شما؟

بهترین فوتبالیست های دوران من زیاد بودند اما من به چند نام بسنده می کنم اساتید داریوش بهادری، مسلم سلیمانی، بهروز مکوندی، فرامرز اسدپور، رضا احمدپور و البته افراد دیگری هم هستند که اگر بخواهم نام ببرم تعداد اسامی زیاد می شود.

مهمترین مشکلات حال حاضر ورزش مسجدسلیمان؟

به نظر من اولین و مهم ترین مشکل ورزش مسجدسلیمان کمبود بوجه و سپس کمبود مربیان بزرگ و نبود مدیریت صحیح در ورزش است.

چه پیشنهادهایی برای رشد و شکوفایی ورزش و پرورش استعدادهای دیارمان دارید؟

 منابع مالی مهم ترین رکن است. حمایت شرکت ها و کارخانجات از ورزش و تشکیل آکادمی های هر رشته ورزش با مربیان کاربلد و داشتن مدیران دلسوز ورزشی.

سخت ترین رقیبان شما در زمین ورزش چه کسانی بودند؟

من چون مدافع بودم بیشتر با مهاجمین روبرو می شدم.  آقایان مسلم سلیمانی، علی بارانی، مسعود بابادی، غلام لجمیری، و بازیکنان توانمند دیگری که من به همین نام ها بسنده میکنم

بهترین گلی که در دوران بازیگری به ثمر رسانده اید بخاطر دارید؟ چگونه و به چه تیمی؟

بهترین گلم گل قهرمانی به تیم ابومسلم در فینال دسته دوم مسجدسلیمان از روی نقطه پنالتی و صعود به دسته یک با همین پنالتی بود.

جه توصیه هایی به بازیکنان جوان امروزی دارید؟

سالم زندگی کنند و به موقع استراحت کنند و از مسائل حاشیه ای به دور باشند و اصولی و با پشت کار زیاد تمرین کنند و در زندگی ورزشی هدف داشته باشند.

مهمترین مشکل تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان؟

نداشتن مدریت دلسوز وکارکشته و کمبود بوجه که باعث میشه خوب بسته نشود و یا از مربیان خوب استفاده نکنند.

از مدیران و مسئولان شهرستان چه انتظاری دارید؟

از مسئولین شهرستان انتظار دارم هم دست ورزشکاران را بگیرند و از بیکاری نجات دهند و هم پشتیبان ورزش باشند.

دیگر اقدامات ورزشی؟

 من که از نوجوانی به رشته کوهنوردی علاقه داشتم پس از پایان دوران حرفه ای فوتبالم رو به رشته مفرح و زیبای کوهنوردی آوردم ودر این رشته حدود ۲۵سال است که فعالیت می کنم و تاکنون کوههای زیادی را فتح کردم. از جمله ۲بار دماوند،۲دوبار سبلان، سه بار زردکوه، ۴بار دنا، ۴بار کینو، ۳بار کوه کلار،۱بار اشترانکوه،۱بارمنگشت، ۱بار کوه سفید۵، بار دلا، ۴بار آسماری، ۵بار تاراز، ۲بار کوه ادیو، و کوههای دیگری که فعلا حضور ذهن ندارم در کنار کوهها آبشارهایی مثل آبشار موری، آبشار شیوند،آبشار شیمبار و آبشارهای دیگری که فعلا نام آن ها را به  خاطر ندارم. مدت ۶سال مسئول فنی گروه کوهنوردی صنعت نفت بودم و در حال حاظر مسئول کوهپیمایی و گردشگری هیئت ورزش های همگانی هستم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=51598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.