• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

پل سرخه روستای سی میلی هفتکل
تخریب یک میراث صنعتی با یک قرن قدمت توسط سارقین

  • کد خبر : 51520
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>پل سرخه روستای سی میلی هفتکل</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>تخریب یک میراث صنعتی با یک قرن قدمت توسط سارقین</span>

رویش زاگرس: پل سرخه واقع در حومه روستای سی میلی واقع در محور مسجدسلیمان به هفتکل توسط سارقین به طمع آهن آلان آن آسیب جدی دیده و با شروع بارندگی ها بیم سقوط و تخریب آن می رود. این پل که بیش از یکصد سال پیش با هدف ایجاد راه ارتباطی بین شهرهای نفتخیز مسجدسلیمان […]

رویش زاگرس: پل سرخه واقع در حومه روستای سی میلی واقع در محور مسجدسلیمان به هفتکل توسط سارقین به طمع آهن آلان آن آسیب جدی دیده و با شروع بارندگی ها بیم سقوط و تخریب آن می رود.
این پل که بیش از یکصد سال پیش با هدف ایجاد راه ارتباطی بین شهرهای نفتخیز مسجدسلیمان و نفت سفید توسط کنسرسیوم نفت ایران و انگلیس احداث شده بود ازشاهکارهای مهندسی پل سازی است که توسط مهندس پرآوازه اروپایی بنام مهندس رینولدز با وسایل ابتدایی و بکارگیری دهها کارگر و معمار در آن دوران احداث شد.
این پل بیش از ۷۰ متر طول و پنج متر ارتفاع است که متاسفانه گاردهای اطراف پل که سیم های صخیم فولادی بوده درچند مرحله سرقت و درآخرین مرحله سارقین که بادستگاه برش اقدام به برش ستون های اصلی پل کردند توسط اهالی روستای سی میلی دستگیر و تحویل نیروی انتظامی هفتکل شدند.
ضرورت دارد ضمن ترمیم پل توسط شرکت بهره برداری نفت وگاز مسجدسلیمان بعنوان اثر تاریخی یادمان پل سازی در کشورمان سازمان میراث فرهنگی نسبت به ثپت این اثر ارزشمند در زمره آثار تاریخی صنعتی اقدام نمایند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=51520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.