• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

در آستانه سفر رئیس جمهور به خوزستان خاطرات جاسم جادری از سفر نوروز1392 دکتر روحانی به خوزستان؛

  • کد خبر : 5136
  • ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/فرشید خدادادیان: دکتر جاسم جادری، استاندار هرمزگان و رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان خوزستان در جریان انتخابات، خاطرات جالبی از سفر دکتر روحانی در نوروز 1392 به خوزستان دارد. نوروز 1392 و چند ماه مانده به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گمانه زنی ها در خصوص انتخابات خرداد ماه تب مباحث سیاسی در سراسر ایران را بالا برده بود. افرادی که احتمال […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان/فرشید خدادادیان: دکتر جاسم جادری، استاندار هرمزگان و رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در استان خوزستان در جریان انتخابات، خاطرات جالبی از سفر دکتر روحانی در نوروز 1392 به خوزستان دارد.

نوروز 1392 و چند ماه مانده به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گمانه زنی ها در خصوص انتخابات خرداد ماه تب مباحث سیاسی در سراسر ایران را بالا برده بود. افرادی که احتمال کاندیداتوری آن ها برای انتخابات می رفت در رسانه ها و نشریات مختلف مطرح بودند و بازار سفرهای استانی نیز داغ بود.

خوزستان البته همه ساله در نوروز، میزبان میهمانان عزیزی از هموطنان و مسئولین است که برای حضور در یادمان های دفاع مقدس و همچنین استفاده از هوای دل انگیز بهاری خوزستان راهی این دیار می شوند. اما نوروز 92 رنگ و بویی متفاوت داشت.

دکتر جادری روزی را به خاطر دارد که خبر دادند، میهمان عزیزی عازم دیار اوست. میهمان کسی نبود جز دکتر حسن روحانی، دبیر اسبق شورای امنیت ملی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام.

میهمان حبیب خداست

در فرهنگ مردم میهمان نواز خوزستان، میهمان حبیب خداست. خصوصاً این که میهمان هموطن عزیزی باشد که در سال های دفاع از خوزستان و ایران در برابر حمله دشمن بعثی، دوشادوش مردم خوزستان و رزمندگان ایرانی جنگیده بود.

اقوام عرب زبان خوزستان میهمان نوازانی مشهورند و علاوه بر عزت میهمان دکتر جادری که سال ها نمایندگی ایشان را در مجلس شورای اسلامی عهده دار بوده، کسوت روحانی و معنوی و مرد خدا بودن میهمان نیز مزید بر علت بود تا در میزبانی سنگ تمام گذارند. بدین ترتیب دکتر روحانی در هر خانه و مجلس و مسجد و مراسمی که پا می گذاشت، مورد استقبال ویژه قرار می گرفت.

همزمان با حضور دکتر روحانی مجلس ختم یکی از بزرگان طوایف عرب زبان منطقه نیز برقرار بود و استقبال از رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلجت نظام، به رسم عربی و با استقبال ویژه ای برگزار شد که در خاطر رئیس جمهور آینده ایران ماندگار شده.

دکتر روحانی طی مدتی که در کنار مردم خونگرم خوزستان حضور داشت و در نشست های کوچک و بزرگ از برنامه های خود برای مدیریت اجرایی کشور گفت. از مشکلات مردم شنید.با غم محرومان خوزستان گریست و با خنده شیرین کودکان معصوم خوزستانی، تبسم کرد.

دکتر جادری می گوید:”شاید باورش برایتان سخت باشد. اما من در همان نوروز 92 از مصمم بودن و عزم جزم دکتر  روحانی دریافتم که او رئیس جمهور آینده ایران است!”

تشابه اسمی با یک شهروند خوزستانی

در مسجدی کوچک در یکی از مناطق استان خوزستان، دکتر روحانی چند ساعتی با اهالی به گفتگو نشست. در بین جمعیت کسی نیز حضور داشت که تصادفاً نامش”حسن روحانی”بود!

در پرسش و پاسخ با میهمان، حسن روحانی اهل خوزستان ضمن خیر مقدم به ایشان می گوید:”شما حسن روحانی رئیس مرکز تحقیقات و از مسئولین نظام جمهوری اسلامی و من حسن روحانی شهروند خوزستانی بیکار و همچون دیگر همشهریان و هموطنانم دارای مشکلات فراوان هستم. اگر آن حسن روحانی رئیس جمهور شد، چه تضمینی هست که این حسن روحانی را فراموش نکند؟!”

دکتر جادری به خاطر دارد که سکوتی سنگین، فضای شاد جلسه را در برگرفت. چند لحظه بعد حاضران در جلسه، تبسم همیشگی دکتر روحانی را دیده و این جمله اش را شنیدند که؛ اگر این”حسن، رئیس جمهور شود، برای رفاه آن”حسن”و دیگر هموطنان کار خواهد کرد.

 

آیا دکتر روحانی هم نام خوزستانی خود را به خاطر دارد؟

امروز نزدیک به نه(9)ماه از ملاقات دکتر روحانی با هم نام خوزستانی اش می گذرد. آن روز اطراف دکتر روحانی خلوت تر بود و دیدن ایشان راحت تر.

امروز اما میهمان نوروزی دیروز، رئیس جمهور ملت ایران است. رئیس جمهوری که با شعار تدبیر و امید آمده است تا به ایرانیان خدمت نماید. در این همه شلوغی کار و برنامه از سیاست خارجی گرفته تا یارانه ها و اقتصاد و بودجه و مشکلات زیرساختی، دور از ذهن نیست اگر حسن روحانی رئیس جمهور، حسن روحانی اهل خوزستان را نوعاً فراموش کرده باشد. اما عملکرد نزدیک به شش ماهه رئیس جمهور و دولت متبوعش نشان می دهد که حال مردم بهتر شده است.

تصادف غریبی است که نخستین مقصد سفر انتخاباتی حسن روحانی، اولین مقصد سفر استانی اش در کسوت ریاست جمهور نیز هست! اختصاص بودجه منجر به اعتراض نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی گردید، معضل کارون ابعادی گسترده یافته و مهم ترین مرکز تولید نفت و گاز ایران همچنان در دریافت بخشی از درآمدهای نفتی برای عمران شهرها و روستاهای خود مشکل دارد.

در چنین شرایطی حضور دکتر روحانی را البته باید به فال نیک گرفت و امیدوار بود که تدبیر روحانی رئیس جمهور در بازگشت امید به زندگی حسن روحانی اهل خوزستان و دیگر شهروندان خوزستانی و تمامی ایرانیان موثر باشد.

آقای روحانی؛مردم خوزستان، وعده های انتخاباتی شما ر ا به خاطر داشته و در راستای تحقق آن ها در خدمت شما و دولت مردان بوده و چشم به همت شما در ساختن خوزستان و ایران دارند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=5136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. جانا سخن از زبان ما می گویی.زنده باشی دکتر خدادادیان

  2. حقیقتا که باید از روحانی پرسید آیا مردم خوزستان را فراموش کرده که آب کارون دارد به یغما می رود؟
    دکتر جادری و دکتر خدادادیان بارها نشان داده اند که منافع مردم را به منافع حزبی اصلاح طلبانه خود ترجیح داده اند.درود به شرفتان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.