• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

باشگاه بدر (كاوه) همچنان در بلاتكليفي/ گزارش: سعيد مرادي

  • کد خبر : 512
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸

باشگاه ورزشي بدر(كاوه) همچنان در بلاتكليفي/ گزارش: سعيد مرادي باشگاه ورزشي كاوه با قدمتي حدوداً 85 ساله همچنان در بلاتكليفي به سر مي برد. اين باشگاه در منطقه بازار چشمه علي و در اختيار ارتش قرار دارد كه متأسفانه به علت بي توجهي بعضي مسئولين به شدت رو به نابودي قرار گرفته است. در گفتگوي […]

باشگاه ورزشي بدر(كاوه) همچنان در بلاتكليفي/ گزارش: سعيد مرادي

باشگاه ورزشي كاوه با قدمتي حدوداً 85 ساله همچنان در بلاتكليفي به سر مي برد. اين باشگاه در منطقه بازار چشمه علي و در اختيار ارتش قرار دارد كه متأسفانه به علت بي توجهي بعضي مسئولين به شدت رو به نابودي قرار گرفته است. در گفتگوي باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان با تعدادي از اهالي منطقه بازار چشمه علي بهرام شهني كرم يكي از ورزشكاران پيشكسوت منطقه گفت: پيگيري اين مسئله بر مي‌گردد به سال 1378 در زمان شوراي شهر دوره اول كه طي جلسه اي با حضور اعضاي محترم آن دوره و جمعي از ورزشكاران و پيشكسوتان از جمله استاد صيدال سرقلي، محمد زمان پناهي، حميد جاويدان، بهروز مكوندي، امرالله بهرامي و اينجانب مقرر شد كه اين مسئله از طرف شورا پيگيري شود كه اين كار انجام شد و در جلسه‌ي اعضاي شورا و سرهنگ عالي به عنوان فرمانده پادگان وي طي نامه اي اجازه داد مسابقات ورزشي مثل فوتسال و … را در اين مكان برگزار كنيم. شهني كرم ادامه داد: در سه سالي كه باشگاه در اختيار مردم قرار داشت اولين دوره مسابقات فوتسال در مسجدسليمان را در رده هاي سني مختلف با حضور بيش از 140 تيم در اين مكان برگزار نموديم كه اين مسئله باعث شور و نشاط فراواني بين جوانان منطقه شد. متأسفانه پس از آن ديگر اجازه حضور در باشگاه را به ما ندادند و همين مسئله باعث شد به تدريج اين باشگاه رو به نابودي برود…. بعد از اين مسئله بنده شخصاً به تهران و به دفتر دكتر رضايي نماينده وقت آن زمان در مجلس شوراي اسلامي رفتم و از او خواستم در حل اين مشكل به ما كمك كند كه او نيز در نامه اي از مسئولين ارتش خواست در صورتي كه قرار بر واگذاري اين مكان داشته باشند اولويت با اداره تربيت بدني باشد….

سيد ابوالحسن نجفي رييس تربيت بدني وقت نيز در نامه اي به مهندس ايزد پناه فرماندار مسجدسليمان نوشت: با عنايت به اين كه باشگاه بدر(كاوه) در بهترين نقطه شهرستان قرار دارد علاوه بر محله بازار چشمه علي محله هاي همجوار را نيز زير پوشش قرار مي دهد جلسه اي را با حضور فرماندار محترم،فرمانده محترم مركز تعميرات نزاجا و نماينده اين اداره وهمچنين عليرضا بهرامي كه با نامه نگاري هاي خود پيگير اين مسئله بوده در محل فرمانداري تشكيل شود…

عليرضا بهرامي از جوانان منطقه در تاريخ 28/2/91 نامه اي را به دفتر مقام معظم رهبري ارسال و در آن نوشته بود: … با توجه به انتقال دبيرستان ناجا از شهرستان مسجدسليمان به استان هاي ديگر چند سالي ست مجموعه فرهنگي ورزشي بدر كه در مالكيت ناجا مي باشد و در گذشته محلي مناسب براي ورزش جوانان اين شهرستان بوده است به صورت مخروبه اي بلا استفاده در آمده است و پيشنهاد داد مكان فوق به اداره تربيت بدني شهرستان جهت ترميم و بازسازي واگذار گردد…

پس از انتخابات مجلس شوراي اسلامي و انتخاب دكتر اسماعيل جليلي به عنوان نماينده مردم در گزارشي كه در تاريخ 1 ارديبهشت 1391 با عنوان باشگاه كاوه را به ما برگردانيد كه در روزنامه فرهنگ جنوب و هفته نامه‌ي نشاط خوزستان منتشر شد، مردم از دكتر اسماعيل جليلي مجدداً درخواست كردند باشگاه كاوه را به آن ها بازگرداند متن اين گزارش را مي خوانيد:

« درخواست اهالي بازار چشمه علي از دكتر اسماعيل جليلي: باشگاه ورزشي كاوه را به ما برگردانيد/ به فلم سعيد مرادي

در سال 1307باشگاه ورزشي كاوه )که بعدها به هخامنش و بدر تغییر نام یافت) توسط شركت نفت در منطقه ي بازار چشمه علي مسجدسليمان احداث گرديد. از آنجا كه باشگاه مركزي متعلق به كارمندان شركت نفت بود لذا باشگاه كاوه به همراه باشگاه نفتون براي كارگران اين دو منطقه و مناطق اطراف آن احداث گرديد. باشگاه كاوه در آن زمان يكي از بزرگ ترين و مجهزترين باشگاهها در سطح كشور محسوب مي شد كه علاوه بر سينماي تابستاني، در آنجا سالن هاي مجزاي وزنه برداري، كشتي، فوتسال، پينگ پنگ، ژيمناستيك، بيليارد و استخر نيز قرار داشت. استخري كه هر ساله در فصل گرما علاوه بر اين كه پذيراي فرزندان اين منطقه بود از ديگر مناطق شهرستان همچون چهاربيشه، باغ چشمه علي، سرمسجد، نفتك، نصير آباد، حسين قصاب، سركوره ها هشت بنگله و پنج بنگله و… نيز به اين مكان مي آمدند و در كنار دوستان خود روزگار شادي را سپري مي كردند. مناطق كارگر نشيني كه فرزندانشان اجازه ي حضور در كنار بچه هاي كارمندان شركت نفت و استفاده از باشگاه مركزي شركت نفت را نداشتند.

باشگاه كاوه با قدمتي 84 ساله جزيي از ميراث فرهنگي اين شهر محسوب مي شود. آنجا محل پرورش قهرمانان بزرگي همچون استاد بهمن مطلق(پدر وزنه برداري آسيا) استاد شاكرم كرم زاده، استاد محمد زمان مُهمدي، استاد اميري منگشتي، برادران كاكولكي و… در رشته ي وزنه برداري، و زنده ياد پوپ، مصطفي ظهراب زاده، بوستاني، عليزاده در رشته ي كشتي، زنده ياد شعبان پور حبيبي، برادران پناهي، باهو، شهني كرم در رشته ي واليبال و… بوده است. حس نوستالوژيك مردم منطقه به اين مكان غير قابل توصيف است. باشگاه كاوه يادآور پدران و برادراني ست كه خسته از كار روزانه براي آسايش روح و جسم خود به اين باشگاه مي رفتند. با نگاه به نخل هاي بلند و برافراشته ي درون اين باشگاه مي توان  به قدمت اين مكان پي برد و اما… پس از واگذاري باشگاه كاوه به ارتش سال هاست كه مسؤلين محترم آن ارگان نظامي، اجازه ي هيچ گونه فعاليتي را به جوانان اين منطقه نمي دهند و قصد دارند اين باشگاه را تخريب و زمين آن را جهت ساختن منازل مسكوني به كاركنان خود واگذار نمايند. اين اقدام ارتش اعتراض شديد مردم منطقه را به همراه داشت. بهرام شهني كرم يكي از ورزشكاران با سابقه اين منطقه مي گويد: متأسفانه سال هاست كه جوانان ما اجازه ي حضور در اين مكان را ندارند. در اين مكان قهرمانان بزرگي پرورش يافته و براي كشورمان افتخار آفريني كرده اند وي گفت: طي چند سال اخير به نمايندگي از مردم بازار چشمه علي مكاتبات بسياري با مسؤلين شهري از جمله دكتر اميدوار رضايي نماينده محترم مردم مسجدسليمان در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار محترم شهرستان، اداره ي تربيت بدني و اداره ي ميراث فرهنگي داشته ايم كه البته آن ها نيز پيگير اين مسئله بوده اند و اگر چه در حال حاضر جلوي تخريب و واگذاري اين مكان موقتاً گرفته شده است اما ما خواهان واگذاري كامل اين مكان به اداره تربيت بدني( امور ورزش و جوانان) هستيم و اميدواريم اجازه ي حضور و فعاليت دوباره به جوانان و ورزشكاران در اين مكان داده شود.

همچنين اهالي بازار چشمه علي كه نام تعدادي از ورزشكاران با سابقه و پيشكسوت نيز در آن به چشم مي خورد (مثل: محمد زمان پناهي، حميد جاويدان، بهروز مكوندي، بهرام شهني كرم، يوسف خدامرادي، برادران باهو، جلالي، طاهري، عيديوندي، كرمپور، مشهدي زاده، منجزي، موذرمي و…) از دكتر اسماعيل جليلي نماينده دوره ي نهم مردم مسجدسليمان در مجلس شوراي اسلامي، خواسته اند به عنوان فرزند و نماينده ي آنان اجازه ي تخريب اين مكان را ندهد و با تلاش خود و واگذاري اين باشگاه به اداره ي امور ورزش و جوانان مسجدسليمان دل همه را شاد كند.

ابوالحسن نجفي رييس اداره ورزش و جوانان مسجدسليمان نيز گفته است: سال هاست در اين رابطه تلاش و نامه نگاري هايي داشته ايم. اين باشگاه يكي از مجهز ترين مكان هاي ورزشي در شهرستان است كه مي تواند جهت رشد و پرورش ورزشكاران كمك بزرگي باشد. نجفي گفت: سال هاست اين مكان بلا استفاده مانده است اگر مسؤلين مربوطه همت نمايند و اين مكان به تربيت بدني واگذار گردد يقيناً با در نظر گرفتن بودجه به بازسازي اين مكان خواهيم پرداخت و دل جوانان پرشور اين منطقه كه سال هاست آرزوي ديرينه اشان بازگشايي مجدد اين باشگاه مي باشد را شاد خواهيم كرد.

يكي از دوست داران ميراث فرهنگي هم در اين رابطه گفت: باشگاه كاوه اگر چه اثر تاريخي محسوب نمي شود اما معماري به كار رفته در اين ساختمان بسيار جذاب است و اين قابليت را دارد كه به ثبت ملي برسد. وي گفت: اقداماتي انجام شده است كه بعد از تأييد شوراي تأمين اين مكان به ثبت ملي برسد…

همچنان اين اميدواري نزد اهالي منطقه وجود دارد كه با تلاش و همكاري مسئولين شهرستان و رايزني هايي كه انجام خواهند داد اين مكان فرهنگي ورزشي به مردم بازگردد تا دعاي خير پدران و مادراني كه دوست دارند فرزندانشان اوقات فراغت خود را به جاي هم نشيني با دوستان نابابي كه تنها تفريح شان مصرف كراك و شيشه و … مي باشد در چنين محيط هاي سالمي بگذرد بدرقه ي راهشان باشد. يقيناً با همدلي، همكاري و پيگيري مسئولين شهري از جمله حجت الاسلام اميني امام جمعه ي محترم مسجدسليمان، فرماندهي محترم ارتش، جناب دكتر جليلي نماينده ي محترم دوره ي نهم مردم مسجدسليمان در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار محترم شهرستان، اعضاي محترم شوراي شهر، رياست محترم اداره ي ورزش و جوانان، رياست محترم اداره ي ميراث فرهنگي و… شاهد جشن واگذاري و بازگشايي دوباره ي اين مكان به صاحبان اصلي اش كه همان مردم فداكار و محروم منطقه هستند باشيم.

فراموش نكنيم باشگاه كاوه در منطقه اي قرار دارد كه يادآور شهدايي همچون اردشير مكوندي، غلامعباس نادي، نوذر ايوزه، ناصر احمدي، آرش باراني، كورش باقري، منصور لندري، خيبر بهرامي، تورج موري لطفي و… است كه با نثار جانشان درس گذشت و پهلواني را به ما آموخته اند.

و يادمان باشد باشگاه كاوه متبرك به قدم هاي شهدايي ست كه از جان عزيزشان گذشتند تا آسايش ما را فراهم كنند. پس بياييد ما كه وارثان خون اين عزيزان هستيم با اقدامي خداپسندانه جلوي تخريب اين مكان را بگيريم و دل جوانان اين منطقه ي شهيد پرور را شاد كنيم… »

با تلاش ها و رايزني هاي اهالي منطقه بازار چشمه علي، اداره ورزش و جوانان، اهالي مطبوعات، دكتر اسماعيل جليلي نماينده ي محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي طي جلساتي با مسئولين ارتش موفق به اخذ رضايت آنان شد و طي بازديد ايشان از باشگاه كاوه با حضور مردم و مسئولين اعلام كرد طي هماهنگي هاي به عمل آمده با مسئولين ارتش قرار است تا اخذ مجوزات قانوني اين مكان به صورت يك ساله به اداره تربيت بدني واگذار و در اختيار مردم قرار بگيرد تا طي اين يك سال مسئولين نيز فرصتي داشته باشند كارهاي اداري و قانوني واگذاري قطعي را انجام بدهند اما متآسفانه با گذشت چندين ماه هنوز اين اتفاق نيفتاده است. طي تماسي كه با كريمي رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان مسجدسليمان داشتيم وي گفت: روال قانوني و اداري اين مسئله توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان در حال پيگيري ست و با توجه به نامه نگاري هايي كه داشته ايم تلاش مي‌كنيم مجوز واگذاري اين مكان را به صورت قطعي دريافت نماييم وي ادامه داد نماينده محترم مردم در مجلس شوراي اسلامي جناب دكتر اسماعيل جليلي به جد پيگير اين مسئله هستند. كريمي ادامه داد ما اعلام كرده ايم در صورتي كه مسئولين محترم ارتش قصد فروش اين مكان را داشته باشند وزارت ورزش اين آمادگي را دارد كه اين مكان را خريداري و در اختيار جوانان منطقه قرار بدهد…

اهالي منطقه بازار چشمه‌علي از جناب دكتر اسماعيل جليلي نماينده محترم و پرتلاش شهرستان مسجدسليمان در مجلس شوراي اسلامي درخواست مي كنند از مسئولين ذيربط بپرسند چرا با گذشت حدوداً 6 ماه از توافقات انجام شده هنوز واگذاري 1 ساله اين مكان به اداره ورزش و جوانان انجام نشده است؟ همچنين از ايشان درخواست مي كنند آخرين اقدامات انجام شده در اين رابطه را در اختيار مردم قرار بدهند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=512

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 5
  1. اقای مرادی دستت درد نکنه که حرف دل بچه های بازار چشمه علی رو به گوش مسئولين میرسانی

  2. آقای مرادی از اینکه پیگیر بازگرداندن باشگاه بدر به مردم هستی کمال تشکر وسپاسگزاری را دارم.انشاالله که مسئولین نیز پیگیر این مسئله باشند.

  3. متاسفانه مسئولین شهرمان کوچکترین توجه ای به محلات قدیمی مثل بازارچشمه علی نمیکنند.امیدوارم تلاش بچه های بازارچشمه علی هرچه سریعتربه بار بنشیند.

  4. باشگاخ ورزشی کاوه یکی از قدیمی ترین مجتمع های ورزشی است که پدران ما خاطرات فراوانی از انجا دارند امیدوارم با تلاشهای شما هر چه سریعتر باشگاه کاوه به مردم واگذار شود

  5. ان شاءالله با همت بچه های بازار باشگاه کاوه بازگشایی بشه و مسابقات مختلف توش انجام بشه…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.