• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
2

فتح دماوند بلندترین قله کوهستانی ایران توسط قهرمان خستگی ناپذیر مسجدسلیمان

  • کد خبر : 50269
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱
فتح دماوند بلندترین قله کوهستانی ایران توسط قهرمان خستگی ناپذیر مسجدسلیمان

رویش زاگرس: فتح قله دماوند توسط قهرمان خستگی ناپذیر مسجدسلیمان. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حسین عالی محمدی رکوردار ارزنده مسجدسلیمانی موفق شد در دو مرحله قله بزرگ دماوند را فتح و پرچم مسجدسلیمان را به اهتزاز درآورد. عالی محمدی در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس گفت: صعود به دماوند در دو مرحله […]

رویش زاگرس: فتح قله دماوند توسط قهرمان خستگی ناپذیر مسجدسلیمان. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس حسین عالی محمدی رکوردار ارزنده مسجدسلیمانی موفق شد در دو مرحله قله بزرگ دماوند را فتح و پرچم مسجدسلیمان را به اهتزاز درآورد. عالی محمدی در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس گفت: صعود به دماوند در دو مرحله صورت گرفت که مرحله اول ۳ ساعت و مرحله دوم نیز حدود ۷ ساعت طول کشید. وی در بخش دیگری از سخنان خود از حمایت های دکتر داودی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان تشکر و قدردانی نمود و گفت: در صورت حمایت همچنان این آمادگی را داردرکوردهای تازه ای را به نام مسجدسلیمان به ثبت برسانم.

قله دماوند به عنوان بلندترین قله آتشفشانی قاره آسیا است، همچنین به عنوان بلندترین قله در کوهستان های ایران و خاورمیانه محسوب می شود. دارای ارتفاعی برابر با ۵ هزار متر است که همین مورد باعث رسیدن دمای قله دماوند در تابستان ها به صفر درجه و در زمستان ها به ۶۰ درجه زیر صفر است. این کوه در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان نخستین اثر طبیعی ایران در فهرست آثار ملی ثبت گردیده و از سال ۱۳۸۱ نیز به‌عنوان اثر طبیعی ملی جزو مناطق چهارگانه با ارزش در حفاظت از محیط زیست قرار گرفته است. کوه دماوند از زمان های گذاشته نماد عظمت و شکوه بوده و در ادبیات و تاریخ کشورمان نقش پررنگی داشته است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=50269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.