• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
2

زنگ هشدار به صدا درآمد
فوری| شناسایی ۱ مورد کرونای دلتا در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 50193
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>زنگ هشدار به صدا درآمد</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>فوری| شناسایی ۱ مورد کرونای دلتا در مسجدسلیمان</span>

رویش زاگرس: دکتر فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  با بیماریابی فعال، رهگیری موارد مشکوک به بیماری، با تایید انیستیتو پاستور تهران، از میان نمونه های ارسالی، جواب تست قطعی ۱۰ نفر به کرونای جهش یافته دلتا محرز شد. از این ۱۰ مورد: ۳ مورد در اهواز، ۱ مورد مسجدسلیمان، ۱ مورد […]

رویش زاگرس: دکتر فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور  با بیماریابی فعال، رهگیری موارد مشکوک به بیماری، با تایید انیستیتو پاستور تهران، از میان نمونه های ارسالی، جواب تست قطعی ۱۰ نفر به کرونای جهش یافته دلتا محرز شد. از این ۱۰ مورد: ۳ مورد در اهواز، ۱ مورد مسجدسلیمان، ۱ مورد ایذه، ۱ مورد رامهرمز، ۱ مورد ماهشهر شناسایی شده اند و ۳ مورد از اتباع کشور عراق هم در آزمایشگاه مرزی شلمچه شناسایی شدند که از ورود این افراد با کشور جلوگیری به عمل آمد. همچنین اولین موردی که شناسایی شد از اتباع یکی از کشورهای شرقی بوده که وارد استان شده بود. تمامی این ۷ نفری که در استان شناسایی شده اند تحت مراقبت هستند و از تمامی اعضای خانواده و افرادی که با این بیماران در ارتباط بوده اند تست کرونا گرفته شده و تا مشخص شدن جواب نمونه، در قرنطینه قرار گرفته اند.

دکتر شایسته شمی پور مدیر بهداشت و درمان مسجدسلیمان نیز در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس با تائید مثبت شدن کرونای دلتا یک نفر در مسجدسلیمان گفت: با توجه به اهمیت بالای موضوع و خطری که شیوع این ویروس،شهرستان را تهدید می کند نیاز است اقدامات مداخله ای و پیش گیرانه ی فوری انجام شود و محدودیت ها به صورت تشدید یافته اجرا شوند. وی تاکید کرد هرگونه ازدحام به خصوص در برگزاری مراسمات می‌تواند کانون پر خطر انتقال بیماری کرونا باشد.

دکتر شمی پور با بیان این‌که مدافعان سلامت تا‌کنون در مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشته‌اند افزود: مقابله با کرونا و قطع زنجیره انتقال بیماری به همبستگی و رعایت مسئولیت اجتماعی نیاز دارد و از همه مردم عزیز خواهشمندم با رعایت محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی از شیوع بیشتر این بیماری جلوگیری کرده و با مدافعان سلامت همراهی کنند.

قدرت سرایت این ویروس بیشتر از نمونه های قبلی است و ضروری است مردم ترددهای بیرون از خانه را به شدت محدود کنند و از شرکت در هرگونه تجمع و مراسمات گروهی و خانوادگی پرهیز کنند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=50193

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.