• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
2

جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه، آموزش و پرورش و امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد

  • کد خبر : 50148
  • ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۳
جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه، آموزش و پرورش و امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد

رویش زاگرس: جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه، آموزش و پرورش و امر به معروف و نهی از منکر با محوریت جشنواره مفلحون برگزار و به بحث و بررسی عملکرد این کمیته در سال تحصیلی گذشته و برنامه ریزی جهت سال تحصیلی پیش رو پرداختند. شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس هوشنگ فردی پور […]

رویش زاگرس: جلسه کمیته همکاری های حوزه علمیه، آموزش و پرورش و امر به معروف و نهی از منکر با محوریت جشنواره مفلحون برگزار و به بحث و بررسی عملکرد این کمیته در سال تحصیلی گذشته و برنامه ریزی جهت سال تحصیلی پیش رو پرداختند. شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس هوشنگ فردی پور سرپرست اداره آموزش و پرورش مسجدسلیمان در سخنانی اظهار کرد: آموزش و پرورش و حوزه علمیه در کنار هم با هم افزایی پتانسیل های موجود خود، قطعا می توانند مثمر تمر و اثرگذارتر عمل کنند.
فردی پور با اشاره به شرایط امروز و ایراد هجمه ها و شبهات در فضای مجازی و حقیقی جامعه علی الخصوص جامعه دانش آموزی، گفت : مقابله با این شبهات نیاز به تعامل حوزه علمیه و آموزش و پرورش دارد.
سرپرست آموزش و پرورش مسجدسلیمان، همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه را در راستای “سند تحول بنیادین آموزش و پرورش” دانست. وی با ارائه نمونه هایی از همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه شهرستان در گذشته، ابراز امیدواری کرد: بیش از پیش شاهد همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه باشیم.
علی عیدیوندی معاون پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مسجدسلیمان  نیز  نقشه راه معلمان و فرهنگیان را سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و به نمونه هایی از عملکرد معاونت پرورشی و تربیت بدنی بر اساس سند تحول بنیادین با کمک حوزه علمیه شهرستان در قبل و بعد از شیوع بیماری کرونا مانند: برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز، اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور با همکاری سپاه ناحیه مسجدسلیمان، بزرگداشت و گرامی داشت ایام الله، برگزاری نماز جماعت در مدارس، همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان، برگزاری نشست های بصیرتی با حضور مبلغین از سایر نقاط کشور و روحانیون شهرستان، برگزاری جلسات خانواده مطهر و برگزاری سالروز شهادت شهید بهنام محمدی پرداخت.

 حجت الاسلام سیداحمدی امام جمعه شهرستان مسجدسلیمان نیز با تسلیت ایام شهادت حضرت امام جواد(ع) گفت: حوزه های علمیه شهرستان مسجدسلیمان همواره منشاء خیرات برکات برای شهرستان مسجدسلیمان بوده اند. وی ادامه داد: در دوره دفاع مقدس یک پنجم طلاب حوزه علمیه شهرستان مسجدسلیمان به شهادت رسدند و حوزه علمیه مسجدسلیمان، خمس خود را به انقلاب تقدیم کرد.
امام جمعه مسجدسلیمان گفت: فعالیت های بسیار خوبی در سطح مدارس شهرستان انجام می شود و در آموزش و پرورش از ظرفیت همکاری دو نهاد به خوبی استفاده شده و ان شاءالله با برنامه ریزی ، (این روند) بهتر گردد. وی فرهنگیان را بازوان توانمند روحانیون در مساجد دانست و گفت: ان شاءالله با همدلی و صمیمیت بتوانیم از این مسیری که امام و شهدا ترسیم کرده و به دست ما دادند به خوبی محافظت نماییم…
در ادامه این جلسه حجت الاسلام علی قندعلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مسجدسلیمان به ارائه عملکرد همکاری های سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان و آموزش و پرورش مسجدسلیمان پرداخت.
قندعلی گفت: در حال حاضر ۳ مدرسه صدرا در سطح شهرستان فعالیت دارند که ان شاءالله امسال بتوانیم با کسب مجوز، چهارمین آموزشگاه صدرا را در شهرستان راه اندازی نماییم. وی همچنین خواهان راه اندازی کانون نخبگان دانش آموزی شهرستان گردید.
حجت الاسلام رئیسی نیزبه اهمیت نقش معلم در سنین دبستان پرداخت و با اشاره به کلام مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) که معلمان را افسران پیشرفت کشور نامیده اند به تقدیر از عملکرد دارالقرآن امام علی(ع) و مدیریت دارالقرآن پرداخت. در پایان حجت الاسلام حسین پور مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی شهرستان نیز یکی از دغدغه های این نهاد را کار با دانش آموزان دانست. وی از ارتباط مستمر حوزه علمیه و دانش آموزان بعنوان عامل بازدارنده بسیاری از آسیب های اجتماعی یاد کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=50148

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.