• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
3

توجه توجه؛ صدایی که هم اکنون می‌شنوید اعلام خطر یا وضعیت قرمز است!
طی یک هفته گذشته سه نفر در مسجدسلیمان بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند

  • کد خبر : 50132
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>توجه توجه؛ صدایی که هم اکنون می‌شنوید اعلام خطر یا وضعیت قرمز است!</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>طی یک هفته گذشته سه نفر در مسجدسلیمان بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند</span>

رویش زاگرس/سعید مرادی: طی یک هفته گذشته سه نفر در مسجدسلیمان بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس آمار نگران کننده خودکشی در مسجدسلیمان جایگاه بحرانی این شهرستان را در میان دیگر شهرهای استان نشان می دهد. یک پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ما می […]

رویش زاگرس/سعید مرادی: طی یک هفته گذشته سه نفر در مسجدسلیمان بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس آمار نگران کننده خودکشی در مسجدسلیمان جایگاه بحرانی این شهرستان را در میان دیگر شهرهای استان نشان می دهد. یک پژوهشگر آسیب‌های اجتماعی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: دستگاه های اجرایی متولی آسیب های اجتماعی به خودکشی باید بتوانند از سطح ملی و دستگاه های همکار استانی برای کاهش این آسیب کمک بگیرند. وی ادامه داد:

خودکشی نتیجه انواع فشارهایی است که شهروندان در زندگی روزمره شان تجربه می‌کنند. زمانی که افراد این فشارها را غیرقابل‌تحمل تصور می‌کنند و یا در فائق آمدن بر آن‌ها احساس ناتوانی و درماندگی می‌کنند، برای رهائی از فشار، راه خودکشی را در پیش می‌گیرند.

وی تصریح کرد: این فشارها از شکافی ناشی می‌شوند که بین ایده‌ال ها(امیدها) و انتظارات، و همچنین بین انتظارات افراد و دستاوردها در زندگی مردم وجود دارد. شکاف مذکور در سال‌های اخیر به‌ واسطه عملکرد خرده نظام سیاسی به‌شدت افزایش یافته است و شهروندان نیز از این رهگذر، فشار شدیدی را متحمل شده‌اند. هرچند اختلالات روانی و افسردگی در بروز خودکشی نقش مهمی دارد اما مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، جغرافیایی و اقتصادی نیز فرد مستعد را به سمت خودکشی سوق می دهد.

اجرای برنامه‌های فقرزدایی، تلاش برای توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات و تسهیلات، عنایت بیش‌تر به عدالت در ابعاد گوناگون زندگی مردم، حساس سازی شهروندان و تلاش برای افزایش میزان احساس مسئولیت در قبال یکدیگر، تقویت سرمایه اجتماعی از طریق افزایش و تقویت سازمان‌های غیردولتی در زمینه‌های مختلف، آموزش مهارت‌های زندگی به اقشار گوناگون، آموزش مهارت های کنترل خشم و اجرای برنامه‌های متنوع با هدف افزایش نشاط اجتماعی از جمله مواردی است که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مجدداً و برای چندمین بار اعلام می کنیم که انتظار می رود نهادهای ذی‌ربط یک بانک اطلاعاتی ایجاد، و در نشستی با محوریت فرمانداری، بهزیستی، شبکه‌ ی بهداشت، روانشناسان، پزشکان و کارشناسان اورژانس اجتماعی(۱۲۳) و… حلقه ای ایجاد شود تا این آمار بررسی و طی ارزیابی اقدامات روان‌شناختی و جامعه شناختی بر روی قشر آسیب پذیر شناسایی شود. همچنین محققان، صاحب‌نظران و دستگاه‌های ذی‌ربط با مسئولیت و دخالت و حمایت شخص استاندار  و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی باید وارد عرصه شوند و برنامه‌ای جامع برای پیشگیری از خودکشی تنظیم و اجرا کنند.

لازم به ذکر است طی یک هفته گذشته یک مرد حدوداً  ۴۷ ساله، و دو جوان ۳۰ و۲۰ ساله در مسجدسلیمان بر اثر خودکشی جان خود را از دست دادند همچنین بر اساس اطلاعات رسیده به این پایگاه خبری در سال جدید دهها اقدام به خودکشی نیز در این شهرستان به وقوع پیوسته است…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=50132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.