• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
3

غرق شدن جوان ۳۴ ساله در رودخانه سد شهید عباسپور/گردشگری که به خانه بازنگشت/ آمار بالای غرق شدگی ها در سه ماه گذشته باید دغدغه مسئولان شهرستان باشد

  • کد خبر : 49670
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
غرق شدن جوان ۳۴ ساله در رودخانه سد شهید عباسپور/گردشگری که به خانه بازنگشت/ آمار بالای غرق شدگی ها در سه ماه گذشته باید دغدغه مسئولان شهرستان باشد

رویش زاگرس: در پی کسب خبر مبنی بر وقوع حادثه غرق شدن جوان ۳۴ ساله در رودخانه سد شهید عباسپور اندیکا عوامل امدادی شهرستان به محل حادثه اعزام که در نهایت توسط غواصان جسد این جوان از آب گرفته شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس این جوان ۳۴ ساله که از شهرستان جوانرود استان […]

رویش زاگرس: در پی کسب خبر مبنی بر وقوع حادثه غرق شدن جوان ۳۴ ساله در رودخانه سد شهید عباسپور اندیکا عوامل امدادی شهرستان به محل حادثه اعزام که در نهایت توسط غواصان جسد این جوان از آب گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس این جوان ۳۴ ساله که از شهرستان جوانرود استان کرمانشاه به شهرستان اندیکا جهت کار تجاری سفر کرده بود در رودخانه سد شهید عباسپور اندیکا (پل هامون) اقدام به شنا کردن کرد و متاسفانه در این رودخانه غرق و جان خود را از دست داد.

لازم به ذکر است افزایش دمای هوا در خوزستان باعث می‌شود تا در فصل گرما افراد بسیاری برای شنا کردن به اطراف سدها و رودخانه ها بروند و با توجه به شرایط موجود سالانه در شهرهای اندیکا، مسجدسلیمان و لالی افراد بسیاری به دلیل غرق شدن جان خود را از دست می دهند.

دستیابی به زمینه‌های لازم ایجاد ایمنی و رفع ‌دغدغه از شهروندان در خصوص چنین مواردی نیازمند همراهی و هم‌افزایی عمومی مردم و مسوولان است. پرداختن به موضوع غرق‌شدگی و آگاهش بخشی به افراد، مسافران و گردشگران باید بیش از پیش صورت پذیرد تا شاهد کاهش چشمگیر موضوع غرق‌شدگی باشیم. با توجه به آمار بالای غرق شدگی در این سه شهر این موضوع باید دغدغه مسئولان شهرستان باشد و برای پیشگیری از وقوع این بحران خانمان‌سوز، چاره‌ای اندیشیده شود. بحرانی که طی این سال ها خانواده‌های زیادی را عزادار کرده و بسیاری را به سینه خاک سپرده است.

در همه جای دنیا این قوانین از جمله نصب تابلوهای هشداری در اطراف آبراه‌ها سدها و دریاچه‌ها، استقرار ناجیان غریق و تجهیزات مربوطه در حاشیه سدها و دریاچه‌ها الزامی است و کارکنان مجموعه تفریحی آبی لازم است دوره‌های غریق نجات را در مراکز مورد تأیید فدراسیون نجات غریق بگذارنند.

همچنین نصب تابلو اسامی، تلفن و نشانی نزدیکترین مراکز درمانی، اورژانس، آتش نشانی و غیره در حاشیه رودخانه، سد و دریاچه الزامی است. استخرها و دریاچه‌های پارک های تفریحی باید دارای گارد محافظ به ارتفاع حداقل ۱۵۰ سانتی متر و حریم حداقل دو متر باشد.

لازم به ذکر است طی سه ماه گذشته بیش از ۵ نفر در شهرهای مسجدسلیمان، لالی و اندیکا دچار غرق شدگی شده و جان خود را از دست داده اند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=49670

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.