• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 3
2

با حضور ویدئوکنفرانس رئیس جمهور؛
فاز نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان افتتاح شد

  • کد خبر : 49634
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>با حضور ویدئوکنفرانس رئیس جمهور؛</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>فاز نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان افتتاح شد</span>

رویش زاگرس: خوزستان فاز نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان با حضور ویدئوکنفرانس رئیس جمهور افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان امروز (۳۰ اردیبهشت‌ماه) پس از پنج سال تلاش مهندسان ایرانی، تکمیل و با دستور حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد. بر اساس آنچه ظرفیت مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان […]

رویش زاگرس: خوزستان فاز نخست مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان با حضور ویدئوکنفرانس رئیس جمهور افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مجتمع صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان امروز (۳۰ اردیبهشت‌ماه) پس از پنج سال تلاش مهندسان ایرانی، تکمیل و با دستور حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

بر اساس آنچه ظرفیت مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اعلام شده است، این مجتمع با تولید روزانه ۳ هزار و ۲۵۰ تن اوره، سالیانه مبلغ ۲۶۸ میلیون دلار ارزآوری خواهد داشت. برای احداث این مجتمع پتروشیمی ۳۴ میلیون ساعت کار و ۵ هزار فرصت شغلی هنگام ساخت ایجاد شد و اکنون نیز با راه‌اندازی پتروشیمی مسجدسلیمان، یک هزار و ۵۰۰  نیروی دائمی مشغول به کار خواهند شد.

خوراک این مجتمع پتروشیمی، ۸۶۱ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در سال است و در نهایت ۶۸۰ هزار تن آمونیاک و یک میلیون و ۷۳ هزار تن اوره تولید خواهد کرد. این مجتمع پتروشیمی در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجدسلیمان قرار دارد. از نظر موقعیت جغرافیایی، این مجتمع پتروشیمی از طریق بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان به آب‌های آزاد بین‌المللی و از طریق راه آهن سراسری به ترکیه، اروپا و آسیای مرکزی دسترسی دارد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=49634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. درود درود درود
    بنده پس از ببش از بیست سال به یکی از بزرگترین آرزوهایم در این دنیا رسیدم که آغاز دوباره صنعت و اشتغال و رونق اقتصادی در مسجدسلیمان رو دیدم .
    خداوند به مسببین این اتفاق خوب در شهرمان خیر در این دنیا و جهان آخرت بدهد انشاالله.
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.