• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
1

شهردار مسجدسلیمان:
شهرداری مسجدسلیمان را با ۱۴۰ میلیارد بدهی تحویل گرفتم (بخش اول)

  • کد خبر : 48931
  • ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>شهردار مسجدسلیمان:</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>شهرداری مسجدسلیمان را با ۱۴۰ میلیارد بدهی تحویل گرفتم (بخش اول)</span>

شهرداری مسجدسلیمان را با ۱۴۰ میلیارد بدهی تحویل گرفتم/ اولویت کاری ام را تکمیل پروژه های نیمه تمام گذاشتم/ کارخانه سنگ شکن و آسفالت را تنها با صرفه جویی و حذف بسیاری از هزینه ها راه اندازی کردیم/ پس از رایزنی های فراوان و همکاری منابع طبیعی ۱۰ هکتار زمین در منطقه چشمه زالوک برای […]

شهرداری مسجدسلیمان را با ۱۴۰ میلیارد بدهی تحویل گرفتم/ اولویت کاری ام را تکمیل پروژه های نیمه تمام گذاشتم/ کارخانه سنگ شکن و آسفالت را تنها با صرفه جویی و حذف بسیاری از هزینه ها راه اندازی کردیم/ پس از رایزنی های فراوان و همکاری منابع طبیعی ۱۰ هکتار زمین در منطقه چشمه زالوک برای آرامستان جدید در نظر گرفته شد

رویش زاگرس: شهردار مسجدسلیمان به همراه تعدادی از مسئولان واحدهای شهرداری در نشستی اختصاصی با پایگاه خبری رویش زاگرس شرکت کرد. مهندس پیمان ملایی در این نشست که بیش از ۳ ساعت به طول انجامید بخشی از عملکرد سه ماهه خود را تشریح که به دلیل حجم بالای مطالب قسمت اول این گزارش را می خوانید.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس پیمان مولایی شهردار مسجدسلیمان در ابتدای سخنان خود با بیان این که ورود من به شهرداری مسجدسلیمان در شرایطی صورت گرفت که شهرداری با ۱۴۰ میلیارد بدهی و با محدودیت امکانات از جمله خرابی ماشین آلات عمرانی و خدماتی به همراه درآمد بسیار پائین مواجه بود و طبیعتاٌ اولویت اول اقدامات ما ساماندهی این وضعیت بود.

مولایی ادامه داد: اولویت اول ما تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله پارک ۵۰ هکتاری، پارک نمره۲، نفتون، شهدای گمنام، بی بی یان و… بود که با توجه به  پتانسیل شهرداری طی حدود ۱ ماه آن ها را ساماندهی کردیم. همچنین با صرفه جویی و حذف بسیاری از هزینه ها کارخانه سنگ شکن و آسفالت را نیز راه اندازی تا بتوانیم خدمات دهی به شهروندان در بخش هایی همچون آسفالت محلات را تسریع کنیم. وی ادامه داد: کارخانه سنگ شکن و آسفالت شهرداری پس از خرید قطعات مورد نیاز، توسط نیروهای داخلی راه اندازی شد که این مهم در موضوع کاهش هزینه های مالی شهرداری تاثیر بسزایی داشته است.

شهردار مسجدسلیمان با اشاره به تولید آسفالت در این کارخانه تصریح کرد: تولید روزانه کارخانه سنگ شکن با تناژ تولیدی ۱۰۰ تن در ساعت، و نیز روزانه به صورت میانگین ۷۰۰ تن تولید انجام می گیرد… مولایی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اقدامات ارزنده شورا و شهرداری را افتتاح پارک بزرگ ۵۰ هکتاری شهرداری در منطقه تمبی عنوان کرد و گفت: این پارک یکی از زیباترین و بزرگ ترین پارک های کوهستانی استان خوزستان محسوب می شود که از سال ۹۷ عملیات احداث آن آغاز و مدتی پیش با تلاش جهادی همکاران مان به بهره برداری رسید. وی ادامه داد: وجود سد تفریحی آبی، پارک‌موزه برق و همچنین قدمگاه امام رضا(ع) در کنار این پارک باعث جذب بیشتر شهروندان و گردشگران شده است. این پارک با احداث ۵ کیلومتر جاده سلامت و پارک کودک نصب برج‌های نوری،کاشت بیش از ۷ هزار نهال که ۱۱ هزار اصله نهال زیتون نیز از سوی ستاد برکت قرار است کاشته شود و ایجاد فضای سبز با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد و چهارصد میلیون تومان تقدیم مردم مسجدسلیمان گردید.

شهردار مسجدسلیمان با تشریح اقدامات انجام گرفته در این پروژه ادامه داد: این پارک با اعتباری بالغ بر ۶۴ میلیارد ریال با اجرای عملیات محوطه‌سازی و احداث بلوار معابر، احداث تأسیسات برق و تأمین روشنایی، احداث مخزن بتنی ۶۰۰ هزار لیتری به همراه نصب و راه اندازی بالغ بر ۱۰ کیلومتر تاسیسات آبیاری، احداث و تجهیز دریاچه‌ مصنوعی، احداث ۶ چشمه سرویس بهداشتی، نصب ست ورزشی و مبلمان پارکی، احداث جاده سلامت، احداث یک غرفه کافی‌شاپ، احداث و نصب ۴۳ عدد آلاچیق و احداث اتاقک حراست به مرحله اجرا و بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲۰هکتار از زمین های پارک جنگلی واقع در منطقه تمبی شهرستان گلگیر نیز از سوی منابع طبیعی به شهرداری مسجدسلیمان واگذار گردید.این واگذاری ها به جهت افزایش سرانه فضای سبز، توسعه مکان های تفریحی و گردشگری در شهرستان و رفاه حال شهروندان گرامی طی مراحلی به شهرداری مسجدسلیمان واگذار خواهد شد.

وی همچنین در ارتباط با  ۳پارک محله‌ای در مناطق کلگه، نفتون و نمره۲ که به بهره برداری رسید نیز اظهار کرد: پارک محله‌ای شهدای منطقه کلگه با مبلغ اعتبار۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیو۰ ریال که از سال ۹۷ آغاز گردیده و از جمله روند صورت گرفته شامل: تسطیح و احداث پیاده‌رو، جدولکاری معابر، رنگ‌آمیزی جداول، آماده‌سازی فضای‌سبز و ریختن خاک زراعی‌مناسب، نصب پایه روشنایی، نصب مبلمان پارکی، کاشت نهال و گلکاری اجرا گردید.

در پارک محله ای منطقه نفتون نیز با مبلغ اعتبار ۴ میلیارد ریال آغاز گردیده با آماده‌سازی فضای سبز و ریختن خاک زراعی، کاشت نهال و گلکاری، احداث و کف پوش گذاری پیاده‌رو، جدولکاری معابر، رنگ‌آمیزی جداول، نصب پایه روشنایی، نصب لوازم بازی کودکان و مبلمان پارکی به بهره بردرای رسید. همچنین پارک محله‌ای منطقه نمره۲ نیز از همان سال ۹۷ با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است که روند اجرایی آن با خاکبرداری، تسطیح و محوطه سازی، آماده سازی فضای سبز و ریختن خاک زراعی، احداث دیوار حائل، احداث و تجهیز زمین فوتبال ساحلی، کاشت نهال و گلکاری، احداث و کف پوش گذاری پیاده‌رو، جدولکاری معابر و رنگ‌آمیزی، نصب پایه روشنایی و تاسیسات برقی، نصب ست‌های ورزشی و مبلمان پارکی، نصب لوازم بازی کودکان بوده و در این زمینه احداث و تجهیز زمین فوتبال و والیبال ساحلی برای اولین بار در پارک نمره۲ توسط شهرداری مسجدسلیمان صورت گرفته است و امیدواریم این خدمات صادقانه مورد رضایت عموم شهروندان عزیز قرار گیرد. وی ادامه داد: همچنی به منظور زیباسازی منظر شهری و ساماندهی مبلمان شهری پس از تهیه تعداد ۴ عدد تابلو در پارک‌های گل نرگس، ریل وی، پارک گلستان بازارچشمه‌علی و پارک بی‌بیان نصب گردید .وی تصریح کرد: در صورت اخذ مصوبه کمیته نامگذاری شورای اسلامی شهر، تابلوی معرفی نام برخی از پارک‌ها و بوستان‌های محله‌ای و همچنین خیابان ها و محلات مختلف در سطح شهر مسجدسلیمان نیز که فاقد نام هستند، در اسرع وقت خریداری و نصب خواهند شد.

شهردار مسجدسلیمان اجرای سیستم لوله کشی آب بلوار هشت بنگله برای اولین بار، خرید و اجراء لوله کشی آب پارک شهدای گمنام بی بی یان به طول ۷۵۰ متر،خرید و اجرا سیستم لوله کشی گاز کارخانه آسفالت به طول ۶۵۰ متر، تعمیر هاپر دستگاه تریلی سیمی حمل زباله به جهت بهره برداری در واحد خدمات، اجرای آبنمای آبشار توف پارک ۱۱ هکتاری، اجرای لوله کشی آب ورودی دریاچه قایقرانی پارک ۵۰ هکتاری شهرداری به طول ۶۴۰ متر، نصب پمپ های پمپاژخانه دریاچه قایقرانی در مجاورت پل سواره به جهت انتقال آب به پارک شهرداری و آبگیری دریاچه قایقرانی را تنها بخشی از عملکرد واحد فضای سبز طی سه ماه گذشته بود که امیدوار هستی مورد توجه مردم قرار گرفته باشد…

 پیمان مولایی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با ضرورت احداث آرامستان جدید نیز گفت: یکی از موضوعاتی که ذهن برنامه ریزان و مدیران شهری را به خود معطوف ساخته بود، احداث آرامستان جدید بوده است. وی ادامه داد: رشد جمعیت شهری و افزایش تعداد متوفیان، مدت هاست که ظرفیت آرامستان های شهرستان را تکمیل کرده است به همین دلیل لزوم احداث آرامستان جدید در دستور ما قرار گرفت. ایشان با تاکید بر این که زمین آرامستان باید به لحاظ شرعی و محیط زیستی مشکلی نداشته باشد،گفت: پس از رایزنی های فراوان و همکاری منابع طبیعی ۱۰  هکتار زمین در منطقه چشمه زالوک در نظر گرفته شد که مجوزات لازم آن دریافت و اقدامات اولیه جهت احداث آرامستان جدید نیز آغاز شده است. وی گفت: از محاسن آرامستان جدید امکان توسعه آن است که پیش بینی شده است…

 مولایی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با وضعیت تاکسی رانی شهرستان نیز توضیحاتی ارائه داد: وی گفت: طی سه ماه گذشته با توجه به وضعیت بیماری کرونا طی چند مرحله تمامی تاکسی ها ضدعفونی و به رانندگان نیز ماسک رایگان اهداء گردید. همچنین طی بخشنامه ای به کلیه رانندگان اعلام شد بیشتر از ۳ نفر حق ندارند مسافر سوار کنند. همچنین برای اولین بار برای تمامی رانندگان تاکسی با هزینه شهرداری لباس فرم تهیه و با همکاری صندوق کارآفرینی مجهز به دستگاه کارتخوان شدند… ضمن آن که برای تمامی راننگان کارت شناسایی صادر گردید.بیش از ۳ هزار وانت را ساماندهی و سهمیه سوخت انان را نیز برقرار کردیم. همچنین با پیگیری های انجام شده از هفته آینده وضعیت بیمه رانندگان برقرار ضمن آن که بزودی تاکسی سرویس ها زیر نظر شهرداری قرار خواهند گرفت. وی با بیان این که تسنت کرونا برای تمامی رانندگان در حال انجام است گفت: به دلیل تمهیدات اندیشیده شده بحمدالله به جز دو سه نفر تمامی رانندگان در سلامت کامل به سر می برند….

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=48931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.