• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11756اخبار امروز : 3
2

خوزستان برای کنترل کرونای انگلیسی نیازمند قاطعیت و مشارکت همگانی است

  • کد خبر : 48731
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
خوزستان برای کنترل کرونای انگلیسی نیازمند قاطعیت و مشارکت همگانی است

 رویش زاگرس/محمدرضا مکوندی:هیولای کرونای انگلیسی خوزستان را در چنبره خود گرفته است. خوزستان وضعیت وخیمی را به تدریج می رود تجربه کند. حالا خوزستان در حال تبدیل به قم در پیک اول کرونا است. شاید مهم ترین دلیل گسترش کرونا در قم پنهان کاری مسئولین و پخش گزارش های کاذب از رسانه ملی و…بوده و […]

 رویش زاگرس/محمدرضا مکوندی:هیولای کرونای انگلیسی خوزستان را در چنبره خود گرفته است. خوزستان وضعیت وخیمی را به تدریج می رود تجربه کند. حالا خوزستان در حال تبدیل به قم در پیک اول کرونا است. شاید مهم ترین دلیل گسترش کرونا در قم پنهان کاری مسئولین و پخش گزارش های کاذب از رسانه ملی و…بوده و شد ان چیزی که نباید می شد. اگر چاره اندیشی جدی نشود؛ بعد از خوزستان استان های همجوار و سپس سراسر کشور این ویروس مرگبار را تجربه خواهند کرد. پاییز مرگبار و برگ ریزان انسانی در آستانه بهار؛ کرونا انگلیسی که حالا خوزستان را درگیرکرده است؛ نتیجه خدعه مسافران عراقی در تهیه و ارائه تست های جعلی کرونا است. در آستانه سال نو مردم خوزستان می روند که شوربخت ترین ایام سیاه را تجربه کنند.
حالا وقت دعوت و خواهش برای رعایت پروتکل های بهداشتی نیست. قاطعیت و جدیت لازم است در پس این قاطعیت برای کنترل این بیماری همه گیر یقینا نیات خیرخواهانه ای خواهد بود تا مردم درد کشیده خوزستان تلفات کمتری را بدهند. از استاندار عزبز جناب سلیمانی که اولویت اول خود را کنترل کرونا اعلام نموده و ستاد کرونای استان انتظار می رود:
۱_ایجاد جو (اجتماع هراسی) از خطر مرگبار کرونا انگلیسی در بین اقشارمختلف با تبلیغات وسیع و اعلام نظر پزشکان و کارشناسان درقالب مصاحبه و تشریح واقعیت ها به عنوان گروه مرجع جامعه؛ آگاهسازی عموم و….تا هرچه بیشتر مردم متوجه این بیماری مرگبارشوند.
۲_عزل قاطعانه روسای ادارات، نهادها و بانک هایی که در رعایت پروتکل های بهداشتی سهل انگاری دارند.
۳_یکی از موارد مهم پایداری کرونا در استان مراسمات عزا و عروسی است. لازم است بدون اغماض برای متولیان برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی حداقل ده میلیون تومان جریمه و حبس پیش بینی گردد. همچنین برای مهار تجمعات عزاداری و عروسی ها در سطح استان باید از سرمایه های اجتماعی یعنی بزرگان هر منطقه استمداد خواست و با تشریح وضعیت حاد کرونا و درخواست همکاری از بزرگان دارای نفوذ در بین طوایف و قبائل از برگزاری مراسمات جلوگیری کرد.
۴_تخصیص اعتبار برای خرید وتوزیع رایگان ماسک و ژل والکل برای اهالی استان مخصوصا اقشار محروم تحت پوشش نهادهای حمایتی
۵_تعطیلی قاطعانه هرگونه مراسم تجمعی دولتی و غیر دولتی
۶_جریمه حداقل ۲۰۰هزار تومانی خودروهایی که بدون توجه به هشدارهای بهداشتی در آرامستان ها تردد دارند و در صورت ارتکاب افزایش تصاعدی جرایم.
۷_اختصاص سهمیه فوق العاده واکسن به کلیه اقشار استان خوزستان توسط وزارت بهداشت.
۸_تعطیلی موقت پادگان های آموزشی استان و اعمال محدودیت شدید در تردد در زندان های استان و نیز مراکز آموزشی وقتی وضعیت شهرها قرمز است حتی کادر اداری مدارس نباید در محل کارحاضر ودورکاری کنند.
۹_پلمپ بدون اغماض مراکز تجاری و خدماتی به مدت دو هفته که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.
۱۰_ایجاد محدودیت در تحویل اجساد بیماران کرونایی و اخذ الزامات قانونی در دفن اجساد در نخستین ساعات بامدادی حداکثر تا ۷ صبح بدون حضور اقوام و.. حداکثر حضور ۶ نفر
۱۱_رعایت دقیق پروتکل های درمانی توسط شرکت های حمل و نقل هوایی و زمینی که هرازگاهی نادیده گرفته می شوند.
۱۲_استفاده از توان بسیج و ارتش در کمک به نیروی انتظامی و ستاد کرونا در نظارت بر رعایت موازین بهداشتی در اماکن عمومی و بازرسی از ادارات و کنترل آرامستان ها و وسایل نقلیه عمومی و…

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=48731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.