• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 1
1

رئیس نظام مهندسی شهرستان مسجدسلیمان طی پیامی روز مهندس را به جامعه مهندسی تبریک گفت

  • کد خبر : 48720
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
رئیس نظام مهندسی شهرستان مسجدسلیمان طی پیامی روز مهندس را به جامعه مهندسی تبریک گفت

رئیس نظام مهندسی شهرستان مسجدسلیمان طی پیامی روز مهندس را به جامعه مهندسی تبریک گفتند. مهندس محسن مهمدی کرتلایی ، رییس نظام مهندسی شهرستان مسجدسلیمان، در پیامی فرا رسیدن پنجم اسفند ماه، سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را به جامعه مهندسی تبریک گفت. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مسجدسلیمان، مهندس محسن […]

رئیس نظام مهندسی شهرستان مسجدسلیمان طی پیامی روز مهندس را به جامعه مهندسی تبریک گفتند. مهندس محسن مهمدی کرتلایی ، رییس نظام مهندسی شهرستان مسجدسلیمان، در پیامی فرا رسیدن پنجم اسفند ماه، سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس را به جامعه مهندسی تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مسجدسلیمان، مهندس محسن مهمدی کرتلایی در پیامی اظهار داشت: ‌مهندس کسی است که تلاش می کند که یک ساختار عملیاتی و عملی از مفهومی را ایجاد کند. از اینرو ملاحظات بسیاری بر روی کار مهندسی تأثیر دارند؛ که از آن دسته ملاحظات دقت بالا توانایی تحلیل کنش ها و وا کنش ها می باشد. یک مهندس موفق در بالا رفتن سطح زندگی بشر تاثیر بسزایی می گذارد. او با در نظر گرفتن قوانین و استفاده بجا از آنها و ترکیب موثر برخی از آنها قادر خواهد بود نیازهای اجرایی نسل بشر را با کیفیت مناسب و در کمترین زمان و با بالاترین بازده بر طرف سازد…

امروزه سازمان نظام مهندسی ساختمان در طول بیش ازدو دهه از عمر خود با مشارکت و عزم جدی مهندسان به ظرفیت و جایگاه ویژه ای در سطح جامعه دست یافته که صیانت و تثبیت این جایگاه در گرو اعتمادسازی و تقویت سرمایه های اجتماعی است که ارائه خدمات مهندسی واقعی و رعایت اخلاق حرفه ای راهکارهای اصلی در این راستا می باشند.

بی شک همراهی و همسویی سازمان بامراجع مرتبط در حوزه ساخت و ساز در اجرای برنامه ها ، موانع پیش روی در رعایت اصول فنی وبهره مندی همه ساختمان ها از خدمات مهندسی را از میان برداشته و با افزایش عمر مفید ساختمان و به حداقل رسیدن خسارت در هنگام بروز بلایای طبیعی ، به اهداف تعیین شده در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ضوابط شهرسازی دست خواهیم یافت.

اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مهندسین تلاشگر شهرستان و جامعه مهندسی استان و کشور، این روز سترگ و پرافتخار را به همه مهندسان متعهد ایران اسلامی به ویژه خانواده بزرگ سازمان نظام مهندسی استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان ،تبریک و تهنیت عرض نموده ، سربلندی،بهروزی و سعادت یکایک عزیزان را از دانای توانا خواهانم

دفتر نمایندگی شهرستان در یک سال گذشته، تمرکز عمده خود را بر ایجاد انسجام، تعامل و ایجاد فضایی پویا بین همکاران در جهت انجام فعالیت های حرفه ای و سازمانی – تسریع امور اداری و جلب رضایت اعضاء و همشهریان – ارتقا کیفیت ساخت و ساز -تلاش بی وقفه و خدمات رسانی در بخش بازسازی منازل آسیب دیده از زلزله تیر ماه ۹۸ بصورت داوطلبانه و ارایه خدمات مهندسی (طراحی و نظارت) با اعمال تخفیف ۸۰درصدی به همشهریان در این بخش بکار گرفت. که جا دارد از این اقدام جهادگونه همکاران عزیزم تشکر و قدردانی نمایم ، از جمله اقدامات نظام مهندسی شهرستان اجرایی نمودن طرح صدور دفترچه شناسنامه فنی ساختمان هاست که میتواند در آگاهی شهروندان از روند اجرای ساختمان و از کیفیت طراحی و ساخت ساختمان مطلع شوند و در سال آینده نیز درصدد آنیم که طرح مجریان ذیصلاح را برای ساختمان دارای اهمیت بالا اجرایی نماییم دراین طرح ساخت ساختمان ها توسط افراد و شرکت های دارای صلاحیت و مجوز ساخت از مراجع ذیصلاح صورت میگیرد .
در شهرستان اندیکا با توجه به طرح گازرسانی به منطقه ، همکاران بنده در حال ارائه خدمت در بخش بازرسی لوله کشی گاز منازل ،کارگاهها و … هستند که لازم است از همه شهروندان محترم این شهر نیز استدعا نمایم که بخاطر ایمنی و سلامت خود با بازرسان این سازمان همکاری نمایند .
در ادامه خدمات باارزش و جهادی همکارانم در مجموعه نظام مهندسی آماده هستیم در بخش احیا و بازسازی بافت فرسوده شهرستان مسجدسلیمان و با اعمال تخفیفات قابل توجه همانند طرح بازسازی مناطق آسیب دیده در زلزله در ارائه خدمات بتوانیم به همشهریان خود ادای دین نماییم .
لازم میدانم از تلاشهای دادستان سابق شهرستان جناب اسکندری و همچنین دادستان جدید جناب بن عباس در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز تشکر نمایم ، امید هست همه مسئولین با درک شرایط و زلزله خیزی شهرستان در انجام وظایف خود در این حوزه کوشا باشند .

پنجم اسفند ماه، روز مهندسی را در حالی گرامی می داریم که خود را متعهد به دفاع همه جانبه از حقوق تمامی مهندسان و ذینفعان اجتماعی این حرفه می دانیم و بر این باوریم با انسجام و خردمندی کلیه مهندسین خواهیم توانست مسئولیت های خطیر خود را به خوبی ایفا نموده و سربلند در برابر تاریخ و مردم عزیزمان باشیم ….

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=48720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.