• امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 11767اخبار امروز : 2
1

شماره جدید ماهنامه کهرنگ منتشر شد

  • کد خبر : 4709
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۷:۵۰

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- فرشید خدادادیان: سی و یکمین شماره ماهنامه کهرنگ به تاریخ آذر و دی ماه 1392 منتشر شد. این شماره از نشریه مذکور نیز در شصت و چهار صفحه، مطالب، اخبار، مقالات و مطالب ادبی و فرهنگی مختلف مرتبط با فرهنگ و تاریخ بختیاری را پوشش می دهد. مطلع این شماره از کهرنگ شعر زیبای “ایل بختیاری”از استاد عبدالعلی ادیب برومند […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- فرشید خدادادیان: سی و یکمین شماره ماهنامه کهرنگ به تاریخ آذر و دی ماه 1392 منتشر شد. این شماره از نشریه مذکور نیز در شصت و چهار صفحه، مطالب، اخبار، مقالات و مطالب ادبی و فرهنگی مختلف مرتبط با فرهنگ و تاریخ بختیاری را پوشش می دهد.

مطلع این شماره از کهرنگ شعر زیبای “ایل بختیاری”از استاد عبدالعلی ادیب برومند است؛”درود باد ز من ایل بختیاری را/خجسته مردم ایران پرست کاری را/درود باد به قومی که در حوادث دهر/به دست هموطنان داد،دست یاری را…”

در ادامه مطالب شماره جدید ماهنامه کهرنگ، دکتر اردشیر صالح پور در مقاله ای با بررسی”سوگنامه رسول”به بررسی ادبیات شکارگری بختیاری پرداخته و دکتر امیدوار عالی محمودی نیز در مقاله تحقیقی خود با عنوان”شاهنامه و خرده فرهنگ ها”به بررسی این موضوع پرداخته است. حسین و ظهراب مددی که هر دو از نام آوران و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و ادبیات بختیاری هستند در مقالاتی جداگانه”نمایش در فرهنگ بختیاری”و”مافه و مافه گه”را تحلیل و معرفی کرده اند.

“کلاه خسروانی در بختیاری”، عنوان مقاله تحقیقی آقای مصطفی علیزاده گل سفیدی است و پس از آن نیز دست آوردهای سفری از حمید جهانبخش را با عنوان”آسیاب”می خوانیم.

جهانبخش فرامرزی بابادی، آرمان موری احمدی، ناصر حسینی منجزی، دکتر اصغر شهبازی و تعدادی دیگر از نویسندگان و شعرای بختیاری، سایر مطالب منتشر شده در این شماره ماهنامه را ارائه نموده اند.

انتخاب قاسم سلیمانی دشتکی به استانداری استان چهارمحال و بختیاری، مهم ترین رویداد سیاسی جدید این استان است. قهرمان محمدی، سردبیر نشریه در گزارشی تحلیلی ضمن اشاره به انتصاب وی به عنوان سومین استاندار بومی چهارمحال و بختیاری طی سالیان گذشته، با بررسی ظرفیت های مختلف استان از جمله گردشگری، ابراز امیدواری کرده است:”روزی که دوره ی استانداری آقای سلیمانی در استان چهارمحال و بختیاری برای خدمتگذاری در سطوحی بالاتر پایان یافت، این سرزمین اهورایی و خورشیدی همچون نگینی درخشان بر تارک جاذبه های توریستی کشور عزیزمان ایران بدرخشد”

ماهنامه کهرنگ به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی داراب رئیسی و با سردبیری و مدیریت اجرایی قهرمان محمدی در اصفهان منتشر و در سراسر مناطق بختیاری نشین توزیع می شود و آقایان حسین صالحپور، عباس مرادی، حسین صالحی نیا و حبیب محمدی نیز دیگر اعضای هیئت مدیره آن هستند. طراحی و صفحه آرایی آن را نیز بهرام محمدی انجام می دهد.علاقمندان به ارتباط با این نشریه فرهنگی می توانند با شماره تلفن و دورنگار آن تماس بگیرند: 4418807-0311

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. باتشکر ویژه از تمام عوامل و دست اندر کاران این نشریه.بعنوان یک برادر کوچکتان پیشنهاد میکنم هرچند نشریه شما فرهنگی است اما پیش نیاز کار فرهنگی در یک منطقه غنی اما …..فقیر اپرداخت به دغدغه های روزمره مردم که معاش انهاست ضروری به نظر میرسد پس لطفا در خصوص بیکاری جوانان برومندش وراه های اشتغالزایی و وضعیت اسفبار بهداشت ودر مان و تجهیزات پزشکی کوهرنگ را هم بصورت علمی واماری انعکاس دهید چون این قوم بااصالت شایسته بهترینها هستند نه کمترین امکانات زندگی که نوعی توهین به انهاست

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.