• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

لزوم تشدید نظارت‌ها در کنار تقویت حس مسوولیت‌پذیری شهروندان/ لزوم اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مغازه‌ها/ در حال حاضر حدود۵۰ نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن بستری هستند/ طی هفته گذشته ۶ نفر بر اثر کرونا در مسجدسلیمان جان خود را از دست داده اند

  • کد خبر : 47020
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

رویش زاگرس/سعید مرادی: در شرایطی که شهرستان مسجدسلیمان از نظر آمار مبتلایان به کرونا، تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از آن در وضعیت قرمز قرار گرفته است، لزوم تشدید نظارت‌ها در کنار تقویت حس مسوولیت‌پذیری شهروندان بیش از گذشته احساس می شود. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس علیرغم افزایش بخش های ایزوله هر روز […]

رویش زاگرس/سعید مرادی: در شرایطی که شهرستان مسجدسلیمان از نظر آمار مبتلایان به کرونا، تعداد بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از آن در وضعیت قرمز قرار گرفته است، لزوم تشدید نظارت‌ها در کنار تقویت حس مسوولیت‌پذیری شهروندان بیش از گذشته احساس می شود. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس علیرغم افزایش بخش های ایزوله هر روز شاهد افزایش بیماران کرونایی و مراجعه آنان به بیمارستان ۲۲ بهمن به عنوان تنها بیمارستانی که بیماران کرونایی را پذیرش می کند هستیم.

وضعیت پیش آمده می طلبد مسئولان تصمیم گیرنده سریعاً اقدامات جدی تری را مصوب و به مرحله اجرا بگذارند و تا آن زمان ضروری ست شهرداری با همکاری دیگر دستگاهها به منظور مهار این ویروس با جدیت بیشتری پاکسازی، شستشو و ضدعفونی کانال‌ها و معابر عمومی را از سر بگیرد… یکی از کارشناسان بهداشت در گفتگو با پایگاه خبری رویش زاگرس عروسی ها، مهمانی‌ها و مراسم عزا و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این مراسم ها را اصلی ترین دلیل شیوع گسترده کرونا در شهرستان مسجدسلیمان خواند و گفت مردم باید بپذیرند در موج جدید، این ویروس پیر و جوان نمی شناسد و کرونا بی رحمانه دارد قربانی می گیرد.

وی ادامه داد: آژیر قرمز در شهرستان به صدا در آمده است و متاسفانه هر روز شاهد افزایش بیماران مبتلا به کرونا هستیم. وی با بیان این که مدافعان سلامت در حال فرسوده شدن هستند و در صورت تداوم این وضعیت عواقب وحشتناکی گریبان گیر مردم خواهد شد.

دکتر شایسته شمی پور سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مسجدسلیمان نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بنابر دستورالعمل های صادر شده مدیران ادارات  موظف شده اند از ورود افراد بدون ماسک و دستکش به کلیه ادارات این شهرستان جلوگیری کنند همچنین مجدداً از مردم خواهش می کنیم به دلیل وضعیت حاد پیش امده از ورود به آرمستان‌ها خودداری کنند. وی همچنین به لزوم اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و مغازه‌ها تاکید و تصریح کرد: در این رابطه نیز یک تیم با همکاری اداره صمت، اتاق بازرگانی، اماکن، نیروی انتظامی و با محوریت بازرسی فرمانداری تشکیل شده و به صورت مرتب از مغازه‌ها بازدید به عمل می‌آورند و چنانچه واحد صنفی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند بالافاصله آن واحد پلمب می‌شود.

شمی پور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه برخی از مردم رعایت نکات بهداشتی اعلام شده را رعایت نمی‌کنند و بدون ماسک و دستکش در خیابان‌های شهر تردد دارند و هشدارها را جدی نمی‌گیرند بنابراین از مردم انتظار می‌رود بحث رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس در حال حاضر حدود ۵۰ نفر در بیمارستان ۲۲ بهمن بستری هستند. همچنین طی هفته گذشته ۶ نفر (۴ مرد و ۲ زن) نیز بر اثر کرونا در این شهرستان جان خود را ازدست داده اند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۳۸۹۰ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه ۲۵۲ تن نیز به دلیل این بیماری جان باختند. دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۷ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳ هزار و ۸۹۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۶۶۱ نفر از آنها بستری شدند.

لاری همچنین ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۳۷۵ نفر رسید. لاری همچنین در توضیح استان های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان های هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=47020

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.