• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

به زودی، مجله «تا –راز» به سردبیری رامین یوسفی منتشر می شود

  • کد خبر : 4682
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶

به زودی مجله «تا – راز» به سردبیری رامین یوسفی، شاعر و پژوهشگر بختیاری منتشر می شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، رامین یوسفی با اعلام این خبر، افزود:نخستین شماره ی گاهنامه ی «تا- راز» به سردبیری اینجانب و زیر نظر شورای نویسندگان در بهار ۱۳۹۳ منتشر خواهد شد و در اختیار […]

به زودی مجله «تا – راز» به سردبیری رامین یوسفی، شاعر و پژوهشگر بختیاری منتشر می شود. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، رامین یوسفی با اعلام این خبر، افزود:نخستین شماره ی گاهنامه ی «تا- راز» به سردبیری اینجانب و زیر نظر شورای نویسندگان در بهار ۱۳۹۳ منتشر خواهد شد و در اختیار علاقمندان فرهنک و هنر و تاریخ قرار خواهد گرفت.

رامین یوسفی افزود: سعی شده است که خواننده با خوانش مطالب اهل فن، با دستی پر از این گاهنامه بازگردد. مصاحبه با مورخان، ادیبان، نوازندگان و خوانندگان، بررسی وضعیت معماری ایران خاصه منطقه زاگرس و نیز چاپ آثار مانای شاعران و داستان نویسان کشور تنها قسمتی ست که «تا – راز» در اختیار خوانندگانش قرار می دهد.

این پژوهشگر بختیاری اظهار داشت: گروه نویسندگان «تا- راز» از همین ابتدا این قول را به علاقمندان می دهند که بدون وابستگی ها و گرایشات و تعلقات خاطر به گروهی خاص، و متناسب با موازین جراید و نشریات کشوری بنا را بر آن گذارند که صرفاً به موضوعات یادآوری شده بپردازند.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان، رامین یوسفی از شاعران و پژوهشگران بختیاری شهر نفتخیز مسجدسلیمان استان خوزستان است. تحصیلات دانشگاهی وی در رشته زبان وادبیات فارسی بوده و هم اکنون مدرس ادبیات در دبیرستان های استان البرز است. وی در اواخر دهه ۶۰ به عنوان معلم عشایری در منطقه بختیاری مشغول به خدمت بود و بخشی از اشعار وی بازتاب تجارب اجتماعی وی در بختیاری است. وی در سال ۱۳۸۸ در نامه ای به مسئولان فرهنگی کشور خواستار تدریس گویش بختیاری و گروه زبان های لری در دانشگاه ها و دبیرستان ها شده بود. گزیده اشعار وی با عنوان «ترجمه سکوت» منتشر شده است. همچنین تاکنون دو اثر پژوهشی از وی با عنوان «ترانه های پارسوماش؛ پژوهش در شعر خوزستان» و « پژوهشی در دی بنال های بختیاری؛ ترانه های مردم زاگرس نشین» منتشر شده اند.

گفتنی است «تاراز» نام کوهی در منطقه بختیاری است که الهام بخش شاعران و ترانه سرایان بختیاری بوده است و رامین یوسفی با اضافه کردن یک خط تیره در بین دو جزء این واژه و برساختن عبارت «تا – راز» به عنوان نام مجله خود، به امکان خوانشی معنوی از جغرافیای بختیاری اشاره کرده است.

منبع/ايبنانيوز

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. بادرود بر شیرمردی ازتبار زاگرس نشینان و اندیشمندی از دیار خوبان استاد عزیزم آقای یوسفی،هیچگاه تدریس فوق العاده آنجناب را در دبیرستان سینا فراموش نخواهم کرد و اخلاق نیکویتان را.موفق باشید.

  2. بادرودفراوان ،یافته هاودانسته هایی که از دانش گذشتگان باستانی ایران فراهم آورده ایدبه دریایی از اطلاعات دسترسی پیداکرده اید که راهگشاوسرنخ رسیدن به معنای(چم)بسیاری ازواژگانی باشد که حتی درفرهنگ لغت ها معتبر هم درست وواقعی معنا نشده اندشماراکسی می توانم بدانم که معنای دقیق واژگانی مانند:نونددرشعر:بیاوردضحاک راچون نوند/بمازندران وبکردش ببند.درفارسی اسب تندرو است درحالی که اسب رام واست وبه بند کردن «نُووند»درزبان بختیاری کاری رستمی است. دیگر واژه«مکیس» دربیتی ازنشانه زنی سیاوش که به کسی تعارف نکرده است،همان «مُکیش»بختیاری خودمان است،راباشونداستادانه درنگاه ادیبان ومتن ادبیات امروزی جایگزین نماییدوکلی کلمه های دیگر…

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.