• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ادبی مقاومت در مسجدسلیمان برگزار شد+ تصاویر

  • کد خبر : 46731
  • ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶

رویش زاگرس: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ادبی مقاومت در مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مراسم اختتامیه اولین جشنواره ادبی مقاومت با حضور اردوان قنبری معاون فرماندار مسجدسلیمان، سرهنگ رحیمی حسینی فرمانده سپاه مسجدسلیمان، حمید حیدری سورشجانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان به همراه جمعی از هنرمندان با رعایت فاصله […]

رویش زاگرس: مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ادبی مقاومت در مسجدسلیمان برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس مراسم اختتامیه اولین جشنواره ادبی مقاومت با حضور اردوان قنبری معاون فرماندار مسجدسلیمان، سرهنگ رحیمی حسینی فرمانده سپاه مسجدسلیمان، حمید حیدری سورشجانی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجدسلیمان به همراه جمعی از هنرمندان با رعایت فاصله گزاری اجتماعی در فرهنگسرای جوان این شهرستان برگزار شد.

حمید حیدری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: ما در دنیایی از واژگان به سر می بریم… واژگانی که زندگی می کنند، زندگی می دهند و یا زندگی می گیرند…راه می روند، یا از راه باز می دارند… می خندند و می خندانند و یا از خنده باز می دارند.. گریه می کنند و یا به گریه وا می دارند..نفس می کشند و یا نفس می گیرند… واژگانی همچون: جنگ و صلح، مملو از انرژی مثبت و یا انرژی منفی…اما آیا همیشه واژه صلح مثبت است و پر انرژی؟..اگر صلحی باشد از روی ترس و وحشت، جی؟
آیا واژه جنگ همیشه نفرت انگیز و زیاده خواهی؟اگر برای حفظ جان،شرف، دین، وطن و ناموس باشد چی، بازهم واژه ای است نفرت انگیز ..؟
اینجاست که واژه دیگری پا به میدان عمل و مبارزه می گذارد؛واژه دفاع مقدس..واژه ایی که صلحش از روی شجاعت است و در اوج نقطه قدرت و جنگش از روی شهامت است و فقط در جهت جلوگیری از زیاده خواهی …واژه ایی که گاه هجومی وگاه دفاعی با دیرینه ایی در ادبیات این مرز و بوم به ویژه در ابیات حماسی شاهنامه، واژه ای که در دوران هشت سال دفاع مقدس، شکل کامل تر و عینی تری به خود گرفت…پس بر اصحاب فرهنگ، هنر و ادبیات است که بر حفظ و اشاعه این دلاور مردی ها به نسل های آینده در قالب ابزار فرهنگ و هنر کوشش نمایند…به همین منظور اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان بسیج هنرمندان شهرستان،انجمن های شعر و قلم شهرستان بر آن شدیم که نخستین جشنواره ادبی مقاومت را در قالب شعر و داستان کوتاه برگزار نماییم که شکر خدا امروز شاهد برگزاری مراسم اختتامیه آن هستیم….

اردوان قنبری معاون فرماندار مسجدسلیمان نیز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع ما در مقابل دژخیم بود.وی ادامه داد: جنگ در هیچ آئینی مقدس نیست مگر جنگ با کفار و دفاع مشروع و به همین دلیل است که جنگ هشت ساله با عراق دفاع مقدس نامید هشده است. وی با بیان این که جنگ برای مردم ما به پایان نرسیده است گفت: تحریم ها، حملات تروریستی و … نشان می دهد با پایان جنگ ایران و عراق، جنگ برای ملت ایران همچنان ادامه دارد. قنبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: تلفیق تاریخ و دانش اگر با حقیقت پیوند بخورد کاری ماندگار خواهد شد همچون واقعه عظیم کربلا که قابلیت تحریف ندارد. معاون فرماندار مسجدسلیمان گفت: اهل قلم و هنر زبان گویای مردم هستند که باید جنبه های پنهان هر واقعه ای را بهتر به مردم نشان بدهند. وی ادامه داد:نیاز داریم نسل های بعدی بدانند چه خطراتی را پشت سرگذاشته ایم تا امروز به این آسودگی رسیده ایم و ادعای استقلال و آزادی را داریم…

سرهنگ رحیمی حسینی فرمانده سپاه مسجدسلیمان نیز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: گاهی یک بیت شعر یا یک داستان کوتاه می تواند یک دنیا معرفت را آموزش دهد. به ویژه در زمین هدفاع مقدس و حماسه آفرینی های جوانان. وی ادامه داد: برای یک عملیات دفاع مقدس می توان هزاران کتاب نوشت تا نسل های بعدی بهتر با جانفشانی های جوانان این مرز و بوم آشنا شوند. سرهنگ حسینی ادامه داد: اگر شاهنامه اینچنین مورد استقبال قرار می گیرد به دلیل هنر فردوسی در سرودن اشعار حماسی ست که این مانایی را برای شخصیت های شاهنامه خلق کرد .وی گفت: در دفاع مقدس پهلوانانی از نوجوان ۱۳ ساله تا پیرمرد ۸۵ ساله حضور داشت که حماسه ها خلق کردند که باید توسط شاعران و نویسندگان به آنان پرداخته شود. وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره ابراز امیدواری کرد بتوان جشنواره ی دفاع مقدس را در بعد کلان کشوری در این شهرستان برگزار کرد…

کهزاد حبیبی مسئول بسیج هنرمندان نیز در سخنانی با بیان این که به فرموده حضرت امام (ره) جنگ هم نعمت بود و هم خساراتی را به همراه داشت. وی با بیان این که در دوران دفاع مقدس مسجدسلیمان نیز گوشه ای از جنگ بود و می طلبد موزه جنگ در این شهرستان احداث شود از همه مسئولان خواست برای حفظ آثار و میراث این شهرستان در دوران دفاع مقدس مقدمات احداث موزه دفاع مقدس را در دستور کار خود قرار دهند.

لازم به ذکر در این مراسم هابیل موسوی، جاوید قبادی، رحیم جلیلی، ابراهیم شهنی، بهرام بابادی، محمدرضا بابادی، رضا سلیمانی به شعرخوانی پرداختند. همچنین خانم حافظی داستان کوتاهی را ارائه نمود. در پایان پس از شعر خوانی و خوانش داستان های برگزیده،از تعدادی برگزیدگان بخش های شعر و داستان به واسطه اهداء لوح تقدیر و هدایایی فرهنگی تقدیر به عمل آمد..

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=46731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.