• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11755اخبار امروز : 2
1

ملی حفاری را به سرنوشت نیشکر هفت تپه دچار نکنید!
ایجاد اشتغال پیشکش خودتان! در شرایط فعلی هیچ عملی بالاتر از حفظ سفره کارگران و اشتغال نیست

  • کد خبر : 46086
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
<span style='font-family:Tahoma, Geneva, sans-serif;font-stretch:normal;font-size:9px;color:#666666' title=''>ملی حفاری را به سرنوشت نیشکر هفت تپه دچار نکنید!</span><br><span style='font-family:ST;font-size:14px' title=''>ایجاد اشتغال پیشکش خودتان! در شرایط فعلی هیچ عملی بالاتر از حفظ سفره کارگران و اشتغال نیست</span>

رویش زاگرس/محمدرضا مکوندی: خبرها حکایت از تلاش برای واگذاری بزرگ ترین شرکت صنعت حفاری کشور است.نفت-آنلاین، مهر نوشت: پنجم مرداد ماه نامه‌ای از سازمان خصوصی‌سازی بیرون آمد که نشان می‌داد وزارت اقتصاد در تدارک آماده‌سازی ملی حفاری برای خصوصی‌سازی است. ️این نامه می‌گوید شرکت ملی حفاری طی مصوبه هیئت عالی واگذاری مورخ یک اردیبهشت ۹۹ […]

رویش زاگرس/محمدرضا مکوندی: خبرها حکایت از تلاش برای واگذاری بزرگ ترین شرکت صنعت حفاری کشور است.نفت-آنلاین، مهر نوشت: پنجم مرداد ماه نامه‌ای از سازمان خصوصی‌سازی بیرون آمد که نشان می‌داد وزارت اقتصاد در تدارک آماده‌سازی ملی حفاری برای خصوصی‌سازی است.
️این نامه می‌گوید شرکت ملی حفاری طی مصوبه هیئت عالی واگذاری مورخ یک اردیبهشت ۹۹ در ردیف شرکت‌هایی قرار گرفته که باید واگذار شوند. در این نامه ذکر شده بر اساس بند «ب» ماده ۲۵ قانون برنامه ششم توسعه، همه اتفاقات این شرکت اعم از جابجایی هیئت‌ مدیره و اموال، اخذ تسهیلات و … باید با مجوز سازمان خصوصی‌سازی باشد.
️با توجه به این موضوع نیز معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی گفت: فرآیند خصوصی سازی شرکت ملی حفاری مطابق روال معمول از طریق سازمان خصوصی سازی پیگیری می شود و وزارت نفت مخالفتی با این خصوصی سازی ندارد.
پیگیری های وزارت نفت برای واگذاری شرکت ملی حفاری با ظرفیت دهها هزار نیرو که ارتباط مستقیمی با معیشت خیل عظیمی از مردم خوزستان و بلکه از ارکان اساسی نبض اقتصاد این استان است و به دست حضرت امام (ره) تاسیس و نماد خودباوری و توانستن ایرانیان است، با توجه به عمده خصوصی سازی هایی که بعدا مشکل پیدا کرده است که نمونه بارز آن نیشکر هفت تپه است به حق نگرانی ایجاد کرده است. شاید از اهداف این واگذاری کاهش تصدی گری وزرات نفت، کوچک شدن پیکر این وزارت خانه، کاهش هزینه ها در شرایط فعلی تحریم ها و کاهش شدید درآمدهای این وزارت خانه که عمده مخارج کشور را به دوش می کشد بتوان استدلال کرد‌ اما وقتی کارنامه سازمان خصوصی سازی را مرور می کنیم خصوصی سازی ها نه تنها به توسعه بخش خصوصی واقعی و توسعه فضای سبز منجر نشده بلکه با واگذاری به غیر اهل فن و افراد مرتبط با رانت قدرت به قیمت های غیر واقعی موجب مخدوش شدن فضای اشتغال، افزایش بیکاری و کاهش بهره وری شده است.
واگذاری این شرکت مادر تخصصی در شرایط فعلی بیکاری روزافزون؛ به صلاح نیست و قطعا واکنش های زیادی به دنبال دارد.
فقط در یک صورت این واگذاری مقرون به صرفه دولت و صلاح کارکنان است که کل سهام این شرکت به کارکنان واگذار گردد و از هرگونه واگذاری به افراد حقیقی و حقوقی و شرکت های بی کفابت خصوصی جلوگیری شود. ایجاد اشتغال پیشکش خودتان! در شرایط فعلی هیچ عملی بالاتر از حفظ سفره کارگران و اشتغال نیست.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=46086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. خصوصی سازی کابوس کارگران است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.