• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

پرسپولیس قهرمانی اش را در مسجدسلیمان جشن گرفت/ پرسپولیس تهران۲ نفت مسجدسلیمان۱

  • کد خبر : 45731
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
پرسپولیس قهرمانی اش را در مسجدسلیمان جشن گرفت/ پرسپولیس تهران۲ نفت مسجدسلیمان۱

رویش زاگرس/یوسف خدامرادی: هفته بیست‌وششم لیگ برتر – استادیوم شهیدبهنام محمدی/ جمعه ۳ مردادماه ۹۹ – ساعت ۲۰:۴۵ نفت مسجدسلیمان ۱ – پرسپولیس تهران ۲ گل: حسین ابراهیمی (۷۱- پنالتی) برای نفت – علی علیپور (۳۹)، مهدی عبدی (۵۸) برای پرسپولیس داور: سیدرضا مهدوی کمک داوران: امیررضا آشور ماهانی و احد سلطانی اخطار: حامد نورمحمدی […]

رویش زاگرس/یوسف خدامرادی: هفته بیست‌وششم لیگ برتر – استادیوم شهیدبهنام محمدی/ جمعه ۳ مردادماه ۹۹ – ساعت ۲۰:۴۵
نفت مسجدسلیمان ۱ – پرسپولیس تهران ۲
گل: حسین ابراهیمی (۷۱- پنالتی) برای نفت – علی علیپور (۳۹)، مهدی عبدی (۵۸) برای پرسپولیس
داور: سیدرضا مهدوی
کمک داوران: امیررضا آشور ماهانی و احد سلطانی
اخطار: حامد نورمحمدی (نفت) – مهدی عبدی، کمال‌الدین کامیابی‌نیا، امیر روستایی (پرسپولیس)
بدون تماشاگر

نفت مسجدسلیمان: احمد گوهری، پیام ملکیان، حامد نورمحمدی، آرمان قاسمی، مجید عیدی، علیرضا علیزاده، صادق صادقی (۴۶- مهدی زبیدی)، سجاد جعفری، حسین ابراهیمی، احمدالجبوری (۶۱- امید سینگ) و میرهادی میرجوان (۸۱- محمدامین اسدی)
سرمربی: مهدی تارتار

پرسپولیس تهران: بوژیدار رادوشویچ، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی (۷۴- امید عالیشاه)، بشار رسن (۳+۹۰- امیرروستایی)، مهدی عبدی (۸۸- محمداحسان حسینی) و علی علیپور (۳+۹۰- سعید حسین‌پور)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

خلاصه بازی
بردن این مسابقه از دو جهت برای پرسپولیس اهمیت داشت؛ اول اینکه قهرمانی این تیم در لیگ نوزدهم را قطعی می‌کرد و دوم اینکه طلسم پیروز نشدن مقابل نفت مسجدسلیمان در تاریخ لیگ را می‌شکست. نفتی‌ها نیز که در استادیوم آزادی موفق به بردن پرسپولیس شده بودند، اصلا دوست نداشتند در زمین خودی به حریف تهرانی ببازند و با انگیزه تداوم رکورد نباختن در بازی‌های خانگی به مصاف صدرنشین لیگ رفتند.

در نیمه اول تیم پرسپولیس دقایق بیشتری نسبت به میزبان مالکیت توپ را در اختیار داشت و در دقیقه ۳۹ توسط علی علیپور موفق به گشودن دروازه نفت مسجدسلیمان شد. بازیکنان نفت هم اگرچه کمتر از تیم میهمان صاحب توپ بودند، اما در این نیمه ۲ فرصت عالی برای گلزنی داشتند که شوت زمینی دقیقه ۱۰ مجید عیدی با اختلاف اندکی از کنار دروازه پرسپولیس گذشت و در دقیقه ۲۵ ضربه دیدنی احمد الجبوری با واکنش مناسب رادوشویچ مهار شد تا نفتی‌ها با بدشانسی از رسیدن به گل محروم شوند.

نفت مسجدسلیمان نیمه دوم را با یک تعویض شروع کرد و برای جبران گل خورده به بازی سرعت بیشتری داد؛ ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها نیز با استفاده از فضاهای ایجاد شده در خط دفاعی میزبان، به دنبال رسیدن به گل دوم بودند تا پیروزی در این بازی را تضمین کنند. قرمزپوشان تهرانی در دقیقه ۵۸ روی صحنه‌ای که مدافعان نفت اعتقاد به آفساید داشتند، توسط مهدی عبدی به گل دوم رسیدند. شاگردان تارتار در دقیقه ۷۱ با ضربه پنالتی حسین ابراهیمی فاصله گل‌ها را کاهش دادند و در بیست دقیقه پایانی تلاش یاران نفت برای زدن گل مساوی ادامه یافت، اما حملات یاران میزبان ثمری نداشت و این بازی در نهایت با نتیجه ۲ بر یک به نفع پرسپولیس خاتمه یافت.

پرسپولیس با کسب این برد ۶۲ امتیازی شد و جشن قهرمانی گرفت. تیم نفت مسجدسلیمان هم با ۳۳ امتیاز در رده هشتم جدول باقی ماند.

شرح گل‌ها
۰-۱ (پرسپولیس): مهدی شیری با نفوذ به منطقه چپ خط دفاعی نفت مسجدسلیمان توپ را تیر دوم ارسال کرد و علی علیپور با یک ضربه سر محکم دروازه نفت را گشود.

۰-۲ (پرسپولیس): توپ در پشت خط دفاعی نفت مسجدسلیمان به مهدی عبدی رسید و در شرایطی که مدافعان نفت اعتقاد به آفساید داشتند، گل دوم پرسپولیس با ضربه زمینی عبدی به ثمر رسید.

۱-۲ (نفت): در پی برخورد توپ به دست جلال حسینی یک ضربه پنالتی به سود تیم نفت مسجدسلیمان اعلام شد و حسین ابراهیمی با شوت زمینی به مرکز دروازه پرسپولیس برای تیمش گلزنی کرد.

در حاشیه
* تعدادی از هواداران نفت مسجدسلیمان در یک هوای بسیار گرم از بالای ساختمان‌های مجاور ورزشگاه به تماشای بازی و تشویق تیم‌شان پرداختند.
* بازیکنان پرسپولیس و نفت حدود ۳۰ دقیقه قبل شروع بازی، برای گرم کردن بدن هایشان به زمین آمدند.
* یحیی گل‌محمدی قبل از شروع مسابقه به وسط زمین بازی رفت و به ارزیابی چمن ورزشگاه شهیدبهنام محمدی پرداخت.
* میثم نقی‌زاده از نفت مسجدسلیمان و شجاع خلیل‌زاده از پرسپولیس به‌دلیل محرومیت حق حضور در این بازی را نداشتند.
* ناظر بازی به بازیکنان ذخیره پرسپولیس برخلاف بازیکنان ذخیره میزبان، اجازه نشستن کنار نیمکت تیم خود را داد. البته پس از اعتراض کادر فنی نفت، نفرات ذخیره این تیم هم مجوز حضور کنار نیمکت را به دست آوردند.
* مهدی تارتار به رسم میهمان نوازی، قبل از شروع بازی سمت نیمکت پرسپولیس رفت و با اعضای کادر فنی این تیم خوش و بش کرد.
* سیدرضا مهدوی در دقیقه ۳۰ سوت خود را برای اعلام وقت استراحت بازیکنان دو تیم به صدا در آورد.
* داور میدان در اواسط نیمه اول به مهدی عبدی بازیکن جوان پرسپولیس تذکر شفاهی داد و پس از دقایقی این بازیکن را به‌دلیل انجام خطا با کارت زرد جریمه کرد.
* محمدحسین کنعانی‌زادگان در دقایق وقت تلف شده نیمه اول نسبت به آفساید اعلام شدن گل خود اعتراض کرد و با تذکر داور میدان مواجه شد.
* پس از تعویض صادق صادقی در ابتدای نیمه دوم، بازوبند کاپیتانی نفت به علیرضا علیزاده سپرده شد.
* مدافعان نفت مسجدسلیمان نسبت به گل دوم پرسپولیس اعتراض داشتند و معتقد به آفساید بودند.
* محمدحسین میثاقی مجری شبکه سوم سیما در بین دو نیمه مسابقه اعتقاد داشت که حسین آزادی گزارشگر تلویزیونی این مسابقه باید با هیجان بیشتری نسبت به گل پرسپولیس ابراز احساسات می‌کرد که این اظهارنظر عجیب میثاقی با پاسخ گزارشکر خوزستانی مواجه شد.
* وقت‌کشی پرسپولیسی‌ها در دقایق پایانی با اعتراض بازیکنان و نیمکت نشینان نفت مواجه شد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=45731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.