• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11720اخبار امروز : 1
1

نخستین جشنواره مجازی تئاتر عروسکی برگزار می شود

  • کد خبر : 45435
  • ۱۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

«نخستین جشنواره مجازی تئاتر عروسکی (الغایت۶مرداد۹۹) برگزار می شود. مقدمه: همه‌گیری بیماری کرونا در جهان شرایط خاصی ایجاد کرده که موجب تغییرات فراوان در نگرش و باورهای مردم دنیای معاصر شده و دغدغه‌های فکری جدیدی را برای آنها به وجود آورده است، به‌ گونه‌ای که سبک زندگی و اندیشه بسیاری از مردم جهان به ۲ […]

«نخستین جشنواره مجازی تئاتر عروسکی (الغایت۶مرداد۹۹) برگزار می شود.

مقدمه:

همه‌گیری بیماری کرونا در جهان شرایط خاصی ایجاد کرده که موجب تغییرات فراوان در نگرش و باورهای مردم دنیای معاصر شده و دغدغه‌های فکری جدیدی را برای آنها به وجود آورده است، به‌ گونه‌ای که سبک زندگی و اندیشه بسیاری از مردم جهان به ۲ بخش پیش و پس از کرونا تقسیم خواهد شد لذا این مسئله در دنیای هنر نیز تأثیر بسیاری داشته و نهادهای هنری به شکل‌های مختلف واکنش‌هایی به این موضوع داشته‌اند.

در این شرایط و وضعیت فعلی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مسجدسلیمان و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان مسجدسلیمان با همکاری موسسه فرهنگی هنری دنیای شور هنر اردیبهشت ، معاونت فرهنگی شهرداری مسجدسلیمان و گروه هنری منتظران بر آن شدند تا نخستین جشنواره مجازی نمایش عروسکی را برگزار نمایند .

تصور کلی جشنواره :

آثار کوتاه نمایش عروسکی با هر شیوه، با مدت زمان حداکثر ۷ دقیقه(۳تا۷دقیقه) و محوریت تجربه ‌های نو و زندگی در دوران قرنطینه و کرونا به دبیرخانه جشنواره در تاریخ اعلام شده ارسال، و در ۳ بخش نمایش های صحنه ای و ساخت عروسک های بومی و آئینی و سنتی و بخش مهمان (ویڗه شهرها و استان های دیگر که داوری نخواهند شد. و به آنان لوح یادبود و تقدیر داده خواهد شد.) داوری شده و اسامی برگزیدگان اعلام خواهد شد.
کسانی که که کارهای عروسکی با زبان محلی و عروسک های محلی انجام دهند از آنان با دادن لوح و هدایایی تقدیر خواهد شد.
بخش مهمان:آثاری که از شهرها و استان های دیگر به جشنواره ارسال شوند در بخش مهمان خواهند بود. داوری نخواهند شد و به آن گروه ها لوح یادبود و تقدیر دریافت خواهند کرد.

محورها و اولویت ها:

۱: موضوع آزاد

۲: برداشت آزاد از نمایشنامه های ایرانی و جهانی؛ کلاسیک و مدرن و تطبیق با شرایط کنونی و آفرینشی نو و خلاقانه

۳: تجربه ‌ های رئالیستی دوران قرنطینه

۴: بازتولید روابط اجتماعی دوران پس از کرونا

جوایز:

سه اثر برگزیده

از بین تمامی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره در هر بخش سه اثر بدون اولویت از دیدگاه داوران انتخاب و لوح تقدیر به همراه هدایای فرهنگی به آن ها اهدا خواهد شد.

یک اثر از دید مخاطبان

آثار نهایی بخش داوری در صفحه اینستاگرام جشنواره به اشتراک گذاشته خواهد شد و بیشترین استقبال مخاطبین ملاک ارزیابی این بخش خواهد بود و از برگزیده این بخش نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

ضوابط و مقررات جشنواره:
زمان ارسال فیلم آثار : ۹۹/۴/۳۰
اعلام نتایج بازبینی : ۹۹/۴/۳۱
برگزاری جشنواره: ۹۹/۵/۱ لغایت ۹۹/۵/۶

از آنجا که آثار ارسال شده، ضمن داوری در رسانه های مختلف و شبکه های مجازی منتشر و مورد داوری مردمی قرار خواهند گرفت، رعایت قوانین عمومی، عرفی و شرعی نظام جمهوری اسلامی ایران در هنگام ضبط محتوای اثر الزامی است و در غیر این صورت مسئولیتی بر عهده جشنواره نخواهد بود.

تمامی آثار باید توسط دوربین تلفن همرا ه به صورت افقی ضبط شوند.»
شماره تماس جهت ارسال آثار:
۰۹۱۶۸۴۰۵۲۵۹

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=45435

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.