• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
2

به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر:
سرهنگ علی حسینی: خانواده بیشترین نقش را می تواند در خصوص پیشگیری از گرایش به مواد مخدر داشته باشد

  • کد خبر : 45273
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶

رویش زاگرس: فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان جهت پیشگیری از اعتیاد و کاهش اسیب های اجتماعی به والدین هشدارهای پیشگیرانه ارائه نمود. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: بی تردید خانواده بیشترین نقش را می تواند در خصوص پیشگیری از گرایش به مواد مخدر داشته باشد و از این رو باید […]

رویش زاگرس: فرمانده انتظامی شهرستان مسجدسلیمان جهت پیشگیری از اعتیاد و کاهش اسیب های اجتماعی به والدین هشدارهای پیشگیرانه ارائه نمود. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: بی تردید خانواده بیشترین نقش را می تواند در خصوص پیشگیری از گرایش به مواد مخدر داشته باشد و از این رو باید تلاش کنیم فرزندانمان را خانه محور نماییم و تامین مایحتاج زندگی برای پیشگیری از اعتیاد فرزندانمان کافی نیست.
* والدینی که گفت و گوی خانوادگی را در منزل تقویت می کنند و فضای منزل را یادگیرنده می نمایند، فرزندان آنان در برابر انحرافات رفتاری و مصرف مواد مقام تر خواهند شد.
* وجود آرامش، شادابی و رضایت در زندگی در فضای خانواده، آموزش مقاومت در برابر فشار منفی گروه همسالان از جمله عوامل موثر در عدم گرایش نوجوانان به شادی کاذب نظیر مصرف مواد می باشد.
اعتقادات مذهبی را در فرزندانمان تقویت کنیم، گرایش به مذهب و شرکت در برنامه های دینی و مذهبی نقش بسیار سازنده ای در جلوگیری از گرایش به آسیب های اجتماعی دارد.
در خانواده هایی که نوجوانان بدون اطلاع والدین در بیرون از خانه هستند و نظارت بر آنان صورت نگیرد، احتمال مصرف مواد در اینگونه نوجوانان دور از انتظار نیست.
با نوجوان خود درباره عوارض و پیامدهای ناشی از مصرف مواد مخدر و روان گردان ها با رعایت سن تقویمی و عقلی او گفت و گو کنید.
فرزندان خود را به انجام فعالیت های ورزشی ترغیب کنید.
گوش دادن به کودکان و نوجوانان، اولین گام برای کمک به آن ها جهت رشد سالم و ایمن آن ها در برابر آسیب های اجتماعی است.
در صورت بروز تغییرات عمده شخصیتی، رفتاری و جسمی در فرزندان نظیر اختلال در تمرکز و تعادل، رفت و آمدهای مشکوک، دیر آمدن به منزل، کمبود انگیزش برای تحصیل و کار، اختلال در فعالیت های اجتماعی، فراموشی، افکار خودکشی، سرقت وسایل منزل، پرخاشگری، پرتحرکی، بی قراری، کناره گیری شدید و انزواطلبی از مشاوران و متخصصین کمک بگیرید.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=45273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.