• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

صبرمان سرآمد 8 سال گذشت...
تجمع اعتراضی جمعی از خریداران زمین های موسوم به زمین های ارتش در مسجدسلیمان

  • کد خبر : 45203
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸

رویش زاگرس- جمعی از خریداران زمین های موسوم به زمین های ارتش که بیش از ۸ سال است زمین هایی را خریداری اما هنوز سندی برای آن ها صادر نشده و با وعده های مکرر همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند از مسئولان خواستند هر چه سریع تر تکلیف آن ها را مشخص و […]

رویش زاگرس- جمعی از خریداران زمین های موسوم به زمین های ارتش که بیش از ۸ سال است زمین هایی را خریداری اما هنوز سندی برای آن ها صادر نشده و با وعده های مکرر همچنان در بلاتکلیفی به سر می برند از مسئولان خواستند هر چه سریع تر تکلیف آن ها را مشخص و خانواده های آنان را از این وضعیت نجات دهند… به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس صبح امروز جمعی از خریداران با تجمع اعتراضی و مسالمت آمیز در اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان خواهان تعیین تکلیف وضعیت خود پس از ۹ سال شدند.

یکی از این خریداران در گفتگو با خبرنگار رویش زاگرس گفت: در سال ۹۲ نسبت به خرید قطعه زمین های “معروف به خوابگاه ارتش ” از تعاونی مسکن ارتش اقدام کردیم و به ما وعده داده شد حداکثر تا پایان سال ۹۲ زمین ها به صورت تفکیک و همراه با سند ساخت به ما تحویل داده شود، اما متاسفانه علیرغم پرداخت تمامی اقساط مربوطه طی ۶ سال گذشته برای حل مشکل و واگذاری زمین ها هیچ اقدامی صورت نگرفته است و هر روز وعده روز یا ماه آینده را به ما می دهند. وی ادامه داد: در این مدت ۶ سال چندبار از اعضاء دعوت کرده اند تا در جلسه ای روند کار را به ما توضیح دهند… وی گفت: بنده از فرماندار، دادستان، بازرسی ارتش و وزارت تعاون خواهش می کنم  تکلیف ما را یکبار برای همیشه روشن کنند. وی ادامه داد: هر چه سرمایه داشتیم حدود ۸ سال پیش هزینه این زمین ها کردیم که با توجه به تورم به وجود آمده حتی پس از واگذاری برای ساخت آن مشکل خواهیم داشت و هر چه این زمان طولانی تر شود قطعاً مشکلات ما نیز بیشتر خواهد شد که امیدواریم هر چه سریع تر مسئولان شهرستان به داد خانواده های ما برسند….

لازم به ذکر است در شهریور ۹۸ نیز اعضای این تعاونی در نامه ای از آیت الله رئیسی ریاست قوه قضاییه درخواست کردند برای حل مشکل چندین ساله آن ها ورود و آن ها را از بلاتکلیفی چندین ساله خارج کند. در بخشی از این نامه آمده است:

ریاست محترم قوه قضاییه کشور جناب آیت الله دکتر رئیسی

متاسفانه در سال ۱۳۹۱ تعدادی از برادران و خواهران که در میان آنان جوانان، بازنشستگان و فرزندان آنان نیز حضور داشته اند که همه دارایی خود را صرف خرید قطعه زمین هایی در مجموع (حدود ۲۰۰ پلاک) از تعاونی مسکن ارتش شهرستان مسجدسلیمان کرده اند که بعد از واریز مبلغ فوق، تا به امروز نه سند و نه مجوزی برای ساخت یا فروش زمین های که خریداری کرده ایم به ما ارائه نداده اند و بارها نیز از طرق مختلف اقدام که متاسفانه تاکنون نتیجه ای نداشته است لذا از شما برادر گرامی مجدانه تقاضای ورود و تسریع در حل مشکل به این پرونده را داریم…

رسول کریمی نژاد رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مسجدسلیمان در گفتگو با خبرنگار ما  در این ارتباط گفت: در خصوص تعاونی های مسکن ارتش در مسجدسلیمان خصوصا تعاونی مسکن نوآوران وابسته به تانکسازی ارتش لازم است مواردی را توضیح دهم. وی گفت: همه ما در برابر قانون برابر هستیم و رعایت آن برای همه الزامی ست خصوصاً قوانین شهرسازی که به لحاظ اهمیت رعایت آن بسیار ضروری می باشد. کریمی نژاد ادامه داد: در خصوص تفکیک، افراز، خرید و فروش، تغییر کاربری ها و دیگر موارد مربوط به املاک قوانین کاملاً واضح و شفاف می باشند. املاک مورد ادعای تعاونی مذکور با فرض صحت مالکیت، بر اساس طرح جامع مصوب موجود که خود حکم قانون را دارد خارج از محدوده شهر می باشند.

اولین تخلف مدیران تعاونی نوآوران عدم رعایت و نقض قانون (منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی برای امر مسکن به شرکت های تعاونی مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی) بوده که مصوب مورخ ۸۱/۵/۱۶ مجلس شورای اسلامی ست. در ماده ۴ این قانون به صراحت قید گردیده (هرگونه نقل و انتقال و واگذاری زمین به شرکت های تعاونی مسکن و ‌اشخاص حقیقی و حقوقی برای امر مسکن در خارج محدوده (‌قانونی) شهرها اعم از‌ داخل و یا خارج از حریم شهرها به جز در محدوده مصوب شهرهای جدید و شهرک هائی که‌طبق مقررات و بر اساس طرح های مصوب احداث شده یا می‌شوند، ممنوع می‌باشد.

رئیس اداره راه و شهرسازی مسجدسلیمان ادامه داد: احراز وقوع زمین مورد نظر در داخل شهرهای جدید و شهرک های مصوب و تناسب ‌زمین مذکور از نظر کاربری و ضوابط ساختمانی با برنامه‌های متقاضیان به عهده سازمان ‌مسکن و شهرسازی استان می‌باشد. متاسفانه عمداً یا سهواً تعاونی مذکور بدون در نظر گرفتن قوانین افرادی را که عموماً از قوانین اطلاعی نداشته چتدین سال دچار بلاتکلیفی نموده و بجای حل قانونی مسئله به مردم آدرس اشتباهی می دهند که از مراجع قضایی و انتظامی انتظار داریم که برخورد قانونی در این خصوص صورت گیرد… لازم به توضیح می باشد مراحل قانونی کار اعم از تغییر خط محدوده و تغییر کاربری از نظامی به مسکونی جهت املاک مذکور هم اکنون توسط اداره راه و شهرسازی در کارگروه امور زیر بنایی استان و کمسیون ماده ۵ مطرح که انشاالله پس از طی روال قانونی تصمیمات لازم در این خصوص در جهت رفع مشکل مردم اتخاذ خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس در اوایل دهه ۹۰ ارتش زمین هایی را موسوم به زمین های ارتش از جمله انبار مهمات و اسلحه، روبروی ترمینال، دبیرستان صنعتی، خوابگاه و… به کارکنان خود در سراس کشور واگذار می نماید که آن ها نیز زمین ها خود را به تعدادی از مرم مسجدسلیمان می فروشند! اما سوالی که پیش می آید این است آیا در زمان فروش، ارتش روال قانونی معامله را طی کرده است؟! درست است ملک در اختیار ارتش بوده اما آیا این ملک دارای سند بوده و ارتش مجوز فروش داشته است یا در قالب پلاک ۱ به خود اجازه خرید و فروش زمبن ها را داده است؟! و ابتدا زمین ها را واگذار و پس از آن برای اخذ مجوز اقدام کرده است؟! ضمن آن که با توجه به این که کاربری ملک در طرح جامع نظامی و انتظامی بوده است آیا تغییر کاربری به مسکونی صورت گرفته یا خیر؟! اگر این اتفاق افتاده توسط چه ارگانی این مجوز صادر شده است؟!….

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=45203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.