• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
2

پیش‌روی سه روزه آتش در جنگل‌های اندیکا
بخشدار آبژدان: با توجه به حجم بالای آتش بالگرد آبپاش جهت مهار نهایی حریق تا ساعاتی دیگر وارد منطقه خواهد شد+تصاویر

  • کد خبر : 45022
  • ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶

رویش زاگرس – آتش‌سوزی جنگل‌های کرچل و آب بید اندیکا که از روز سه شنبه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس بخشدار آبژدان اندیکا گفت: نیروهای امدادی و محلی از همان ساعت‌های اولیه به محل اعزام شدند اما سخت گذر بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد شدید مهار […]

رویش زاگرس – آتش‌سوزی جنگل‌های کرچل و آب بید اندیکا که از روز سه شنبه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد. به گزارش پایگاه خبری رویش زاگرس بخشدار آبژدان اندیکا گفت: نیروهای امدادی و محلی از همان ساعت‌های اولیه به محل اعزام شدند اما سخت گذر بودن منطقه، گرمای هوا و وزش باد شدید مهار این آتش را با سختی مواجه کرده است.

صادق شهبازی افزود: نیروهای منابع طبیعی از چهار شهرستان معین به یاری نیروهای اندیکا آمده‌اند و امروز نیز ۶۰ نیروی امدادی توسط بالگرد هوانیروز مسجدسلیمان به محل منتقل شدند. وی اظهارداشت: درخواست بالگرد در اختیار منابع طبیعی است و امروز گویا این درخواست به استان ارسال شده است. مهار با روش سنتی و کمبود امکانات از عوامل تاثیرگذار در تاخیر مهار این آتش‌سوزی‌ها در شهرستان اندیکا است.

گزارش روز سوم آتش سوزی منطقه مانداب و کرچل بخش آبژدان شهرستان اندیکا شهبازی در ارتباط با گزارش روز سوم این آتشسوزی به خبرنگار ما گفت: از صبح امروز (پنجشنبه) ۱۵ خرداد ۹۹ با ادامه آتش سوزی در منطقه مانداب و کرچل که از در ساعت ۶ صبح دو گروه به صورت پیاده و با قایق از دو سمت به منطقه محل حادثه اعزام شدند. در ادامه تقاضای بالگرد جهت هلی برد افراد و همچنین آبپاش به اداره کل منابع طبیعی اداره کل بحران اعلام گردید که در ساعت ۱۱ ظهر بالگرد هوانیروز مسجدسلیمان وارد منطقه شد و تعداد ۵ سورتی پرواز جهت پیاده کردن افراد و مواد غذایی و آب آشامیدنی انجام شد. همچنین با توجه به حجم بالای آتش بالگرد آبپاش جهت مهار نهایی حریق تا ساعاتی دیگر وارد منطقه خواهد شد.

در شهرستان اندیکا حدود ۱۵۰ هزار هکتار جنگل وجود دارد که ۹۰ درصد این درختان بلوط و ۱۰ درصد دیگر گونه‌های درختی دیگر هستند. اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=45022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.