• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
1

استاندار خوزستان: وزیر بهداشت موقع تنگی نفس خوزستانی ها کجا بود؟

  • کد خبر : 4473
  • ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- استاندار خوزستان گفت: هیچ گزینه‌ای برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی نداشته و ندارم بلکه دلیل موضع و مخالفتم به نحوه انتخاب است. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان عبدالحسن مقتدایی در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: خوزستان از […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- استاندار خوزستان گفت: هیچ گزینه‌ای برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی نداشته و ندارم بلکه دلیل موضع و مخالفتم به نحوه انتخاب است.

به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان عبدالحسن مقتدایی در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در استانداری خوزستان تشکیل شد اظهار کرد: خوزستان از نظر ترکیب جمعیت و سرمایه ملی‌ترین استان کشور است و باید متفاوت با استان‌های مرزی دیگر دیده شود و برنامه مدونی برای ماندگاری سرمایه در این استان تدوین شود. وی در زمینه فرار سرمایه‌ها از استان ادامه داد: سرمایه پا ندارد که از استان فرار کند بلکه این سرمایه‌گذاران هستند که تمایلی به سرمایه‌گذاری در سطح استان ندارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب با یک منحنی نزولی سرمایه‌گذاری ملی و خصوصی در سطح استان مواجه شدیم تصریح کرد: در گذشته آبادان و خرمشهر پررونق‌ترین بخش تجاری کشور بودند و سازمان آب و برق خوزستان منسجم‌ترین سازمان بود که خواسته یا نا‌خواسته یک افول جذب نیرو و سرمایه در آن‌ها به وجود آمد.

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: اشکال اساسی در خوزستان عدم تطابق شخصیت‌های حقوقی افرادی است که منصوب می‌شوند، اگر افراد به فراخور نیاز استان انتخاب شوند و نه سفارشی، موفق خواهیم شد. وی با بیان اینکه اگر سطح مدیریت در یک ارگانی ارتقا یابد به نسبت سطح کارکنان هم بالا می‌رود اذعان کرد: برای ایجاد روحیه نشاط و امید به آینده در مردم باید ساختار را اصلاح کرد.

مقتدایی در زمینه انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با شخص ایدنی که به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی انتخاب شده‌اند هیچ مشکلی ندارم، وی شخص توانمندی است و بنده هیچ موضعی در برابر توانمندی و توانایی وی نگرفتم.

وی در این خصوص اضافه کرد: هیچ گزینه‌ای برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی نداشته و ندارم بلکه دلیل موضع و مخالفتم به نحوه انتخاب است و این درست نیست که من از رسانه‌ها متوجه شوم که شخصی در استان منصوب شده است.

استاندار خوزستان خطاب به وزیر بهداشت گفت: آن زمانی که بیش از 17 هزار نفر از شهروندان خوزستانی در اثر بارش باران و آلودگی هوا مشکل تنفسی پیدا کردند و روانه بیمارستان‌ها شدند هیچ کس با من تماس نگرفت که وضعیت در استان چگونه است آیا کمبودی دارید؟

وی در ادامه بیان کرد: شورای سلامت استان در موعد خود توسط معاون مربوطه برگزار می‌شود اما در مخالفت با رویه وزیر از ایدنی در جلسات شورای اداری دعوت نمی‌شود اما اگر وی بدون دعوت بیاید هیچ ممانعتی نمی‌شود.

مقتدایی در رابطه با انتخاب فرمانداران اینگونه توضیح داد: انتخاب فرمانداران با توجه به مسائل تخصصی هر شهرستان، ترکیب جمعیت نقطه جغرافیایی و نوع فعالیت‌های سیاسی هر منطقه انتخاب می‌شوند.

مقتدایی ادامه داد: سعی ما بر این استان که انسان‌هایی با تحصیلات کار‌شناسی ارشد به بالا انتخاب شوند و همچنین برای شهرهای صنعتی و پرجمعیت مثل اهواز، آبادان، خرمشهر و دزفول یک طبقه‌بندی‌هایی انجام داده‌ایم.

وی در خصوص زمان تعویض فرمانداران گفت: در این زمینه عجله‌ای نداریم، در حال مطالعه هستیم از بخشی از فرمانداران فعلی استفاده می‌شود و بخشی هم نیروهای تازه نفس در جهت ارتقا جایگاه استان انتخاب می‌شوند.

استاندار خوزستان در پاسخ به این سوال که در رابطه با انتقال آب کارون چه اقداماتی انجام شده است اظهار کرد: کارون جز موارد اساسی ما برای پیگیری است و در این زمینه هیچ جای معامله‌ای وجود ندارد و تا جایی که در توان دارم از حقوق مردم حمایت خواهم کرد.

وی اضافه کرد: هر زمان که نتوانستم از حقوق مردم در این زمینه دفاع کنم اطلاع رسانی می‌شود وبه این مسئله را اعتراف می‌کنم. مقتدایی در رابطه با پیگیری‌های صورت گرفته برای بررسی آلودگی هوای خوزستان عنوان کرد: ما وظیفه داشتیم که موارد لازم را ارجاع دهیم که این کار را انجام دادیم و حال در شورای عالی استان با حضور رئیس جمهور در حال بررسی است و باید نتیجه جلسه به ما ابلاغ شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه از مسیری که برای خود تبیین کرده‌ایم هیچ‌گاه خارج نشده‌ام اذعان کرد: به دنبال این هستم که استان متضرر نشود و هر زمان که تصمیمی اشتباه گرفتم از مردم عذرخواهی می‌کنم. وی با اشاره به اینکه تا به حال ‌‌نهایت همکاری با من وجود داشته و همه کار‌ها براساس تفاهم پیش رفته است گفت: اختلاف سلیقه‌ها هیچ‌گاه مانع این نخواهد شد که از ظرفیت افراد استفاده نکنم.

وی خاطر نشان کرد: من هیچ‌گاه مقایسه کار کردن در شرایط امروز را با گذشته نمی‌پذیرم زیرا شرایط زمانی در نحوه کارکرد موثر است. استاندار خوزستان ادامه داد: شاید اگر من در دوره قبل اینجا بودم با محدودیت‌هایی که مدیر بالادست و رئیس جمهور ایجاد کرده بود نمی‌توانستم قدرت مانور داشته باشم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4473

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. امید که نیت همه خیر باشد و وزیر محترم مقصودی از این انتصاب نداشته باشند، در غیر این صورت آنکس که متضرر میشود مردم شریف استان خواهند بود وبس. اصرار جناب مقتدایی بر هماهنگی در انتصاب مسولین استانی به جاست. به هر حال زمستان هم می رود ….

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.