• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11719اخبار امروز : 0
1

استاندار خوزستان عنوان کرد:
اعلام شهرهای قرمز خوزستان/ ورودی‌های خوزستان به صورت سختگیرانه کنترل می‌شوند/ مناطق پاک نباید اجازه دهند که مسافری از مناطق آلوده وارد شود/ راه آهن های خوزستان بسته شده‌اند و از مسیر اهواز به هیچ شهری تردد انجام نمی‌شود و مسیر دورود به اندیمشک نیز بسته شده است/ در شهرستان‌های قرمز و شهرستان‌های پاک و در مرحله هشدار باید کنترل‌های سختگیرانه‌ای انجام شود

  • کد خبر : 44126
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- استاندار خوزستان با اشاره به پراکندگی شیوع ویروس کرونا گفت: اهواز، آبادان، اندیمشک، شوشتر و احتمالا دزفول جزو شهرهای قرمز خوزستان هستند و باید بسیار مراقب باشیم. غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز (۲۸ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت خوزستان پایدار اما شکننده […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- استاندار خوزستان با اشاره به پراکندگی شیوع ویروس کرونا گفت: اهواز، آبادان، اندیمشک، شوشتر و احتمالا دزفول جزو شهرهای قرمز خوزستان هستند و باید بسیار مراقب باشیم. غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که امروز (۲۸ اسفندماه) برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت خوزستان پایدار اما شکننده است زیرا پایداری در بیماری‌های مسری شکننده است و باید مراقبت‌ها انجام شود.

وی با اشاره به تعداد موارد مثبت کروناویروس در خوزستان، افزود: تاکنون ابتلای ۳۵۹ بیمار به کرونا در خوزستان تایید شده است که ۴۵ مورد از این تعداد فوت شده‌اند. شریعتی ادامه داد: ۲۰۴ مورد از این بیماران نیز بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. در حال حاضر حدود ۱۰۸ بیمار در بیمارستان‌ها بستری هستند. روند بیماریابی ما فعال‌تر شده اما باید با جدیت، کار ادامه پیدا کنند.

استاندار خوزستان با بیان این که برخی شهرهای استان در وضعیت قرمز هستند، گفت: اهواز، آبادان، اندیمشک، شوشتر و احتمالاً دزفول جزو شهرهای قرمز خوزستان هستند و باید بسیار مراقب باشیم. وی گفت: ایزولیشن و فاصله انداختن بین مناطق آلوده و مناطق پاک باید انجام شود به همین دلیل ورودی‌های خوزستان به صورت سختگیرانه کنترل می‌شوند.

شریعتی ادامه داد: دستور داده‌ام در شهرستان‌های قرمز کنترل سخت گیرانه انجام شود و در شهرستان‌های پاک و در مرحله هشدار نیز باید کنترل‌های سختگیرانه‌ای انجام شود. وی با اشاره به کنترل مبادی ورودی و خروجی خوزستان عنوان کرد: نگهداری و جداسازی معکوسی وجود دارد یعنی مناطق پاک نباید اجازه دهند که مسافری از مناطق آلوده وارد شود و مناطق آلوده نیز اجازه ندهند از مسیرهای دیگر نیز به این مناطق کسی آلوده وارد شود و برگردد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: از اصناف غیرضروری می‌خواهیم با ما همکاری و مراکز خود را تعطیل کنند و تنها، اصناف ضروری فعالیت کنند تا شرایط را مدیریت کنیم. وی گفت: این روند اقدامات باید انجام شود و نباید خسته شوند و به نوعی احساس ضعف کنند. با گذشت زمان همچنان باید فعالیت‌ها ادامه یابد و آماده‌تر باشیم و گام‌های موثری برداریم. شریعتی عنوان کرد: ۲ میلیارد تومان به عنوان پاداش مجاهدان، پزشکان و پرستاران و افراد پشتیبان و خدماتی که به طور مستقیم با بخش‌های بیمارستان‌ها کرونایی درگیر هستند، اختصاص داده‌ام که این پرداخت با نظر دانشگاه علوم پزشکی اهواز انجام می‌شود اما تاکید من بر این است که افرادی که مستقیم با بیماران کرونایی سر و کار دارند را شامل شود. اگرچه امکان جبران کار بزرگ این افراد نیست اما می‌توانیم به نوعی به آن ها ثابت کنیم که به فکر آن ها هستیم.

استاندار خوزستان در خصوص بستن کامل مبادی ورودی استان گفت: در حال حاضر راه آهن های خوزستان بسته شده‌اند و از مسیر اهواز به هیچ شهری تردد انجام نمی‌شود و مسیر دورود به اندیمشک نیز بسته شده است. از تهران نیز تقاضا کرده‌ایم که به مقصد اهواز و از مبدا اهواز به تهران سفری انجام نشود. این سفرها تاکنون به حداقل رسیده اما به صفر نرسیده است. وی درخصوص لغو پروازها نیز تصریح کرد: فعلا در فرودگاه‌ها سیاست بر سنجش و کنترل سختگیرانه است، البته تعداد پروازهای اهواز از روزانه ۴۰ تا ۴۵ پرواز برای رفت و  حدود ۴۰ تا ۴۵ پرواز برگشت به سه تا چهار پرواز رفت و سه تا چهار پرواز برگشت کاهش یافته اما صفر نشده است. امیدواریم کنترل سخت‌گیرانه ادامه داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=44126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.