• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11756اخبار امروز : 3
2

اقدام پسندیده دو شهروند مسجدسلیمانی

  • کد خبر : 44070
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- دو شهروند مسجدسلیمانی در اقدامی پسندیده در دوران شیوع کرونا تحسین همگان را برانگیختند.به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان  قدرت الله حسنوند شهروند مسجدسلیمانی در گفتگو با خبرنکار ما اعلام کرد: امروز زمان آن رسیده است که با تمام توان به همنوعان کمک کنیم و بنده نیز به همین […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- دو شهروند مسجدسلیمانی در اقدامی پسندیده در دوران شیوع کرونا تحسین همگان را برانگیختند.به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان  قدرت الله حسنوند شهروند مسجدسلیمانی در گفتگو با خبرنکار ما اعلام کرد: امروز زمان آن رسیده است که با تمام توان به همنوعان کمک کنیم و بنده نیز به همین دلیل تصمیم گرفتم از دریافت کرایه خانه و مغازه هایم تا پایان تعطیلات اعلام شده خود داری کنم. همچنین یکی از نانوایی های شهرستان (نانوایی حیدری سرکوره ها) با نصب بنری اعلام کرد به دلیل خرابی بازار کسب و کار و درک حال همشهریان به افراد نیازمند نان مجانی خواهد داد. سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران از این دو شهروند مسئولیت پذیر تقدیر و تشکر می کند.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=44070

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. با سلام
    سپاس از اینکه خبر کارهای نیک را نشر می دهید.
    کاری که این دو فرد انجام دادند یادآور اصلی بزرگ ـ اما فراموش شده ـ در اقتصاد انسانی اسلامی است؛ یعنی اصل مواسات. مواسات به این معنا است که دیگری را در مال خود شریک قرار دهیم تا آنجا که هرگونه خود از مال خویش استفاده و در آن تصرف می کنیم، دیگری نیز استفاده و تصرف کند. روایات بسیاری در این زمینه وجود دارد که درباره مسائل زندگی و اقتصاد و مال و رابطه آنها با دینداری ژرفکاوی جدی می طلبد.
    امام علی (ع): أَفْضَلُ الْمُرُوَّهِ مُوَاسَاهُ الْإِخْوَانِ‏ بِالْأَمْوَالِ؛ برترین مرتبه جوانمردی، به برادران مال بخشیدن است (غرر الحِکَم، ص ۲۱۳، ح ۴۸۷).
    الإمام الصّادق «ع» فی تفسیر قوله تعالى: «وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» من سوره «العصر» قال: یعنی بمؤاساه الإخوان‏؛ امام صادق در تفسیر آیه «وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ؛ کارهای نیکو کردند» از سوره عصر فرمود: یعنی از راه مواسات با برادران» (تفسیر صافی، ج۵، ص ۳۷۲)

    به عنوان یک شهروند از این رفتار زیبا تشکر می کنم.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.