• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 11718اخبار امروز : 2
1

دكتر عباس دهقاني در گفتگو با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان: حواشی ایجاد شده در شأن مقامات ارشد سياسي استان نبود

  • کد خبر : 4400
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۹:۵۳

حواشی ایجاد شده از سوی مقامات ارشد سیاسی استان به هیچ وجه نه در شان آن مقامات با توجه به سابقه مدیریتی گذشته و نه در شان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به قدمت چند صدساله نمی باش/ وي در خصوص مسائل مطرح شده اخیر در استانداری ابراز کرد: ما از اساتید […]

حواشی ایجاد شده از سوی مقامات ارشد سیاسی استان به هیچ وجه نه در شان آن مقامات با توجه به سابقه مدیریتی گذشته و نه در شان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به قدمت چند صدساله نمی باش/ وي در خصوص مسائل مطرح شده اخیر در استانداری ابراز کرد: ما از اساتید پیشکسوت خود به عنوان مشاوران درمانی مقامات عالی استان توقع داریم نسبت به رفع تنش و مشکلات ایجاد شده گامهای موثرتری بردارندکه به یقین این بزرگ گواران از هیچ کوششی در این راستا دریغ نخواهند کرد

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان- در پی حاشیه های ایجاد شده در خصوص انتصاب سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفتگویی با دکتر عباس دهقانی رئیس سازمان نظام پزشکی مسجدسلیمان، عضو شورای هماهنگی نظام پزشکی استان و مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مسجدسلیمان انجام داده ايم. وی چهار دوره به عنوان عضو هئیت مدیره سازمان نظام پزشکی مسجدسلیمان و سه دوره ریاست این سازمان و عضو شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان و رئیس هیئت بدوی انتظامی مشغول فعاليت بوده است. این پزشک متخصص به عنوان قدیمی ترین پزشک متخصص در مراکز درمانی وابسته به شبکه بهداشت و درمان، صنعت نفت و تأمین اجتماعی به ارائه خدمت پرداخته و در کارنامه خود سابقه تدریس در دانشگاه پیام نور و آزاد مسجدسلیمان به عنوان مدرس گروه مامائی و پرستاری و همچنین تاسیس مرکز درمانی بیماران تالاسمی مسجدسلیمان و انجمن حمایت از بیماران تالاسمی را داشته است. مسئولیت اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم و دوردست جهت ویزیت رایگان از سوی بسیج جامعه پزشکی و ریاست و حضور در شورای حل اختلاف شماره 4 مستقر در سازمان نظام پزشکی از ديگر فعالیت های نامبرده می باشد. به همین دليل از ایشان به عنوان یکی از افراد مورد وثوق جامعه پزشکی و کارشناس درمان در سطح استان دعوت كرديم تا در گفتگويي با سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان شركت كند كه مي خوانيد:

دكتر عباس دهقاني ابتدا از اهمیت سلامت انسان ها سخن گفت و در ادامه توصیه های اسلام و احادیث را در خصوص حفظ سلامت انسان یاد آور گردید و افزود: برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و ایجاد حماسه سیاسی و اقتصادی باید به سلامت آحاد جامعه نیز بیندیشیم زیرا انسان سالم محور توسعه پایدار است.

در اکثر کشورهای پیشرفته سرانه درمان بالاست و میزان بودجه اختصاص یافته برای امر درمان و سلامت مردم در رده های دوم و سوم آن کشورها می باشد اما متأسفانه در کشور ما این بودجه اختصاص داده شده در رده های بالاتر قرار دارد و در این امر ما نباید به وزارت بهداشت و درمان به عنوان یک نهاد خدماتی ساده نگاه کنیم زیرا برای هر گونه توسعه ای نیازمند سلامت افراد می باشیم. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان ايشان اظهار داشتند: حواشی ایجاد شده از سوی مقامات ارشد سیاسی استان به هیچ وجه نه در شان آن مقامات با توجه به سابقه مدیریتی گذشته و نه در شان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با توجه به قدمت چند صدساله نمی باشد.

جامعه پزشکی- درمانی استان به شدت از این موضوع گله مند بوده و برای هر شخصی که قرار بود به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز منصوب شود این گونه برخوردها را نمی پسندد. به ویژه برای جناب آقای دکتر ایدنی با پیشینه ممتاز علمی، سابقه چندین دوره عضویت در هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی اهواز و شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور که اکنون ریاست شورای عالی نظام پزشکی کشور می باشند و از جایگاه ممتاز کشوری برخوردار بوده و مورد وثوق اکثریت جامعه پزشکی کشور و اعضای محترم هئیت علمی دانشگاه اهواز می باشند، بیشتر صدق می کند به یقین این خصوصیات بارز ایشان از نگاه دقیق جناب آقای دکتر هاشمی مقام محترم وزارت و معاونین و مشاورین پنهان نبوده و در انتخاب آقای دکتر ایدنی نسبت به سایر گزینه ها لحاظ گردیده است و ما در همین جا از مقام محترم وزارت و معاونین و مشاورین ایشان به دلیل حسن انتخاب ایشان تشکر و قدردانی می نماییم. آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت درمان بیشترین رای اعتماد را در بین وزرای بهداشت و درمان تاکنون از مجلس کسب نموده و از معاونان و مشاوران با تجربه ای چون آقای دکتر ملک زاده با سابقه وزارت و معاونت وزارت و آقای دکتر سیاری با سابقه معاونت وزارت بهداشت در چندین کابینه و دیگر عزیزان برخوردار می باشند و به یقین با در نظر گرفتن تمام جوانب کار برای سکانداری کشتی عظیم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با سابقه آموزشی طولانی بهترین کشتی بان را بین گزینه های مطرح انتخاب نموده اند.

دکتر دهقان در مورد شایعات ایجاد شده در خصوص مشکلات بهداشتی – درمانی استان و قضیه آلودگی هوا که در این حاشیه سازی ذکری از آن شده بود عنوان کرد آقای دکتر ایدنی فوق تخصص بیماری های تنفسی و ریوی و یکی از کارشناسان مطرح استان و کشور در این خصوص می باشند و قرار گرفتن ایشان در رأس هرم بهداشتی- درمانی استان و عضویت در شورای اداری استان فرصت مغتمی جهت بررسی و پیگیری کارشناسانه موضوع و ایجاد راه کار مناسب برای حل این مشکل می باشد. این مدرس استاد در ادامه افزود دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از جمله دانشگاه های برتر کشور بوده که سابقه دیرینه در امر تربیت پزشک عمومی، دندانپزشک، متخصص و سایر رشته های وابسته به حرف پزشکی را دارد و علاوه بر آن نیز در چندین رشته تخصصی و فوق تخصصی اقدام به پذیرش دستیار و تربیت اعضای هیئت علمی برای سایر دانشگاه ها می نماید. به گزارش سايت خبري باشگاه روزنامه نگاران مسجدسليمان مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی مسجدسلیمان در ادامه افزود از برنامه های جناب آقای دکتر ایدنی ارتقا کیفیت آموزشی و پژوهشی دانشگاه با استفاده از تمام ظرفیت های موجود دانشگاه به دور از هر گونه برخورد سلیقه ای و قوم گرایی می باشد. ایشان در ادامه افزودند:  دانشگاه های علوم پزشکی تنها یک نهاد آموزشی نمی باشند که اقدام به تربیت نیروی انسانی و تخصصی نمایند بلکه مسئولیت و بار گران درمان و بهداشت مناطق شهری و محروم روستایی را نیز در سراسر کشور به عهده داشته و متولی بهداشت و درمان مردم می باشند. لذا علاوه بر حمایت همه جانبه مقامات عالی رتبه کشوری در مرکز شایسته است مقامات ارشد سیاسی استان نیز در امر خدمت رسانی به مردم یاری گر مسئولین این نهاد باشند.

دکتر ایدنی در این خصوص بحث عدالت در درمان را برای تمام شهروندان استان مطرح نموده اند. رئیس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی مسجدسلیمان گفت: جا دارد از الطاف همیشگی نماینده گرامی ولی فقیه حضرت آیت الله موسوی جزایری و دیگر آیات اعظام و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که در گذشته و حال نسبت به مسئولین دانشگاه داشته اند تشکر و قدردانی نماییم.

عضو شورای هماهنگی نظام پزشکی استان همچنین از استاد گرامی جناب آقای دکتر سرمست ریاست اسبق دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که با حسن خلق و سعه صدر در چند سال گذشته قبول زحمت نموده و در مقام رئیس دانشگاه تعامل بسیار خوبی با اعضای جامعه پزشکی و سازمان های نظام پزشکی سراسر استان داشته اند تشکر ویژه نمود. وي در خصوص مسائل مطرح شده اخیر در استانداری ابراز کرد: ما از اساتید پیشکسوت خود به عنوان مشاوران درمانی مقامات عالی استان توقع داریم نسبت به رفع تنش و مشکلات ایجاد شده گامهای موثرتری بردارندکه به یقین این بزرگ گواران از هیچ کوششی در این راستا دریغ نخواهند کرد.

وی در پایان افزود همدلی در بین مسئولین استان، افزایش تعامل و تحمل یکدیگر جهت خدمت رسانی بهتر به مردم شریف این استان در شرایط کنونی بیش از پیش احساس می گردد. ارتقای جایگاه آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و بهبود کمی و کیفی خدمت رسانی به مردم پاک نهاد استان خواسته ی همه ی افراد و گروه ها بویژه جامعه پزشکی با هرگونه تفکر و سلیقه می باشد و ما را بر آن می دارد تا به جای پرداختن به حواشی که ( به نظر می رسد بیش از آن که وجود داشته باشند بزرگ نمایی شده اند ) با جناب آقای دکتر ایدنی سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز چون مسئولین گذشته همکاری لازم را داشته باشیم.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=4400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 9
  1. جناب دکتر دهقان با سلام  ، خانم …. ساکن اهواز از حدود 8-9 ماه قبل به یک بیماری ناشناخته مبتلا میشوند که ظرف این مدت تحت درمان در مراکز درمانی اهواز و تهران قرار داشت علائم ظاهری این بیماری با فلج از ناحیه پاها شروع شد و دیگری اینکه هموگلوبین اش مرتب پایین می آمد – در حد 4 و 5 بدون اینکه خونریزی داشته باشد، فقط تب میکرد و این امر نهایتامنجر به فلج کامل بدنش شد در همین رابطه قلب هم مشکل پیدا کرده بود و چند روز پیش در حالیکه در بیمارستان اهواز بستری بودپس از چند سکته پیاپی فوت میکند ، جالب اینجاست که در گواهی فوت علت مرگ “ایست قلبی” اعلام شده در حالیکه بیماری وی شناخته نشد، ملاحظه میکنید که وضعیت پژوهش در شبکه های درمانی و دانشگاهی  اهواز و کشور در چه سطحی ست ؟!

  2. درود بر دكتر دهقان عزيز. ما بيشتر از اين ايشون رو يزدي بدونيم بختياري مي دانيم. اگر چه همه ايران سرايمن است. زحمت هاي دكتر دهقان در مسجدسليمان بر هيچكس پوشيده نيست. براي شما آرزوي موفقيت و سربلندي دارم.

  3. سلام آقاي دکتر دهقان بهتر نیست یه کم به حال وضعیت درمانی شهرستان برسیم. چرا نباید پزشک متخصص در شهر داشته باشيم؟ چرا سونوگرافی زن در شهر وجود ندارد؟ چرا به تخلفات پزشکها که بیماریها شکایت می کنند رسیدگی نمی کنید؟ چرا جلوی پزشکانی که زیر میزی برای عمل میگیرند را نمی گیرید و…

  4. سلام
    گویا همشهریان من از آمدن سونولوژیست زن به شهرشان خبر ندارند- خانم دکتر فرزانه زمانی – … اما چند مورد را می خواستم مطرح کنم : اول اینکه همین نظام به اصطلاح پزشکی مسجدسلیمان برای یک کار پیش پا افتاده تو را آن قدر امروز و فردا می کنند که حد ندارد و امور اداری آن که فکر کنم تنها یک خانم است جواب سرراستی به انسان نمی دهد ؛ و مجبور می کنند که از استان مسایل را پیگیری کنند .
    نمی دانم تا کی باید پزشکان شهرستانی از مردم مظلوم شهرم under (پول زیر میزی ) بگیرند؟! امیدوارم دکتر دهقان که او را مسجدسلیمانی تر از همه می دانم در این مورد هم کاری کند

  5. من به دو موضوع اشاره میکنم

    1- نظر همکار عزیز آ قای دکتر دهقانی را در مورد اختلاف استانداری و وزرارت بسیار به جاست و از این اختلاف بچه گانه بخصوص از ناحیه استانداری دود آن مستقیما به چشم مردم عزیز خوزستان می رود که ظاهرا آقای استاندار آز ان ابا ئی ندارند .و اگر دلیل منطقی دارند مردم عزیز خوزستان را از ظریق صدا و سیمای مرکز در جریان بگذارند.
    2- برادر گرامی جناب آقای بختیاری در مورد گواهی فوت نوشته بودند در جواب باید گفت گاهی علت زمینه منجر به فوت ،نامشخص است ولی علت نهایی ایست قلبی عروقی خواهد بود.در چنین مواردی اگر بستری بیمار کمتر از 24 ساعت به فوت ختم شود و علت ناشناخته باشد گواهی فوت صادر می شود و و جواز دفن با پزشکی قانونی است اگر بیمار مدتی تحت درمان بوده وعلت شناخته شده باشد و به عنوان علت زمینه فوت اعلام می گردد و اگر طی این مدت ناشناخته باشد نمی توان به مدت طولانی جسد فردی که مدتی در طی حیات تحت بررسی بوده به عنوان پژوهش نگه داشت .بیمار با تشخیص علت نهایی مرگ اجازه دفن داده میشود و ادامه بررسی به کمیته مرگ و میر محول میشود.

  6. بنظر اگر مشاور پزشکی استاندار خود که سابقه 16سال ریاست دانشگاه را داشته است برای معارفه اش چنین اتفاقی رخ می داد ناراحت نمی شد؟
    ما توقع داشتیم ایشان در حق همه اعضای هئیت علمی به ویژه دکترایدنی و دکتر سرمست برادری کنند.

  7. بهتر نیست به جای این همه کشمکش به فکر مردم این استان بود چراکه کرسی ریاست به کسی وفا نکرد پس بهتر است بکوشیم که در آن سمتی که قرار گرفته ایم وجدان کاری داشته و خدا را مد نظر خود قرار دهیم وبجای گرفتن اندرهای سنگین و گزاف از مردم مرهمی باشیم بر دردهای آنان

  8. با عرض سلام و سپاس حضور همکار ارجمند جناب آقای دکتر دهقانی که تعهد ایشان به این استان بیش از بسیاری از هم استانی های عزیز است. شاید امروز برای اظهارنظر دیر باشد اما واقع قضیه این است که باید بداخلاقی را نشان داد و آنچه را که می توان معرفت حرفه ای و آگاهی به اقتضای زمان نامید روشن ساخت.

  9. سلام خدمت دکتر دهقان عزیز از زحمات شمابرای شهرمان سپاسگزارم .میخواستم مشکل برخورد  پرستارهای 22بهمن حل شود انگار از آدم طلبکار هستندمخصوص بخش اورژانس

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.