• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 11753اخبار امروز : 0
1

فرماندار مسجدسلیمان:
لغو مراسمات عروسی و عزا در تالارهای مسجدسلیمان/ مراسمات عزاداری در مساجد لغو ،شهروندان از تجمعات در این مراسم پرهیز کنند/ تمام قهوه خانه های سنتی و همچنین اماکن مصرف قلیان در شهرستان نیز با دستور شورای تامین تعطیل شد

  • کد خبر : 43862
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- فرماندار مسجدسلیمان از لغو مراسمات عروسی و عزا در تالارهای مسجدسلیمان خبر داد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتر محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان گفت: در جلسه ای که با حضور اعضائ شورای تامین این شهرستان برگزار شد مصوب شد بنا بر دستورالعمل مرکز بهداشت مسجدسلیمان برگزاری هرگونه مراسم […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- فرماندار مسجدسلیمان از لغو مراسمات عروسی و عزا در تالارهای مسجدسلیمان خبر داد. به گزارش سایت خبری باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان دکتر محمد پاکدل فرماندار مسجدسلیمان گفت: در جلسه ای که با حضور اعضائ شورای تامین این شهرستان برگزار شد مصوب شد بنا بر دستورالعمل مرکز بهداشت مسجدسلیمان برگزاری هرگونه مراسم ازدواج و عزاداری در تالارهای پذیرایی سطح شهرستان ممنوع اعلام شود. فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: بر اساس این ابلاغ به‌منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، از برگزاری هرگونه مراسم جشن و عزاداری و تجمع افراد در مکان‌های سرپوشیده و روباز جلوگیری ‌شود. وی ادامه داد: این مصوبه امروز شنبه ابلاغ و در تمام تالارهای پذیرایی لازم الاجرا خواهد بود.

پاکدل تصریح کرد: قرارداد تالارهای پذیرایی برای برگزاری مراسم‌های مختلف، مباحث حقوقی دارد که در شرایط عادی بر اساس تعرفه خاص موجود در قرارداد به ازای لغو مراسم‌ نسبت به زمان و شرایط آن، مبلغی از قرارداد کم می‌شود.

وی اضافه کرد: ما از تالارداران درخواست کرده‌ایم تا در شرایط فعلی مبلغی از قرارداد کسر نکنند و با مردم همکاری کنند تا ضرری متوجه شهروندان نشود. فرماندار مسجدسلیمانادامه داد: عروس و دامادهایی که مراسم آن ها در این مدت لغو می‌شود می‌توانند با تالارداران مذاکره و با توافق دوطرفه مراسم خود را معلق نگه‌داشته و در تاریخ دیگر، برگزار و یا به طورکلی آن را لغو کنند.وی در مورد مراسمات عزا گفت: تمام مراسمات عزاداری در مساجد لغو و شهروندان از تجمعات در این مراسم پرهیز کنند تا به همکاری همه عزیزان از این بحران هم به خوبی عبور کنیم.

وی ادامه داد: تمام قهوه خانه های سنتی و همچنین اماکن مصرف قلیان در شهرستان نیز با دستور شورای تامین تعطیل و در صورت مشاهده با آن ها به شدت برخورد خواهد شد. پاکدل درباره ضدعفونی اماکن و خیابان های این شهرستان افزود: شهرداری با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از شب گذشته مراحل محلول پاشی و آهک پاشی معابر، خیابان ها و اماکن عمومی را آغاز نمود.وی در ارتباط با موارد بهداشتی ابلاغ شده به رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها نیز اظهار داشت: مرکز بهداشت شهرستان موارد یازده‌گانه بهداشتی را به اتحادیه ابلاغ کرده که تمام مجموعه‌های زیرپوشش به رعایت آن ملزم شده‌اند.

رعایت بهداشت فردی و شست‌وشوی مستمر و کامل دست‌ها با آب و صابون برای پیشگیری از انتقال بیماری‌های تنفسی در مکان‌های مناسب و نصب در دید عموم، استفاده از هواکش و سیستم تهویه مناسب در محل‌های سرپوشیده و سرویس‌های بهداشتی و شست و شوی سرویس‌های بهداشتی رستوران‌ها با مواد شوینده و ضدعفونی را از جمله موارد ابلاغی اعلام کرد.

لازم به ذکر است: شیوع ویروس کرونا،از  اواخر آذر از چین آغاز شد. بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، تاکنون بیش از ۷۸ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌ و ۲ هزار و ۵۹۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع مبتلایان به این ویروس تاکنون ۲۵ هزار نفر نیز بهبود یافته‌اند. این بیماری، قابل پیشگیری است و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد. مردم باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان ازدحام جمعیت پرهیز کنند، فاصله منطقی را با همه افراد(یک متر) رعایت کرده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری را کنار بگذارند.

همچنین افرادی که علائم بیماری سرماخوردگی دارند، در منزل بمانند و بسرعت مراقبت‌های درمانی را از طریق پزشکان در پیش بگیرند و با سایر افراد تماس نداشته باشند. شُستن مُداوم دست‌ها با آب و صابون، یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری است.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=43862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.