• امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 11765اخبار امروز : 0
1

رئیس شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان:
خوشبختانه تاکنون مورد مثبت کرونا در مسجدسلیمان گزارش نشده است/ با توجه به حضور مهندسین چینی در مسجدسلیمان، اقدامات ارزیابی، ویزیت و بررسی انجام و گزارشی مبنی بر وجود مورد مشکوک به کرونا وجود نداشته است/ شهروندان با دقت به پیام های بهداشتی که در فضای مجازی نشر داده شده اهمیت دهند

  • کد خبر : 43829
  • ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با توجه به طیف گسترده علایم بیماری کرونا که می تواند با سرماخوردگی و یا آنفلونزا شباهت داشته باشد، موارد مشکوک تا زمان اثبات نیاز به تحت نظر گرفتن و ایزوله شدن دارند. دکتر علی سرمست مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در این خصوص افزود: طبیعی است این فرآیند در […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- با توجه به طیف گسترده علایم بیماری کرونا که می تواند با سرماخوردگی و یا آنفلونزا شباهت داشته باشد، موارد مشکوک تا زمان اثبات نیاز به تحت نظر گرفتن و ایزوله شدن دارند. دکتر علی سرمست مدیر شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان در این خصوص افزود: طبیعی است این فرآیند در بیمارستان توسط همکاران متخصص فوکال پوینت مورد بررسی قرار گرفته است. از این رو ممکن است تاکنون موارد مشکوک به بیماری دیده شود که پس از ارزیابی های لازم تنیجه به طور دقیق مشخص خواهد شد خوشبختانه تاکنون مورد مثبتی گزارش نشده است.

دکتر علی سرمست ادامه داد: با توجه به حضور مهندسین چینی در مسجدسلیمان، اقدامات ارزیابی، ویزیت و بررسی توسط همکاران مرکز بهداشت شهرستان انجام شد که در این مورد هم گزارشی منبنی بر وجود مورد مشکوک به کرونا وجود نداشته است.

وی با بیان این که تمهیدات لازم جهت مقابله با کرونا ویروس جدید اعم از ایزوله کردن و همین طور در نظر گرفتن بخش جداگانه با ایجاد شرایط ایزوله و همینطورتأمین دارو و تجهیزات لازم جهت استفاده کادر درمان در مواجهه با بیماران احتمالی در نظر گرفته شد و در صورت نیاز حمایت و امکانات مناسب از طرف دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این مورد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: انتظار می رود شهروندان با دقت به پیام های بهداشتی که در فضای مجازی نشر داده شده اهمیت دهند. سرمست گفت: مهمترین اصول پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس جدید، شستشوی مرتب دستها، عدم مواجهه با بیماران دارای علایم سرماخوردگی، استفاده از محلول های ضدعفونی حاوی الکل پس از تماس با سطوح و اجسام در محیط های عمومی، عدم تماس کنترل نشده با حیوانات، رعایت فاصله از افراد دارای علایم سرماخوردگی و آنفلونزا، استفاده از دستمال یکبار مصرف در هنگام عطسه و سرفه، انداختن بلافاصله آن در سطل زباله، عدم لمس صورت و چشمها در صورت آلوده بودن دست ها و عدم حضور در محیط های شلوغ و پرازدحام در حد امکان و عدم رو بوسی و دست دادن می باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=43829

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.