• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 11757اخبار امروز : 1
0

پژوهشگر مسجدسلیمانی
مهندسی هسته ای و امواج الکترومغناطیس به جدال با کرونا می روند

  • کد خبر : 43817
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- پژوهشگر مسجدسلیمانی پیشنهادی را در خصوص از بین بردن ویروس کرونا به موسسه پاستور ارایه داده که بنظر جالب و موثر می رسد و دردست بررسی می باشد. بهزادی گفت: از آنجا که کرونا ویروس برگرفته از بدن حیواناتی مانند خفاش می باشد بایستی از نظر ساختار سلولی و DNA و […]

باشگاه روزنامه نگاران مسجدسلیمان- پژوهشگر مسجدسلیمانی پیشنهادی را در خصوص از بین بردن ویروس کرونا به موسسه پاستور ارایه داده که بنظر جالب و موثر می رسد و دردست بررسی می باشد. بهزادی گفت: از آنجا که کرونا ویروس برگرفته از بدن حیواناتی مانند خفاش می باشد بایستی از نظر ساختار سلولی و DNA و RNA انطباق زیادی با این حیوان داشته باشد؛ و با توجه به اینکه بدن خفاش در مقابل نور خورشید که مقدار زیادی اشعه ی ماوراء بنفش دارد مقاوم نمی باشد ساختار این ویروس با استفاده از اشعه ی فرا بنفش قابل تخریب می باشد؛پیشنهاد میگردد بیماران مبتلا به این ویروس که تا کنون هیچ روش درمانی موثری برای آنها وجود ندارد در بازه های زمانی متناوب و کنترل شده در معرض تابش نوری اشعه ی ماوراء بنفش قرار گیرند؛ البته این فرایند بایستی به آرامی و کنترل شده صورت گرفته تا شدت تابش باعث تخریب سلولهای پوست و سالم بدن نشود؛
فرابنفش یا (uv) یک طیف تابشی در گستره ی امواج الکترومغناطیس بوده که استفاده از اشعه ای با طول موج متناسب با انرژی ذرات تا حداکثر ۴ev ( الکترون ولت ) که اثرات مخرب کمتری بر روی بافت ها دارد برای این شیوه ی درمانی پیشنهاد میگردد؛برای از بین بردن عفونت و پیشگیری از آن گر چه شستن دستها،گرفتن دست در مقابل دهان به هنگام عطسه ،خوردن مواد غذایی خاص مثل سبزیجات و میوه ها و…راههای جلوگیری از ابتلا هستنداما به محض ورود یک ویروس بدرون بدن ،حتی مصرف آنتی بیوتیکها نمیتواند تاثیر قابل توجهی در برابر آنها داشته باشد، مخصوصا بدلیل تغییر مداوم ساختار ویروسها.
برای ویروسهای کشنده همچون ابولا، آنفلوآنزا و Hivو دیگر ویروسهای خطرناک یکی از عوامل مهم که میتواند تاثیر بسزایی داشته باشدو بتواند ویروسها را از بین ببرد نور میباشد.اشعه های نوری بنظر میرسد باعث جدا شدن بخشهای اساسی ویروس میگردندو بازسازی ویروسها را غیرممکن میسازند.
البته طول موج نور تابیده شده و مدت تابش هم مهم میباشد تا از عوارض جانبی این اشعه ها کاسته شود.یکی از این اشعه ها نور فرابنفش میباشد.
در حال حاضر و با توجه به همه گیری بیماری کرونا پیشنهاد اینست به سمت رادیودرمانی و پزشکی هسته ای برویم و از روشهای مختلف و کنترل شده ی uvدرمانی استفاده نماییم.
با توجه به سابقه بیماریهای مشابه با کرونا در همسایگی کشور چین یعنی ژاپن در سال ۱۹۵۶که به بیماری (میناماتا) شهرت یافت و معلوم گردید که در اثر مسمومیت با بخارات جیوه ایجاد شده بود که منشا آن غذاهای دریایی بوده است که حاوی بخارات جیوه بوده اند بنظر میرسد بیماری کووید ۱۹که منشا آن جانورانی همانند خفاش و … گمانه زنی شده است ،نظریه ی ارتباط و شباهت نزدیکی بین این دو بیماری قوت می گیرد؛

یک راه پیشنهادی استفاده از اشعه ی فرابنفش (uv)درمانی در طول موج ۲۹۵تا ۳۸۵نانومتر یا طول موجهای موثر دیگر به صورت متناوب و کنترل شده با در نظر گرفتن تداوم عملکرد دیگر اعضای مهم و حیاتی بدن میباشد که با توجه به اثرات جانبی مدت زمان تابش باید به حداقل کاهش یابد.
ویروسها تحت اثر اشعه فرابنفش بمباران فوتونی میشوند و ساختار اساسی آنها تخریب میگردد و بازسازی تقریبا ناممکن است البته فرضیه جهش ویروس به عنوان یک نقیصه مطرح میباشد که با توجه به ساختار ویروس کووید۱۹و عدم لایه ی آبدار در ساختار ویروس احتمال این رویداد نزدیک به صفر میباشد و ریز موجهای نوری و مخصوصا فرابنفش به احتمال زیاد قادر به نابود کردن این ویروس میباشند. درسالهای اخیر تحقیقات مشابهی در ایالات متحده امریکا در دانشگاه اریزونا در خصوص از بین بردن ویروسها با استفاده از اشعه در حال انجام بوده و به دلایل اینکه نتایج مثبتی هم در پی داشته نظر بسیاری از دانشمندان و پژوهشگران جهان را به خود جلب نموده است. در این شیوه ی پرتو درمانی اگر بتوان چشمه ی تولید پرتو را درون بدن بیمار مستقر نمود( که این مهم نیاز به تکنولوژی پیچیده تری دارد) بسیار کارساز خواهد بود اما یک روش دیگر جداسازی خون آلوده از بدن بیمار و پرتودهی به آن و سیرکوله کردن خون درون بدن بیمار پس از فرایند ویروس کشی می باشد؛ تاکید میگردد در فرایند پرتو درمانی بایستی از گستره ی طول موج و طیف انرژی هایی بهره گیری نمود که موجب تخریب نسوج و سرطانی شدن بافت های سالم نشود.

(صرف نظر از خاصیت درمانی uvخاصیت ضد عفونی کردن با استفاده از این روش غیر قابل انکار میباشد. سطوح بیمارستانی و فضاها و حتی سطوح خانگی در کنار روشهای ضد عفونی با مواد شیمیایی می توانند با استفاده از اشعه ی فرا بنفش و لامپهای اولترا ویولت به عنوان روش مکمل مورد استفاده قرار گیرند).

دکتر بهزادی در پایان خاطر نشان کردند پیاده روی زیر نور خورشید که چشمه ی اصلی اشعه های باطول موج کم خطر ماوراء بنفش میباشد که البته در فصل زمستان نایاب می باشد تا حدود زیادی میتواند موجب جذب uv شده و ویروسهای موجود بر روی سطوح خارجی بدن را قبل از ورود به بافت های بدن نابود سازد حتی میتواند با ورود به بدن موجب اخلال در عملکرد ویروس های کرونا گردد.

به نقل از این پژوهشگر علمی نام آشنای مسجدسلیمانی که با همکاری خواهرشان که پژوهشگر علوم زیستی می باشند به این نظریه دست یافته اند این پیشنهاد در تاریخ چهارم اسفندماه ۹۸ به موسسه ی ملی پاستور ارائه شده و در دست تحقیق و بررسی می باشد.

لینک کوتاه : https://www.rouyeshzagros.ir/?p=43817

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. از تابش نور جهت ویروس کرونا میتوان به راحتی در رابطه با محیط نه برای بیمار استفاده کرد. از بین بردن محیط بیرونی ویروس بسیار موثرتر خواهد بود.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.